תפריט עמוד

רומניה בסתיו: הקרפטים וטרנסילבניה

בעונת הסתיו הרי הקרפטים וחבל טרנסילבניה נצבעים בצבעי שלכת מרהיבים, אשר הופכים את הטיול בין רכסי ההרים הנישאים, היערות העבותים, והכפרים הפסטורלים לחוויה מיוחדת במינה

טיול להרי הקרפטים וחבל טרנסילבניה שברומניה הוא מסע מרתק שחולף דרך נופי הרים יפהפיים, ארמונות וטירות, יערות ועמקים פוריים. זהו גם מסע בזמן אל המאה הקודמת, ואפילו זאת שלפניה. בכפרים הזמן כמו עצר מלכת: עגלות רתומות לסוסים נוסעות לאיטן כשהן עמוסות בערמות של חציר או גזרי עצים להסקה, עדר כבשים חוצה בנחת את הכביש הראשי, בעלי מלאכה עוסקים במלאכות מסורתיות בדיוק באותה הדרך בה עשו זאת אבות אבותיהם. עכשיו תארו לעצמכם את כל היופי הזה בתקופת השלכת, כשהעצים נצבעים בכתום, צהוב, אדום וחום והופכים את הנופים לקסומים מתמיד.
כל מה שרצית לדעת על רומניה – כתבות, טיפים המלצות ועוד

טיול להרי הקרפטים מציע משהו לכל אחד: חובבי הטבע ייהנו מההרים הדרמטיים, התצפיות המרהיבות והיערות העבותים, חובבי ההיסטוריה יתרשמו מהטירות העתיקות ומהערים הציוריות ששומרות גם בימינו על מראה ימי ביניימי מושלם, חובבי השטח יתלהבו מהדרכים ההרריות היפות. ובנוסף, הטיסה הקצרה והעלות הנוחה הופכים את הטיול ברומניה לחוויה שלא תרצו להחמיץ.

נוף פסטורלי טיפוסי בכפר רומני | צילום: dundanim

לטעום, להתרשם ולספוג את האווירה
הטיול מתחיל בבוקרשט, בירת רומניה. מכאן יוצאים בג'יפים על הכביש הראשי צפונה. בדרך חולפים בכפרים האופייניים לרומניה המתחדשת, עוברים ליד פלויישט, עיר תעשייתית שמהווה שער כניסה לעמק פרחובה. מכאן מעפילים בהדרגה לרכס הרי הבוצ'ץ, חולפים בין כפרים ודרכים צדדיות בתוך החורש עד שמגיעים לאגם פשטרה שמימיו צלולים והוא נח בין פסגות ההרים. מכאן הדרך יורדת אל עמק פרחובה דרך נופים מרהיבים ותצפיות עוצרות נשימה עד לעיירת הנופש היפה סינאיה. העיירה קיבלה את שמה ממדבר סיני, משם, כך מספרת אגדה מקומית, הגיעה אבן היסוד של המנזר המקומי. היא מוקפת בפסגות הרים ומשמשת נקודת יציאה לסקי בחורף ולטיולים רגליים בעונות האחרות. נעים לשוטט ברחובותיה, להציץ לחנויות ולשבת באחד מבתי הקפה הרבים הפזורים לאורך רחובה הראשי.

היום השני מוקדש לחציית הפאס של הקרפטים ולחוויית היצירה הרומנית. לאחר טיפוס קצר בכביש "חוצה קרפטים", גולשים בכביש ובשטח לעבר הרמה הטרנסילבנית המכוסה יערות, שדות וכפרים עתיקים. רועי צאן מוליכים את העדרים בכרי עשב ירוקים, איכרים עובדים בשדות ובעלי מלאכה כפריים יוצרים תוצרת מקומית המאפיינת את רומניה. סיור בין עובדי האדמה, הרועים ובעלי המלאכה מאפשר להתרשם, לטעום, להריח ולספוג את האווירה המיוחדת בכפרים.

לקראת ערב מגיעים לעיר הסקסונית הציורית סיגישוארה, שמרכזה מוקף חומה ותשעה מגדלים ימי בינימיים נותרו עומדים בלב העיר אפופת המסתורין. על אף גילה המופלג, סיגישוארה היא עיר תוססת וחיה. אפשר לשוטט בסמטאותיה הצרות, לבקר בבית ראש העיר ולהציץ בבית שבו נולד הנסיך וולאד צפש דרקול, אשר שימש השראה לערפד הספרותי דרקולה.

קשישה מקומית באחד הכפרים | צילום: הלנה יואכים

בין הרים ועמקים
היום הבא נפתח בנסיעה בדרך שטח שלצדדיה צומחים עצי ערבה עצומים. הדרך מטפסת וגולשת חליפות במקביל לנהר האולט, שערוצו חוצה את הגבעות המיוערות. אחרי שחוצים את שכונת הצוענים באגוסטין ואת היערות בדרך לסטפן ג'ורג'יו, עוצרים לביקור בטירת פרז'מר המבוצרת והמרשימה. עוד עיר עתיקה ומקסימה שבה מבקרים היא ברשוב. בטיול בעיר אפשר להתרשם מהסמטאות הצרות (כולל הרחוב הצר ביותר באירופה!), מהכיכר המרכזית ומהמדרחוב שוקק החיים, ובו חנויות רבות ובתי קפה נעימים.

למחרת יוצאים לטיול שטח ברכסי ההרים מעל העיירה בראן, שבה שוכנת מצודה שהיוותה נקודת משמר מרכזית בין טרנסילבניה וולאכיה. המצודה המרשימה, שזכתה לכינוי "המצודה של דרקולה" על שמו של הרוזן הערפד (למרות שבמציאות ערפדים מעולם לא אכלסו אותה), חולשת על העיירה. מעל העיירה פזורים כפרים ציוריים: בתי עץ הפזורים לאורך שלוחות ירוקות, פרות רועות באחו, איכרים עובדים בשדות. מכאן אפשר לצפות אל רכסי ההרים ולגלוש לוואדיות שמתחתם. למראה הנופים הנשקפים לא קשה להבין מדוע האזור זכה לכינוי "הקרפטים האלפיניים". בדרך החולפת בין פסגות נישאות ויערות עבותים אפשר לראות משאיות עמוסות בגזעי עצים וחקלאים שמעמיסים חציר שזה עתה נקצר על עגלות רתומות לסוסים. להשלמת החוויה כדאי לצעוד בקניון צר ועמוק, כשרק פכפוך המים הזורמים מפר את הדממה. אם הזמן יותיר זאת, אפשר לסיים את היום בשוק חביב המתמקד במוצרים שונים הקשורים לדרקולה, הזדמנות להצטייד במזכרות לאלו שנשארו בבית.

ג'יפים בקרפטים. הדרכים חולפות ברכסי הרים ובין עמקים פוריים

מפגש מרתק עם דובים
היערות באזור הקרפטים משמשים בית גידול לדובים חומים, ולעתים אפשר להבחין בהם מציצים מסבך היער. מפגש מרתק עם יצורים השעירים המרשימים האלו מתאפשר בעת ביקור בחווה לשיקום דובים – פרויקט יוצא דופן של אישה מיוחדת במינה. המפגש עם הדובים ועם בעלת המקום שופך אור נוסף על האזור היפה הזה.

מכאן חוצים את רכס הקרפטיים ועוצרים לביקור בארמון פלש המפואר, שמאפיין את תקופת העצמאות והאחדות ואת השאיפות הלאומיות של הרומנים. הטיול מסתיים בתצפית אחרונה על רכס הקרפטים, פרידה מהנופים היפהפיים וירידה אל המישורים הגדולים, בדרך לבוקרשט ולטיסה הביתה. הזיכרונות של נופי ההרים, הכפרים השלווים, הערים העתיקות והאווירה המיוחדת של הרי הקרפטים יישארו איתנו לאורך זמן.

כתבה פרסומית

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. כדי לקבל את המחיר הטוב ביותר לטיסה לרומניה בחודשים הקרובים כדאי לחפש בגוגל מסביב לעולם טיסה לרומניה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...