תפריט עמוד

רעידת האדמה בניו זילנד: יום שחור למדינה

אסון הטבע הגדול בתולדות המדינה, כך אמר ראש ממשלת ניו זילנד על רעידת האדמה שפגעה בעיר כרייסטצ'רץ'. בסרטון המצורף אפשר לראות את התוצאות הקשות ברגע האמת

"זה עלול להיות היום השחור בתולדות ניו זילנד", כך אמר ראש הממשלה ג'ון קי שעות ספורות לאחר רעידת האדמה שגבתה חיים רבים וגרמה נזק עצום לרכוש. מוקד רעידת האדמה, בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר, היה כחמישה קילומטרים ממרכז העיר כרייסטצ'רץ' (Christchurch), באי הדרומי של ניו זילנד. זוהי רעידת האדמה השנייה בתוך חמישה חודשים באותו אזור. הרעש הקודם, בחודש ספטמבר האחרון, היה חזק יותר, אולם הנזק שנגרם אז היה מינורי. עם זאת, יתכן שיסודות הבניינים בעיר נסדקו והתערערו, ולכן הפעם בניינים קרסו. לפחות תשעה בניינים נהרסו עד היסוד, ועל פי דיווחים כ-200 בני אדם עדיין לכודים תחת ההריסות. זהו אחד מאסונות הטבע החמורים ביותר בתולדות ניו זילנד. תמונות מהעיר רגעים אחדים אחרי רעידת האדמה אפשר לראות בסרטון הבא:

כרייסטצ'רץ' היא העיר השנייה בגודלה בניו זילנד, אחרי אוקלנד, וחיים בה כ-300 אלף תושבים. היא נמצאת בחופו המזרחי של האי הדרומי, למרגלות רכס האלפים הדרומיים, שם נמצאת גם הפסגה הגבוהה ביותר במדינה – הר קוק, שמתנשא לגובה של 3,764 מ'. העיר בנויה בסגנון אנגלי וגם שמה, על שם הקולג' המפורסם באוניברסיטת אוקספורד, מעיד על שאיפות מייסדיה לשחזר את האלגנטיות והאיפוק הבריטיים. את העיר חוצה נהר האייבון, יש בה פארקים רבים והיא משדרת אווירה נינוחה ורב תרבותית. מטיילים רבים המגיעים לניו זילנד מתמקמים בכרייסטצ'רץ', שמשמשת מרכז נוח לשלל מסלולי הטיולים והפעילויות האתגריות שהאי הדרומי מציע. בשל כך, ידוע כי מטיילים ישראלים רבים שהו בעיר בעת רעידת האדמה, ונכון לכתיבת שורות לפחות ישראלי אחד נעדר. שגרירות ישראל בוולינגטון קראה לישראלים הנמצאים בכרייסטצ'רץ' לצאת מהאזור, ונציגים מטעמה נשלחו לעיר כדי לעזור למי שאיבד את כספו ואת מסמכיו בעת הרעש.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.