תפריט עמוד

קפיצה קטנה לאיסטנבול

טיסה לאיסטנבול בטורקיש איירליינס הזכירה לכתב שלנו כמה נפלאה העיר וגם הרוכלים בבאזר הגדול דיברו על הישראלים בגעגועים. הפינוקים במטוס היו הדובדבן שבקצפת

הקונפליקט הפוליטי בין הממשל הישראלי לזה התורכי לא מנע מטורקיש איירליינס, חברת התעופה הלאומית של תורכיה, לזכות במקום הראשון בכמות הנוסעים שהטיסה מנתב"ג בשנת 2014 (מבין החברות הזרות). החלטתי לשים את הקונפליקט בצד לכמה ימים, עליתי על מטוס של טורקיש איירליינס לאיסטנבול על מנת לבדוק הכצעקתה וחזרתי חוויות רבות ובטן מלאה… באוכל.


איסננבול מלאה בימים אלו בתיירים מכל העולם, פרט לישראל | צילום: אבישי פרחיה

איסטנבול, העיר ששוכנת על שתי יבשות – אסיה ואירופה, שטופת שמש בימים חורפיים אלו ומלאה בתיירים מכל הצבעים, כל המינים ומכל המדינות, למעט ישראל. בטיול קניות בגרנד בזאר ההומה (השוק הגדול המקורה), בו נמצאים אלפי רוכלים תורכים, לא חשתי בפחד כלל וכלל. נהפוך הוא, הרוכלים נוהגים לדבר עם התיירים בשפת אמם וכשראו אותי, מיד זיהו מאיפה באתי וקראו לעברי "שלום". היו גם רוכלים שסיפרו לי שהם מתגעגעים לתיירים הישראלים וטענו שהקונפליקט הוא בין הממשלות והקיצוניים במדינה והם, האזרחים הפשוטים, אין להם שום דבר נגדנו. אחד הרוכלים אמר לי שהישראלים חמים יותר מהתיירים האירופים ולא שכח גם לציין שאנחנו בזבזנים יותר… זוהי, אם כן, קריאת הרגעה לישראלים להניח קצת את הפוליטיקה בצד ולנסוע לעיר בה התרבויות מגוונות, הנופים צבעוניים והאוכל מעולה.


כעכים טריים נכנסים לתנור בטרקלין העסקי המפואר בשדה התעופה | צילום: אבישי פרחיה

לחברת התעופה טורקיש איירליינס טיסות יומיות לאיסטנבול והיא מציעה שירות אדיב של דיילים תורכים דוברי אנגלית שהחיוך לא יורד מפרצופם לאורך כל הטיסה, אוכל ברמה גבוהה שזיכה את החברה במקום ראשון בעולם בתואר "קייטרינג האוכל הטוב ביותר בטיסות ביזנס קלאס לשנת 2014", מטוסים חדישים ומושבי עור גדולים ומרווחים, והמחיר – אטרקטיבי ביותר (ולרוב גם הזול ביותר בהשוואה לחברות מקבילות). מכל הטוב הזה אפשר ליהנות בדרך לכל אחד מ-300 היעדים בעולם אליהם מגיעה חברת התעופה התורכית עם קונקשיינים בשדה התעופה המודרני באיסטנבול.


מתחם הדיוטי פרי בנמל התעופה של איסטנבול | הצילום באדיבות טורקיש איירליינס
 

ואם כבר הזכרנו טיסות המשך, לטורקיש איירליינס כמה טיסות יומיות כמעט לכל אחד מהיעדים בעולם אליהם היא מגיעה, מה שמאפשר לה לקיים זמני המתנה קצרים (לפעמים קצרים מאוד) בין הנחיתה להמראה לטיסת ההמשך, המעבר בין הטיסות מהיר, ללא צורך להציג את הדרכון במשטרת הגבולות המקומית אלא רק את הכרטיס לטיסת המשך לחברת שירותי הקרקע (לחוששים שבינינו…).

כיסאות שנפתחים למיטות במחלקת עסקים של טורקיש איירלנס | הצילום באדיבות טורקיש איירליינס

הנה כמה עובדות שאולי לא ידעתם על טורקיש איירליינס:

 חברת התעופה הרשמית של תורכיה
♦ מקום רביעי בכל אירופה בכמות הנוסעים שהיא מטיסה
♦ מקום ראשון בעולם בכמות היעדים אליה היא מגיעה
♦ טורקיש איירליינס מציעה שמונה טיסות יומיות מתל אביב לאיסטנבול
♦ חברת התעופה מחזיקה ברשותה צי של 262 מטוסים (לעומת 40 לאל על)
♦ טורקיש איירליינס זכתה פעמים רבות בדירוג של Skytrax, כאחת מחברות התעופה הצומחות ביותר בעולם.

החברה דורגה במקום הראשון בשנת 2014 בארבע קטגוריות:
 חברת התעופה הטובה ביותר באירופה ובדרום אירופה (שתי קטגוריות נפרדות)
טורקיש איירליינס מחזיקה בחצי מבעלות חברת הקייטרינג DO&CO אשר זכתה בתואר הקייטרינג הטוב ביותר
   במחלקה העסקית

♦ הטרקלין העסקי של טורקיש זכה בקטגוריית הטרקלין הטוב ביותר.

 הכותב היה אורח של חברת טורקיש איירליינס

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.