תפריט עמוד
קרנבל החורף בקוויבק
30 בינואר – 15 בפברואר
הטמפרטורות הנמוכות הצונחות מתחת לאפס לא מפחידות את הקנדיים. לא רק שהתושבים אינם מסתגרים בבית מול התנור, אלא יוצאים לפסטיבל מיוחד תחת כיפת השמים.

בעונה זו הרובע העתיק היפה של קוויבק סיטי, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי, מעוטר בשכבת שלג לבנה ונטיפי קרח צלולים. במסגרת קרנבל החורף של קוויבק מצטרף מבנה נוסף לעיר העטויה לבן – ארמון קרח מהודר שנבנה במשך חודשיים מלבני שלג וקרח במשקל כולל של 9,000 טון. מדי שנה משתנה מבנה הארמון, והקהל מוזמן להלך בין חדרי הקרח, לטפס על מגדל הקרח ולרדת מראשו במגלשת קרח, להתפעל מהעיצוב המיוחד בשעות היום ומהתאורה המיוחדת המופעלת בו בשעות החשכה. יותר מחמישים צוותים משלושים מדינות שונות משתתפים בתחרות הבינלאומית לפיסול בשלג שנערכת במסגרת הקרנבל, והפסלים היפים מפארים את העיר בחסות הכפור במשך שבועות.

באתרים נוספים בעיר ובסביבתה נערכים תחרויות ומשחקי ספורט שונים – מרוץ בסירות קאנו בנהר קפוא למחצה, מרוץ מזחלות כלבים, רפטינג על שלג, סקי, החלקה על קרח ועוד. במהלך הקרנבל נערכות תהלוכות ערב חגיגיות, הכוללות במות נעות, תזמורות מצעד, ליצנים, מוזיקאים ובדרנים, הצועדים מול עיניהם של יותר ממאתיים אלף צופים המכורבלים במעיליהם. בנוסף יתקיימו קונצרטים שונים, פעילויות של דיג בקרח, ועוד ועוד. ברים עשויים קרח יגישו אלכוהול לחימום הגוף, ובמיוחד את המשקה החביב על באי הפסטיבל – הקאריבו.

כרטיס הכניסה לפסטיבל הוא למעשה בובה קטנה המכונה בו-נום (Bon Homme), שאיתה ניתן לקחת חלק בלמעלה מ-300 פעילויות ואירועים שונים ברחבי העיר במשך 17 ימי הפסטיבל. מחירה הוא עשרה דולרים קנדיים.

מידע נוסף: אתר הקרנבל

מרוץ מזחלות כלבים באלסקה
22-7 במרץ
יש אנשים שמחפשים ריגושים ללא הפסקה ובשביל מעט אדרנלין ייסעו גם עד קצה העולם, אל אלסקה הקפואה.
מדי שנה במרץ מגיעים לאלסקה עשרות אנשים מכל העולם, שבוחרים מרצונם החופשי להתחרות בתנאים בלתי נסבלים של קור עז וסופות שלגים. כל ה"משוגעים" הללו משתתפים במרוץ מזחלות הכלבים (איידיטארוד). המרוץ הדרמטי מהווה אתגר עצום למתחרים שנאלצים לחצות את שרשרת הרי אלסקה, להמשיך דרך יערות מרכז אלסקה, לעבור על פני נהרות, אגמים ומי ים הברינג הקפואים – סך הכל כ-1,130 מייל. שיא הזמן לסיום המרוץ הוא תשעה ימים ושלוש שעות והוא שייך לדאג סוינגלי ממונטנה, הזוכה הראשון שאינו תושב אלסקה.
כל משתתף מאמן את קבוצת הכלבים שלו לקראת המרוץ ואחראי לבריאותם ולמזונם. נהגי מזחלות אשר מאמצים את כלביהם יתר על המידה או מתאכזרים אליהם, נפסלים מיד.
בדרך כלל מסיימים את המרוץ משתתפים בודדים, חלקם מגיעים לאחר כ-12 יום וחלקם אחרי חודש או יותר. סיום המרוץ הוא בעיירה נום (Nome), אליה מגיעים בכל שנה אלפי עיתונאים, צלמים ואוהדים מכל רחבי העולם. הצפייה במרוץ היא ללא תשלום.

השנה יצא המרוץ מאנקורג' ב-7 במרץ. טקס חלוקת הפרסים יתקיים בנום ב-22 במרץ.

איך הכל התחיל?
המרוץ נולד לאחר שב-1925 פרצה מחלה קטלנית בעיירת הכורים נום .הנסיוב ממנו יכלו לרקוח את התרופה נמצא רק באנקורג' המרוחקת כאלף מייל (1 מייל = 1.6 קילומטרים). לשם כך נאלצו להסיע את התרופה ברכבת כ-250 מייל צפונית לנננה (Nenana), שם חיכו עשרים מתנדבים עם מזחלות כלבים. המתנדבים הסיעו את התרופה עוד 674 מייל בקור מקפיא של מינוס חמישים מעלות. לאחר חמישה ימים של נסיעה הם הגיעו ליעדם והצילו את תושבי העיר. בשנת 1973 הוחלט לשחזר את המסע מאנקורג' לנום ומאז נחשב האירוע בעיני רבים למרוץ הנהדר ביותר בעולם.

למי זה מיועד
לאוהבי מרוצים הרפתקניים, למי שקור עז וסופות שלגים עושים לו טוב ולמי שאינו מתרגש למראה כלבים שעובדים קשה.

הכנות שכדאי לעשות
לקנות מעיל חם מפוך, בגדי צמר חמים, צעיף, כובע וכפפות ולהיות מוכנים לקור מקפיא עצמות.

איך מגיעים?
מישראל טסים לניו יורק, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, סיאטל, טורנטו או מונטריאול ומשם ממשיכים בטיסה ישירה לשדה התעופה באנקורג'.

איפה מתגוררים?
אנקורג'
באזור הדאונטאון יש הרבה אכסניות, מוטלים (8 Motel, Comfort inn, holiday inn, Days inn) ו-Bed & Breakfest.

Aurora Winds Inn B&B Resort נמצא בדרום אנקורג' ומציע חמישה חדרי אירוח, בריכת שחייה, חדר כושר, ג'קוזי וסאונה.
מחיר: מ-125 דולר לחדר זוגי על בסיס לינה וארוחת בוקר.
כתובת: 7501 Upper O'Malley Rd.
טלפון: 1-907-3462533.

מלון Voyager (שלושה כוכבים) נמצא במרכז העיר אנקורג'. חדרי המלון ממוזגים ויש בהם רדיו, טלוויזיה, מטבחון מאובזר וחיבור לאינטרנט.
מחיר: כ-159 דולר לזוג.
כתובת: 501 K St..
טלפון: 1-907-2779501.
מייל: rsvp@voyagerhotel.com

נום
חדרי האירוח של Aurora Inn and Executive Suites נמצאים במרכז העיירה. במקום 68 חדרים ברמות שונות, החל מחדר פשוט עם ועד דירה עם שני חדרי שינה ומטבח.
מחיר: מ-120 דולר לחדר זוגי.
כתובת: 302 E. Front St.
טלפון: 1-907-4433838.

Nome Nugget Inn הוא בית הארחה הממוקם בנקודת הסיום של מרוץ המזחלות. במקום ישנם 47 חדרים, מסעדה (Fat Freddy's), טלוויזיה בכבלים וחנייה.
מחיר: מ-149 דולר לחדר זוגי.
טלפון: 1-907-4434189.
מייל: info@nomenuggetinn.com.

אתר לחיפוש Bed & Breakfest בחצי האי קינאי

מזג האוויר
המרוץ מתקיים בחודש מרץ, אז הטמפרטורות נעות בין 10- ל-1- מעלות.

מידע נוסף: אתר המרוץ

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.