תפריט עמוד

קניות בשדה התעופה – אי לאב יו טרמינל

רגע לפני שאתם עולים למטוס יש עוד צ'ופר קטן ומזמין להתענג עליו. חנויות הדיוטי פרי, חביבות הקהל הישראלי, מפתות אותנו לבזבז את הפרוטות האחרונות. איפה תוכלו לקנות מרצדס מדגם חדיש ולמה פריז מאכזבת

שדה התעופה, המעוז האחרון של חוץ לארץ. האדמה האחרונה לפני שחוזרים הביתה לחיים שהם לא טיול. מישהו חשב על זה פעם והמציא את חנויות הדיוטי פרי שמאפשרות ליהנות בפרק הזמן הקצר הזה גם מקניות זולות יותר. רעיון החנויות הפטורות ממס בא לעולם כבר בשנת 1946, כדי לשרת את הטיסות הטרנס-אטלנטיות בין שדה התעופה שנון שבאירלנד לארצות הברית. אז עצרו שם הטיסות כדי לתדלק לפני או אחרי המסע הארוך. פעם, בגלל הפרשי המחירים, היה כדאי לקנות אפילו מכונת כביסה בשדה התעופה. אבל היום המרווח בין המחירים שבשדה התעופה ומחוצה לו מצטמצם והולך, והקניות מתרכזות בשוקולד, באלכוהול, בבשמים ובפינוקים. רובנו מגיעים לשדה התעופה כשבכיסנו הזוזים האחרונים שנשארו לנו מהטיול. איתם אנחנו רוצים לחגוג ולגרד עוד קצת מהתענוג.

דובאי – למבורגיני במבצע
אין כמובן מקום נפלא יותר משדה התעופה הבינלאומי בדובאי – והוא אף צפוי להשתפר כאשר ייפתח המרחב החדש, שיהיה גדול עוד יותר. מרחב הקניות במקום הוא עצום. התחושה היא של בזאר ענק. אינספור חנויות והמוני אנשים, ואפילו מבצעים והגרלות. רק בשדה התעופה בדובאי תוכלו להגריל מכוניות חלום כמו למבורגיני ומרצדס מהדגם האחרון ביותר. ויש גם, תודה לאל, או לאללה, אינספור מקומות לזלול בהם.

פריז – למקדימים בלבד
מי שאמורה להיות בירת התענוגות והבזבוזים לא מצליחה לספק את הסחורה. שדה התעופה שארל דה גול בפריז הוא אכזבה גדולה. חנויות הדיוטי פרי ובתי הקפה הם כתרנגולת המתהדרת בנוצות טווס. אמנם תוכלו להצטייד כאן בבשמים, אלכוהול וגבינות צרפתיות, אך המקום חסר חדווה. מה שגרוע עוד יותר הוא שבאקט שערורייתי שאין כדוגמתו, רוב החנויות ובתי הקפה נסגרים בשעה בלתי מתקבלת; וכך, אם עלה בגורלכם להגיע באישון לילה לשדה התעופה, תצרכו לקוות לנס כדי למצוא אספרסו לעבור איתו את הלילה.

פראג – בירה להשכיח את הצרות
למי שקיווה להעביר כמה שעות מענגות לפני הטיסה הביתה מצפה אכזבה מסוימת: הסחורה בחנויות הדיוטי פרי סטנדרטית למדי, וההיצע בבתי הקפה והמסעדות לא מלבב במיוחד. נקודת האור: אפשר להתנחם בבירה הצ'כית המשמחת.

איסטנבול – גן עדן אחרון
אחת הפרידות המלבבות צפויה לכם בשדה התעופה אתאתורכּ שבאיסטנבול. על פי החוק התורכי חנויות דיוטי פרי רשאיות לפעול גם בטרמינל הנכנסים. המגוון גדול ומשמח, ומעניק אפשרויות בזבוז אחרונות בתמהיל מושלם. שוקולדים משובחים, אופנה, אלכוהול ומזכרות מקומיות – כל אלה מוצעים כאן באסתטיקה מזמינה ומלבבת. ומלבד זאת, וזה החלק הסימפטי ביותר, שדה התעופה אתאתורכּ מציע שפע מסעדות, ברים ובתי קפה הפתוחים מסביב לשעון. זהו אכן גן עדן אחרון, כי מה יותר חשוב בשדה תעופה מבית קפה ראוי שבו תוכלו לצנוח לצד שקיות הקניות שלכם.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.