תפריט עמוד

קרנבל לוצרן – חורף שוויצרי סוער

הקרנבל הסוער של לוצרן הוא סיבה מצוינת להגיע בחורף לעיר השוויצרית היפהפייה. תהלוכות ססגוניות, תחפושות מושקעות, מוזיקה סוערת ואלכוהול שנשפך כמו מים - כל אלה מראים שהשווייצרים יודעים לחגוג, ועוד איך!

יריית הפתיחה נשמעה בשעה חמש בבוקר בדיוק והוציאה את כולם לרחובות, כולל אותי, עטוף מכף רגל ועד ראש בבגדים חמים. במקרה הזה, "יריית פתיחה" זה לא סתם מטבע לשון, אלא ירייה של ממש שבישרה את פתיחת החגיגות: קרנבל לוצרן יוצא לדרך. הרגע הזה סימן את סיומן של הכנות שנמשכו חודשים ארוכים, במהלכם תושבי העיר השקיעו מאמצים, משאבים וזמן כדי להכין במו ידיהם תחפושות מושקעות במיוחד. משפחות שלמות עמלו על הכנת התחפושות, כאלה שיאפשרו להם להפוך לחלק מהתהלוכה הרשמית. והתוצאה נראתה במלוא הדרה ברחובות הקפואים בשעת בוקר מוקדמת, הרבה לפני שהשמש עלתה.

במשך חודשים ארוכים עומלים תושבי לוצרן על הכנת תחפושות ובובות ענק שייצעדו בקרבל | צילומים: אבישי פרחיה

חשוך, קר מאוד, אבל בהחלט לא שומם: מכל הכפרים והעיירות מסביב נוהרים המוני אנשים לקרנבל, תיירים כמעט לא נראים ברחובות לוצרן, מה שהופך את החגיגות לאותנטיות ומרתקות עוד יותר. מעניין במיוחד לראות את ההשקעה העצומה של כל המשתתפים, מבוגרים וילדים, הצועדים בתהלוכות והצופים בצדי הרחוב – כולם מחופשים בתחפושות ביתיות, לא כאלה שקונים בחנויות.  

שורשיו של הקרנבל של לוצרן מגיעים למאה ה-15, מאז הוא נחגג ברוב המולה ושמחה בעיצומו של החורף

הקרנבל של לוצרן (פאסנאכט, בגרמנית), נחגג בעיר מאז המאה ה-15 והוא מאפשר למבקרים הבאים מרחוק לראות זווית מסקרנת ולא שגרתית של העיר היפהפייה. הקרנבל מפורסם בתהלוכות הססגוניות שלו, במהלכן החוגגים המקומיים (תיירים יכולים לצפות בתהלוכות אך לא לצעוד בהן) הולכים ברחובות כשהם לובשים תחפושות צבעוניות ועוטים על פניהם מסכות גרוטסקיות. גם בובות ענק, שהתושבים עמלים על הכנתן במשך חודשים ארוכים, משתתפות בתהלוכות. התהלוכות מלוות במוזיקה מסורתית, שמנוגנת על ידי נגנים במסכות, בריקודים ובהרבה אלכוהול, שאף הוא תורם לאווירה המשוחררת.


הקרנבל של לוצרן. חגיגה אותנטית, לא מופע לתיירים

הקרנבל מתקיים לפני יום רביעי של האפר, אשר מסמל את תחילת צום הלנט בנצרות, במהלכו צריך להתנזר מבשר במשך ארבעים יום. רגע לפני הצום, השוויצרים מרשים לעצמם להשתחרר ולהתפרק בחגיגה משולחת רסן. עם זאת, אי אפשר להוציא את שווייץ מהשוויצרים, וגם בתוך הכאוס של הקרנבל אין אלימות והסדר נשמר באופן מעורר קנאה. הקרנבל נפתח ב"יום חמישי המלוכלך", עם הכרזתו של האיכר פריצי, בובה גדולה ונלעגת שהפכה לסמל הפסטיבל, על תחילת החגיגות. ביחד עם אשתו ובנו הוא יוצא בכרכרה, שאחריה שועטת תהלוכה גדולה עם המון בובות ענק, תחפושות ומסכות.

את התחפושות בקרנבל מכינים התושבים עצמם במהלך החודשים שקודמים לחגיגות

אחת מהאטרקציות הגדולות של הפסטיבל הן תזמורות ה-Guggenmusic, שחבריהן מחופשים ועוטים מסכות גרוטסקיות, ומנגנים בקולי קולות בכלי הקשה ונשיפה. מי שרגיל לסדר השוויצרי, יגלה שבפאסנאכט של לוצרן, בשונה מן הפאסנאכט של באזל, הלהקות לא תמיד מקפידות על הרמוניה, לא צועדות בסדר נוקשה ואף מתערבבות עם הקהל.

מתי? ב-2016 הקרנבל של לוצרן יתקיים בין 4 ל-9 בפברואר


ברחובות לוצרן צועדות להקות בתחפושות המנגנות בכלי הקשה ונשיפה 

הקרנבל הוא אחת הסיבות העיקריות להגיע ללוצרן דווקא בחורף, אבל האמת היא שללוצרן יש עוד המון מה להציע גם בעונה זו של השנה. זוהי עיר יפהפייה, עם רובע עתיק שגדוש בסמטאות צרות, כיכרות יפות, בתים עתיקים והרבה קסם. את העיר חוצה נהר הרוס ומעליו עובר גשר הקפלה, גשר עץ עתיק שמחבר בין שני חלקי העיר. בחורף, כשגגות העיר וההרים שמסביב מכוסות בשמיכה לבנה של שלג, המראה של העיר רומנטי במיוחד. לוצרן מציעה גם חיי תרבות עשירים, ויש בה מוזיאונים ומרכזי תרבות מצוינים. כל אלה, ביחד עם הקרנבל הפרוע, מספקים מספיק עניין לסופשבוע ארוך, מלא בחגיגות וריגושים.


בחורף, כשגגות לוצרן מכוסים בשמיכה לבנה של שלג, המראה של העיר רומנטי במיוחד | צילום: swiss tourism

אם כבר נמצאים בשווייץ, אסור להחמיץ את הטבע והנופים שמהווים את גולת הכותרת של הביקור במדינה. בקרבת לוצרן נמצא הר פילאטוס, שמתנשא לגובה 2,132 מטר. בחורף ניתן לעלות להר ברכבל, וליהנות מהנוף המרהיב שנשקף מראשו. על ההר יש מגוון גדול של אטרקציות ופעילויות, שמתאימות גם לחורף, כמו גלישה במזחלות, אופני שלג, מסלולי הליכה בשלג ועוד פעילויות שמעלות את האדרנלין. קצת יותר רחוק נמצאת העיירה אינטרלקן, שמוקפת בהרים ואגמים ומהווה בסיס מצוין לטיול באלפים השוויצרים. מאינטרלקן ניתן להעפיל ברכבת אל היונגפראו. ביונגפראו נמצאת תחנת הרכבת הגבוהה ביותר באירופה, היונגפראויוך, בגובה 3,454 מטר. הנסיעה ברכבת ליונגפראויוך היא אחת החוויות שאסור להחמיץ בשווייץ. בדרך נשקפים נופים נפלאים, ולמעלה יש מרפסת תצפית, מערת קרח והמון פעילויות בשלג.

לקריאה נוספת:

לוצרן בחורף: היפהפייה המתעוררת 
לוצרן בחורף: היפהפייה המתעוררת
לוצרן, היפה בערי שוויץ, ראויה לביקור בכל ימות השנה, אבל בחורף היא נהנית מקסם מיוחד: ברחובות מתקיים קרנבל ססגוני, במסעדות אפשר להתחמם עם פונדו לוהט וההרים המושלגים שמסביב מבליטים את יופייה של העיר

הכותב היה אורח של חברת Swiss1 מבית גורדון טורס

 

 

שוויץ שלא הכרתם - מרחצאות וספא

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות משווייץ

ממתק שוויצרי: לוצרן
ממתק שוויצרי: לוצרן

עידית אלנתן ביקרה בלוצרן וגילתה שגם בעיר הזאת, בירתו של קנטון לוצרן השוכנת במרכז שווייץ, הכול מתוזמר בצורה מושלמת – נופים גלוייתיים של אגם תכלת והרים אלפיניים, אדריכלות עתיקה המשומרת להפליא, תחבורה ציבורית שאפשר לחלום עליה ומוזיאונים ופסטיבלים ...

קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה
קרנבל באזל – הפאסנאכט: 72 שעות ללא הפסקה

"שלושת הימים הטובים ביותר של השנה" כך מכנים תושבי באזל את ימי הקרנבל השנתי הנחגג בסוף פברואר במהלכו  העיר הידועה ברוחה התרבותית זונחת לשלושה ימים את השגרה האלגנטית והמאופקת ומגלה פן שונה  של הומור משוחרר ושמחה מתפרצת באמצעות, ...

שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית
שווייץ: טיול בין אגמים והרים ברכבת חדשנית

אפשר לסמוך על השוויצרים שלא רק יספקו למטיילים נופים יפים להפליא, אלא גם ידעו לשלב בתוכם רכבת שיכולה לעבור באופן חלק ומהיר בין מסילה צרה למסילה ברוחב סטנדרטי, בלי שהנוסעים ירגישו בכך. שליחת מסע אחר אונליין הצטרפה לנסיעת ...