תפריט עמוד

קראיובה, רומניה: יום בעיר

מצאתם טיסה זולה לקראיובה ברומניה ואין לכם מושג מה לעשות שם? הנה כמה דברים שתוכלו לעשות ולראות בעיר לפני שתמשיכו לטייל בדרום רומניה ואזור הדנובה

העיר קראיובה (Craiova) שבמחוז דולז' בדרום רומניה משמשת עבור מרבית המטיילים המגיעים אליה כנקודת מוצא לטיולים באזור דרום רומניה והדנובה. למעשה, היא מהווה בסיס לטיול ברומניה כולה הודות למיקומה על  צומת דרכים בין בוקרשט לטימישוארה. טיסות ישירות מוזלות מתל אביב לקראיובה הופכת את דרום רומניה לנגישה יותר מתמיד.

לפני שאתם ממהרים לצאת מהעיר, הקדישו יום לקראיובה המודרנית והתוססת. זוהי אחת מחמש הערים הגדולות ברומניה, עיר הידועה בתעשיית המכוניות שלה ועם זאת היא גם עיר אוניברסיטאית מלאת חיים עם הרבה מסעדות וחיי לילה. כדאי לטייל במרכז העתיק, לפקוד את המוזיאון לאמנות ולשוטט בפארקים היפים. הנה כמה ממוקדי העניין הבולטים של קראיובה:

קראיובה היא עיר סטודנטיאלית עם בתי קפה וחיי לילה ערים

קראיובה היא עיר סטודנטיאלית עם בתי קפה וחיי לילה ערים

כיכר פרפקטור

כיכר פרפקטור, הכיכר המרכזית של קראיובה, היא כיכר רחבת ידיים שסביבה מרוכזים כמה מהמונומנטים הבולטים של העיר, בהם בית העירייה. חלק ניכר מהכיכר הוא למעשה פארק ירוק וגולת הכותרת היא מזרקה מוזיקלית אשר מדי ערב מתקיים בה מופע שבו זרמי המים משנים את צבעם לצלילי המוזיקה. סביב הכיכר מרוכזים הרבה בתי קפה ומסעדות, ובקיץ מומלץ לשבת בשולחן בחוץ ולצפות בעוברים ושבים. בסמוך נמצא מרכז קניות גדול כך שאם אתם בעניין של קניות במחירי מציאה – זה המקום.

המזרקות בכיכר פרפקטור | צילום: Aivita Arika / Shutterstock.com

המזרקות בכיכר פרפקטור | צילום: Aivita Arika / Shutterstock.com

המוזיאון לאמנות

המוזיאון לאמנות של קראיובה (Muzeul de Arta) שוכן בארמון מראשית המאה ה-20 ששווה ביקור בפני עצמו. הארמון, שהיה שייך למשפחת קונסטנטין, מהעשירות ברומניה, מתהדר בתקרות מצוירות, מדרגות שיש, נברשות מזכוכית מוראנו ומראות ונציאניות. המוזיאון מחולק לשני אגפים – אגף של אמנות אירופית עם יצירות של אמנים צרפתים, הולנדים, פלמים ואיטלקים, ואגף של אמנות רומנית. באגף זה מוצגים ציורים ופסלים של אמנים רומנים מובילים, מתוכם מעניינת במיוחד התצוגה של פסליו של קונסטנטין ברנקוסי.

המוזיאון לאמנות של קראיובה שוכן בארמון רב רושם

המוזיאון לאמנות של קראיובה שוכן בארמון רב רושם | צילום: Ana del Castillo / Shutterstock.com

פארק רומנסקו

גולת הכותרת של קראיובה היא פארק רומנסקו (Parcul Nicolae Romanescu), הפארק הטבעי הגדול ביותר במזרח אירופה. בלבו של הפארק יש אגם גדול עם מזרקה ושני איים, ומסביב יש הרבה פינות חמד: נהר, מפלים קטנים, גשרונים ושבילי הליכה. הפארק משובץ במבנים מעניינים, בהם ההיפודרום של קראיובה (שמשמש לתחרויות אתלטיקה) וגשר תלוי מראשית המאה שעברה. בשטח הפארק נמצא גן חיות, מהעתיקים ברומניה, עם בעלי חיים ברחבי העולם.

הפארק הלאומי רומנסקו. פנינת טבע באמצע העיר

הפארק הלאומי רומנסקו. פנינת טבע באמצע העיר

הגן הבוטני

פינת חמד ירוקה נוספת היא הגן הבוטני (Grădina Botanică din Craiova), ששייך לאוניברסיטת קראיובה וממוקם בדרום-מערב העיר. בגן יש עצים, פרחים וצמחים מכל העולם, חממות של צמחים טרופיים, אגם וערוגות פרחים מטופחות, ושבילי טיול שעוברים בין כל אלה.

 

מפת קראיובה

בתמונה הפותחת: הכיכר המרכזית של קראיובה | צילום: Aivita Arika / Shutterstock.com

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...