תפריט עמוד

קרוזים למקומות רחוקים

קרוז מסביב לעולם נשמע כחלום מתוק, אבל מה באמת עושים ורואים במהלכו? אם יש לכם ארבעה חודשים פנויים תוכלו לבדוק את הסוגייה באופן אישי. אם זמנכם קצר יותר, הנה עוד כמה אפשרויות שייט למקומות רחוקים

מי לא חולם לשוט מסביב לעולם? נשמע כמו הפנטזיה המושלמת. אבל אז מתגלים הפרטים הקטנים, או יותר נכון – הגדולים: המחיר ממש לא שווה לכל נפש וגם הזמן הנדרש לא מבוטל. צריך גם סוג מסוים של מבנה נפשי כדי ליהנות מימים על גבי ימים של שייט רצוף. ובכל זאת, יש משהו מפתה במיוחד בשייט למקומות רחוקים. הנה כמה הצעות להפלגות למי שיכול להרשות לעצמו להרחיק לקצות תבל.

שייט מסביב לעולם
אם יש לכם הרבה כסף וזמן פנוי, שיט מסביב לעולם הוא משהו שכדאי לשקול. הפלגה באוניית פאר שעוברת בחמש יבשות – מה יכול להיות רע? ובכן, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. הפלגה כזו נמשכת למעלה ממאה יום, ולא כל אחד מסוגל לבלות תקופה ארוכה כל כך על ספינה. בנוסף, בשל המרחקים הגדולים, יכולים לעבור ימים שלמים (אפילו שבוע) בלי לעגון באף נמל. גם אם אתם לא קלסטרופובים, זה עשוי להיות מעט מעיק.

איפה עוברים ומה רואים בדרך? קחו לדוגמה קרוז של חברת הולנד אמריקה הוותיקה, שמציעה שייט שיוצא מפורט לודרדייל בפלורידה וחוזר לשם כעבור 114 יום. השייט נפתח באזור האיים הקריביים ותעלת פנמה, וכולל עצירות באיי קיימן ובקוסטה ריקה, עובר דרך תעלת פנמה, עם שהות בת יומיים בפנמה סיטי. לאחר הפלגה רצופה בת שמונה ימים מגיעה הספינה לאיים בדרום האוקיינוס השקט, ועוגנת באיי המרקיזה, בטהיטי, בבורה בורה, בסמואה ועוד. בהמשך מגיעה הספינה לחופי ניו זילנד, שם היא עוגנת כשבוע. מכאן פניה של הספינה מועדות לאוסטרליה, שם תעגון בכמה מהערים המרכזיות, בהן סידני, מלבורן ופרת'. באסיה תעצור הספינה באינדונזיה, ברוניי, פיליפינים, הונג קונג, וייטנאם, סינגפור והודו. בהמשך עוצרים בלוקסור ובאלכסנדריה שבמצרים, באי היווני סנטוריני, בוונציה, בספליט שבקרואטיה, בטריפולי, בגיברלטר, בליסבון ובאי מדיירה, באירלנד ובניו יורק, התחנה האחרונה לפני פורט לודרדייל.

האיים הקריביים, אחת התחנות בשייט מסביב לעולם  | הצילום באדיבות Holland American Line

האיים הקריביים, אחת התחנות בשייט מסביב לעולם  | הצילום באדיבות Holland American Line

נשמע הרבה? בטיול כזה אמנם רואים את כל העולם, אבל לא מצליחים לראות ממש הרבה ממנו. קשה לומר שראיתם את קוסטה ריקה אחרי עצירה של כמה שעות. בחלק מהנמלים הספינה עוגנת למשך הלילה ואז המצב קצת יותר סביר, ובחלק מהמדינות היא עוגנת בכמה נמלים ואז אפשר להכיר יותר מיעד אחד. על מנת שהנוסעים לא ישתעממו במהלך ימי ההפלגה הארוכים, אפשר ליהנות ממגוון של פינוקים, מבחר מסעדות ובתי קפה, ספא וסלון יופי, מועדון לילה, מופעי בידור, בריכת שחייה, מועדון כושר ועוד.


שייט לאנטארקטיקה
שייט קצר יותר, אבל מיוחד לא פחות, הוא כזה שמגיע לאנטארקטיקה. ההגעה לאנטארקטיקה אינה פשוטה, והדרך היחידה לעשות את זה היא בשייט. אפשר להפליג לאנטארקטיקה באנייה גדולה או בספינה קטנה יותר – הספינות הקטנות מציעות לרוב גישה קלה יותר לאתרי נוף וטבע במשך המסע, אולם הן נוטות להיטלטל בים הסוער (והים באזור סוער בהחלט). רוב ההפלגות לאנטארקטיקה נמשכות בין עשרה ימים לשלושה שבועות, וכולן מתקיימות בתקופה שבה אזור השייט נקי מקרח –  בין נובמבר למרץ. במהלך הקיץ נהנה האזור משעות ארוכות של אור ומטמפרטורה נוחה יחסית.


אנטארקטיקה. נופים קפואים ומפגשים עם בעלי חיים מרתקים | הצילום באדיבות Holland American Line

 

 

רוב ההפלגות לאנטארקטיקה יוצאות מאושוויה שבדרום ארגנטינה, ויעדן על פי רוב הוא האזור המכונה הפנינסולה, בקצה המערבי של אנטארקטיקה. בדרך עוברים באיים שונים, בהם איי פוקלנד ואיי דרום ג'ורג'יה, ופוגשים בעלי חיים מרתקים דוגמת פינגווינים, כלבי ים, אלבטרוסים ולווייתנים. על מנת לשמור על הסביבה ועל בעלי החיים, אסור להוריד בפעם אחת יותר ממאה מבקרים מספינה. כלומר, אם הגעתם בספינה שבה פחות ממאה מבקרים תזכו לרדת לחוף לביקור בכל עצירה. אם הגעתם בספינה גדולה יותר, תאלצו לחכות לתורכם.

אופציה אחרת להגיע לאנטארקטיקה היא בקרוז בן 21 ימים, שיוצא מסנטיאגו, בירת צ'ילה, עובר לאורך החוף המפורץ והיפהפה של צ'ילה עד לקצה הדרומי של היבשת, ומשם ממשיך דרומה לאנטארקטיקה. מכאן ההפלגה עולה צפונה לאורך חופי ארגנטינה ומסתיימת בבואנוס איירס. את המסלול אפשר לראות בסרטון המדהים הזה:
שייט בתעלת פנמה
תעלת פנמה, שחפירתה הושלמה בתחילת המאה ה-20, מחברת בין האוקיינוס השקט לאוקיינוס האטלנטי, ולאורכה יש שערים וסכרים שנועדו לווסת את גובה פני המים בתעלה. גם כיום, כמאה שנים לאחר השלמתה, התעלה היא עדיין אחד מנתיבי הסחר העמוסים בעולם והיא גם הפכה ליעד אהוד לקרוזים. חבילות שייט בתעלת פנמה מתחילות ומסיימות את המסלול לרוב באמריקה הצפונית – בחוף המזרחי או המערבי של ארצות הברית, והשייט אורך בין עשרה ימים ליותר מחודש. במהלך הקרוז, מלבד חציית התעלה, עוצרים על פי רוב באיים הקריביים, במקסיקו ובקוסטה ריקה.


תעלת פנמה. מלבד חציית התעלה עוצרים גם במקסיקו ובאיים הקריביים | הצילום באדיבות Holland American Line

 


חבילות השייט הארוכות יותר כוללות לרוב גם עצירה בפרו. כשהספינה עוגנת אפשר לצאת ממנה לסיורים באתרים השונים. לדוגמה, סיור באקפולקו שבמקסיקו עובר בנקודות העניין העיקריות בעיר, כולל פעילות של ספורט ימי ומסתיים בארוחה באחד ממלונות הפאר המקומיים. על הסיורים משלמים בנפרד, והמחירים יכולים להגיע לכמה אלפי שקלים לכל סיור שכזה.


בשייט לאלסקה רואים קרחונים, פיורדים, לווייתנים ואפילו דובים | הצילום באדיבות Holland American Line

 


שייט לאלסקה
יש כמה מסלולי שייט מקובלים באלסקה, ובכולם תזכו לראות קרחונים, פיורדים ובעלי חיים מרגשים דוגמת לווייתנים, כלבי ים ואפילו דובים. רוב הקרוזים באלסקה עוברים ב"מעבר הפנימי" (Inside Passage), ורק חלק מההפלגות מגיעות למפרץ הקרחונים (Glacier Bay), שהביקור בו נחשב לאחד משיאי השיט באלסקה. אפשר להגיע לאלסקה באוניית פאר ענקית, אבל עדיף לשוט בספינה קטנה, שמאפשרת קרבה מקסימלית לטבע. מלבד נופים נפלאים בדרך, ההפלגות כוללות גם סיורי חוף וסיורי חוף ופעילויות אתגר דוגמת שיט בקיאק ימי (על הסיורים והפעילויות משלמים בנפרד). עונת השייט לאלסקה נמשכת בין מאי לספטמבר, כשהחודשים הטובים ביותר הם יולי-אוגוסט, אז המחירים מגיעים לשיאם.

 

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.