תפריט עמוד

קימאמדבר – חוויה מדברית של קימאמה

סוף שבוע מדברי, עם פעילויות מיוחדות, קבלת שבת עם גיטרות, ישיבה סביב המדורה ולינה באוהלים. קאמפ קימאמה יורד למדבר, לחוויה ייחודית מהסוג שלא תישכח במהרה

"האנרגיה האדירה של המדבר, החולות הלבנים מוארי הירח עוטפים ומחבקים סביב, הצבעים המרצדים של אש המדורה המהפנטת המחממת בנועם חורפי, קולם המלטף של פצפוצי הזרדים ההופכים לגחלים אדמדמות לוחשות, צלילי הגיטרה הנישאים ברוח המדברית החרישית, ריחו המשכר של הקפה הטוב המתבשל בפינג'אן…". כך כתב ד"ר רונן הופמן, מייסד קימאמה, על המדבר ועל הקשר המיוחד שיש לא רק לו באופן אישי אלא גם לכולנו, כחברה, למדבר.

להתחבר לעצמך, לבני גילך ולנופים הייחודים של הארץ

לא במקרה המדבר מוזכר בהקשר לקימאמה, המוכרת לרבים דווקא בגרסת החוף שלה – מחנות קיץ המפגישים ילדים ובני נוער מישראל ומרחבי העולם. בקיץ, המחנות של קאמפ קימאמה מתקיימים בחוף מכמורת, חוף בית ינאי וחוף הכרמל. בחורף, יש מחנות סקי באירופה. אבל עכשיו, בחודש פברואר, מחכה חוויה מסוג אחר לגמרי: קימאמדבר.

החבר'ה של קימאמה בפעולה. כך נבנית לה רשת של היכרויות עם ילדים ובני נוער מהארץ והעולם

כפי שהשם מרמז, היעד הפעם הוא המדבר. בחניון נחל צאלים, המשקיף על ים המלח, מתכנסים החניכים והמדריכים של קימאמה, ותיקים וחדשים גם יחד, לסוף שבוע מדברי. הטיול כולל פעילויות אקסטרים במדבר, קבלת שבת עם גיטרות והופעות מול הנוף המדברי הקסום, ישיבה סביב המדורה, שירים וריקודים ועוד. והלינה? באוהלים עם כל החברים, תחת שמיים זרועים באינספור כוכבים.

קבלת שבת עם גיטרות ושירה 

מה זה בעצם קאמפ קימאמה? מחנות הקיץ של קאמפ קימאמה בנויים על פי המודל האמריקאי של סאמר קאמפ. החניכים שוהים במחנה לאורך כל התקופה, בחברת חברים מישראל ומהעולם, בלי לחזור באמצע הביתה. במהלך השהות במחנה החניכים, המחולקים לפי קבוצות גיל, נהנים משלל פעילויות מרתקות, מהסוג שרק אפשר לחלום עליו ביום-יום – טניס, גלישת גלים, צלילה, שייט, אילוף כלבים, אמנויות במה, רכיבה על סוסים ועוד. ובנוסף, ההיכרות הקרובה עם בני גילם, חלקם מישראל ואחרים מארצות רחוקות, מאפשרת למשתתפים במחנות קימאמה לפתח מיומנויות שפה וליצור חברויות נאמנות עם ילדים שלא היו פוגשים בשום מסגרת אחרת. בעקבות מחנות קימאמה נוצרת רשת קשר חיה ותוססת של ילדים ובני נוער בכל העולם, שהולכת וגדלה בכל שנה.

החניון המדברי. לילה מתחת שמיים זרועי כוכבים

הכתבה באדיבות קאמפ קימאמה

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.