תפריט עמוד

רוב הציבור מתנגד לציד חיות בר

מסקר מיוחד, שנערך עבור החברה להגנת הטבע לקראת דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת על תיקון לחוק הגנת חיות הבר, עולה כי 72% מהציבור הישראלי מתנגדים לציד ספורטיבי למטרות פנאי. עוד עולה מהסקר, שבוצע על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, כי 70% מהמשיבים סבורים שיש להחמיר את הענישה בגין פגיעה בחיות בר. רק 15% מהציבור מתנגדים לתיקון החוק, כלומר הם בעד המצב הקיים, המתיר ציד ספורטיבי של חיות בר. עוד מגלה הסקר כי 38% מהציבור סבורים שהמדינה עושה מספיק על מנת להגן על חיות הבר שבתחומה, לעומת 26% שענו כי המדינה אינה עושה מספיק.

כיום, החוק מתיר ציד של חזירים, חוגלות ושפנים, אבל הציידים הורגים גם בעלי חיים אחרים, כמו צבאים ויעלים, האסורים בציד על פי חוק.

בתגובה לתוצאות הסקר אמר סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, ניר פפאי: "הנתונים מוכיחים כי הציבור בישראל מכיר בצורך הקריטי להגביר בצורה משמעותית את ההגנה על חיות הבר שלנו. לצורך כך נדרש קידום חקיקה מודרנית ואפקטיבית, החמרת הענישה והאכיפה, ביטול הצייד הספורטיבי למטרות פנאי ומתן כלים מתאימים בידי פקחי רשות הטבע והגנים להתמודדות עם האתגרים הרבים העומדים לפתחם, בתפקידם החשוב של שמירה והגנה על חיות הבר של ישראל. אנחנו קוראים למקבלי ההחלטות להיות קשובים לרחבי לב הציבור ולקדם את החקיקה".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.