תפריט עמוד

קייטסרפינג בחוף דיאני, קניה

שמונה חודשי רוחות בשנה, חול זהוב, איים נסתרים, טמפרטורת מים מושלמת ותנאי גלישה חלומיים - החוף הדרומי של קניה מציע אפשרויות קייטסרפינג מצוינות, ולקינוח אפשר לצאת לספארי בשמורת טבע מהגדולות בעולם

קניה נתפסת בעיני רבים כיעד לטיול ספארי, ואכן אפשר לטייל בשמורות טבע נהדרות ולראות שלל בעלי חיים בסביבתם הטבעית. אבל זהו רק חלק ממה שהמדינה המזרח אפריקאית המרתקת הזאת מציעה למטיילים בה. אחד התענוגות המצפים למטיילים בקניה הוא קייטסרפינג (Kitesurfing), גלישה באמצעות עפיפון המאפשר לקפוץ לגובה רב מעל הגלים.

לקניה יש רצועת חוף של 536 ק"מ – בצפון האי למו, בדרום האיים פונזי, קיסטי ווסיני, במרכז – מלינדי. לאורך החופים הללו יש מאות קילומטרים המתאימים לגלישה. תוכלו לגלוש בחופים נסתרים או בעיירות נופש תוססות, באיים קטנים ובלגונות יפהפיות. בזמן השפל מתגלות רצועות חוף קסומות במקום שבו היה הים עד לא מזמן. החופים של קניה ריקים כמעט מתיירים והם מציעים מרחבים עצומים לגלישה, יחד עם תנאי חוף נוחים, מגוון רחב של אפשרויות לינה ברמות שונות, מסעדות קטנות על החוף וברים הנושקים למים.

חוף דיאני בדרום קניה, אחד החופים היפים באפריקה

תנאי הגלישה בקניה מצוינים: אפשר ליהנות מרוחות של עד 30 קשר בחודשים רבים בשנה. החודשים המומלצים הם דצמבר עד פברואר, יוני עד אוגוסט, אוקטובר ואפריל, כשהחודש הטוב ביותר הוא יולי. אפשר בהחלט לקפוץ לקניה גם בינואר ופברואר – הפסקה מהקור החורפי לטובת מים חמימים ורוחות טובות. עם זאת, מומלץ להימנע מהחגים הנוצריים – חג המולד וחג הפסחא, בהם החופים עמוסים בתיירים מקומיים.

בין אם אתם גולשים מנוסים או מעולם לא התנסתם בקייטסרפינג, קניה היא מקום מושלם לספורט הימי המלהיב הזה

בקניה יש כ-20 בתי ספר לגלישה ברמה בינלאומית. בית הספר המוביל נמצא בחוף בחוף דיאני (Diani), לא רחוק מגבול טנזניה. בית הספר קאויסט (Quest Kiteboarding) נמצא בבעלות משותפת של פרנצסקה האיטלקייה וג'יימי הבריטי, היא מלמדת מתחילים והוא מתקדמים, ומצטרפים אליהם מורים מקומיים. גם אם מעולם לא התנסתם בקייטסרפינג, במקום הזה תלמדו לעוף מעל הגלים, חוויה שלא תישכח במהרה. בית הספר נותן שירותי חוף, החל ממקלחות, ציוד קייט להשכרה, מידע על פעילויות אחרות, שירותי חילוץ, קורסים למתחילים ולמתקדמים ועוד. בבית הספר תוכלו גם למצוא באגי חוף עם קייט, סאפ ועוד ועוד. לחובבי יוגה מצפה חוויה מיוחדת במינה – יוגה על סאפ. אתם יכולים להיות בטוחים שכאן אתם נמצאים ביידים טובות ואמינות. הבעלים הקים גם בית ספר בזנזיבר ויש לו ידע נרחב על קייט במזרח אפריקה, אם אתם תרמילאים הוא מקור מצוין למידע. מבית הספר תוכלו להזמין גם צלילות, ספארי וסיורי יום שונים.

קייטסרפינג זאת רק ההתחלה – בחוף דיאני אפשר אפילו לעשות יוגה על סאפ

איך מגיעים?
אפשר להגיע לקניה בטיסות של אתיופיאן איירליינס, טוריקיש איירליינס ושילוב של אל על ואתיופיאן, ולאחרונה גם קנייאן אייראוויז. מניירובי אפשר לקחת טיסה ישירה אל חוף דיאני, כחמש דקות נסיעה בסך הכל מבית הספר לגלישה. ממומבסה אפשר להגיע לכאן ברכב – כשעה וחצי נסיעה (כולל חצייה במעבורת).

מה עוד אפשר לעשות בחוף?
דיאני הוא אחד החופים היפים באפריקה, ויש אומרים בעולם כולו. בשעת שפל נגלים מרחבי חוף עצומים, עם עצי דקל. בשעת הגאות הים נוח לשחייה. בחוף יש אתרי צלילה רבים המתאימים לצוללים ותיקים וחדשים. בנוסף, תוכלו להתנסות בסאפ ובגלישת רוח, לבקר בשמורה הימית קיסטי, לראות דולפינים וצבי ים, לצנוח בצניחת טנדם ולסייר מעל החוף עם מיקרו לייט. לאורך החוף יש ברים ומסעדות, בתי מלון גדולים ווילות פרטיות.

מי הטורקיז הצלולים של האוקיינוס ההודי מציעים שלל אפשרויות צלילה ושנורקלינג

ומה עם ספארי?
גולת הכותרת בקניה היא כמובן ספארי. אתם באפריקה, תיהנו ממנה. כחמש שעות מהחוף נמצאת אחת השמורות הגדולות והמרתקות באפריקה – טסבו (או צאבו). השמורה מחולקת לשני חלקים, הצד המזרחי והצד המערבי, ואפשר לראות כאן פילים, אריות, נמרים, תנינים, היפופוטמים, זברות, ג'ירפות ועוד ועוד. מומלץ לישון בתוך השמורה, ממש בלב הטבע. בלילה, קולות בעלי החיים מספקים פס קול מרתק, ובבוקר ובערב תוכלו לראות את הפילים, הזברות ובעלי חיים נוספים מגיעים לשתות מבור המים ליד הלודג'. חוויה בלתי נשכחת.

פילים בשמורת טסבו, אחת השמורות הגדולות והמרתקות באפריקה

לילי אנגל – חיתה עשר שנים בחוף הדרומי בקניה שם הקימה חברה לתיירות ימית באזור. כיום גרה בישראל והיא הבעלים של חברת ספארי אפריקה, בשותפות עם חברה מקומית בקניה.

 

האי הכי צפוף בעולם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מקניה

מבוא לנדודים 33: הרפתקאות צ'יפופו באפריקה
מבוא לנדודים 33: הרפתקאות צ'יפופו באפריקה

"יש לי קשר רגשי עמוק לקניה. אמי חיתה שם קרוב לעשרים שנה, והמקום הפך להיות הבית השני שלי. בליתי בקניה תקופות ארוכות, טיילתי בה עם חברתי שמחה, לימים אשתי, לימים לשעבר, ויחד חקרנו ולמדנו שם כל חיית בר ...

סיפורים מאפריקה: חידת הטוסיק הלבן
סיפורים מאפריקה: חידת הטוסיק הלבן

הצבע החום-אפור של האנטילופות ואוכלי העשב בסוואנה האפריקאית משתלב היטב בסביבה ומהווה הסוואה מצוינת. אז למה לרובם יש גם כתמים לבנים, בעיקר על האחוריים, שבולטים לעין וכמו זועקים "הנה אני"? על הצבע הלבן והתקשורת המיוחדת בין טורפים לנטרפים

שבטים באפריקה: להיות בת שבט
שבטים באפריקה: להיות בת שבט

המפגש הראשוני עם תושבי אפריקה מסקרן ומעלה שאלות לגבי האותנטיות של אורח החיים המוצג בפני המטייל שבא מבחוץ. גילה התרסי, מדריכת טיולים באפריקה, מביאה טעימה מחייהן של נשים בשבטים אפריקאים ומהרהרת איך היו נראים חייה לו היתה בת ...