תפריט עמוד

קייטנות ולימודי קיץ

בכל שנה לקראת החופש הגדול אנחנו מתחילים להתחבט בשאלה – איך נגרום לכך שהילדים שלנו לא יבלו חודשיים תמימים בחוסר מעש מול הטלוויזיה? מסתבר שלא כל כך קשה למצוא פתרון לבעיה. עשרות קייטנות, מחנות ופעילויות שונות מתקיימים במהלך חודשי הקיץ בארץ וגם בחו"ל, ולחלקן אפילו לא צריך לשבור תוכניות חיסכון ארוכות טווח.

מחנות ולימודי קיץ בחו"ל

מחנות קיץ בארה"ב
בכל קיץ מתקיימים ברחבי ארצות הברית מחנות לילדים לנוער יהודי. מחנות אלה פועלים לרוב בשיתוף אמריקאי – ישראלי, מה שנותן הזדמנות לילדים והנוער שמגיעים מהארץ לפגוש ילדים בני גילם מרחבי ארה"ב ולקבל הדרכה ממדריכים אמריקאים וממדריכים ישראלים. המחנות ממוקמים בדרך כלל ביערות ולחופי אגמים ומלבד הזדמנות מצוינת לשפשף את האנגלית, יש במחנות האלה פעילויות מכל הסוגים והמינים החל מספורט מים או ספורט אתגרי ועד לאמנות ועוד שלל חוגים.

המחנות בארצות הברית נמשכים כחודש ומתאימים לילדים ונוער מכיתה א' ועד יא' ויש גם מחנות לילדים דתיים.

פרטים נוספים אפשר למצוא באתרים של הקיץ של החיים, קמפוס ו- aice

מחנה קיץ בקרואטיה
אם לדעתכם ארצות הברית קצת רחוקה מדי בשביל לשלוח לשם את ילדכם, חברת aice מציעה פיתרון בדמות מחנה קיץ בסגנון אמריקאי בקרואטיה. המחנה Camp California ממוקם על חוף הים האדריאטי, לא רחוק מהגבול עם איטליה, ומציע מגוון רחב של פעילויות. בשל מיקומו באירופה מגיעים אליו בני נוער מכל רחבי העולם: מארה"ב, מאירופה ואפילו גם מקוריאה. המחנה הזה מיועד לנוער בגילאים 11-17. בני 14 ומעלה יכולים להצטרף לתוכנית האקסטרים שכוללת סנפלינג, אופניים שיט קיאקים ועוד, או לתוכנית הימאות שבה לומדים את עקרונות הימאות ובהמשך יוצאים להפלגה בין איי קרואטיה. המחנה נמשך שבועיים ומתקיים בכמה מחזורים.

התנדבות נוער
לשילוב בילוי קיץ בלתי נשכח עם עשייה למען הסביבה, בני נוער עד גיל 18 יכולים להצטרף לפרויקט התנדבות באיטליה. פרויקטים מסוג זה אמנם דורשים עבודה פיזית לא קלה בשיקום שמורות, סלילת שבילים וכדומה, אבל משלבים גם טיולים ובילויים באזור בזמן החופשי. ארגון Go Eco מציע את הפרויקט הזה ומגוון פרויקטי התנדבות נוספים ברחבי העולם.

לימוד אנגלית באוקספורד
איפה טוב יותר ללמוד אנגלית? אוקספורד, עיר האוניברסיטאות האנגלית, מציעה בכל קיץ לילדים מרחבי העולם לבוא וללמוד ולשפר את האנגלית שלהם במקום שאמור לעשות זאת הכי טוב בעולם. באופן טבעי לא מדובר בקייטנה הזולה ביותר ביקום.

השיטה גמישה מאוד. אתם יכולים להתחיל ללמוד בכל יום שני, חייבים להישאר לפחות שבוע ומוזמנים להישאר כמה שבועות שתרצו. בית הספר הזה מתנהל מ-30 ביוני עד 23 באוגוסט. החלוקה היא לקבוצה צעירה בגיל 12-15 שנים וקבוצה בוגרת בגיל 16 ומעלה. הצערים משלמים 400 לירות שטרלינג לשבוע והבוגרים 360 לירות שטרלינג לשבוע. מחיר זה כולל מגורים, אוכל, שלוש שעות לימוד ביום, פעילות ספורט או תרבות וסיור שבועי בלונדון או בבאת'. מידע והרשמה באתר הקולג'.

לימוד אנגלית בקפריסין
"לינגואה" הוא בית ספר שמתמקד בלימוד השפה האנגלית במשך כל השנה. בקיץ מפעילים אנשי לינגואה בית ספר מרוכז שכולל לינה וסיורי לימודים ברחבי האי קפריסין. מוקד הפילות בעיר לימאסול והקיץ ייפתחו קבוצות לילדים צעירים (עד גיל 12) ולמבוגרים יותר (12-18).
למידע והרשמה לחצו כאן.

הפלגה וימאות בים התיכון
חברת Summer Cruise מקבוצת דרך הים מציעה קיץ שתי הפלגות שמיועדות לצעירים עד גיל 18. המטרה המוצהרת היא לשלב באופן הדוק לימודי ימאות תוך כדי הפלגה ביאכטה בים התיכון עם מסיבות חוף, גלישה, צלילה, והרבה פעילות חברתית. כל הפלגה נמשכת שבועיים. ההפלגה הראשונה יוצאת לדרך ב-26 ביולי והשנייה ב-9 באוגוסט. מחיר כל הפלגה 2950 יורו.

קייטנות ומחנות בארץ

Ecamp
לא מוכרחים לנסוע לחו"ל כדי לפגוש נוער מכל העולם. מחנות בינלאומיים מתקיימים גם בארץ. Ecamp הוא מחנה בינלאומי בנושא טכנולוגיה שמתקיים בכפר הנוער בשמורת הטבע אלוני יצחק. המחנה מיועד לבני נוער מכל העולם בגילאים 10-18, חובבי היי-טק, מחשבים והמצאות. במסגרת הפעילויות המוצעות כאן אפשר למצוא תחומים כמו בניית רובוטים, עיצוב משחקים לסלולר, תכנות C++, אנימציה בתלת מימד ומוזיקה דיגיטלית לצד כדורסל, אמנויות לחימה ובריכה. המחנה נמשך שבועיים.

קייטנת יפן
ילדים חובבי סושי ואנימה יוכלו לבלות את הקיץ בקייטנה יפנית שתתקיים בכפר הירוק. הקייטנה כוללת תוכנית מגוונת שמשלבת למידה ויצירה. בין הפעילויות המתוכננות: ייצור נייר יפני, סדנאות אוכל, לימודי שפה והתנסות באמנויות הלחימה היפניות, סומו ושוריקן.

הקייטנה היפנית מיועדת לילדים בגלאים 6-18 והיא תימשך שבועיים.

קייטנת קרקס
אם הילדים שלכם חולמים להיות לוליינים בקרקס, הקייטנה הזו מיועדת בדיוק בשבילם. קייטנת קרקס פלורנטין מזמינה את הילדים להכיר את עולם הקרקס המודרני ולהתנסות באקרובטיקה, לוליינות, קסמים ועוד. הקייטנה תתקיים בין ה-2 ל- 22 ביולי בכפר הירוק.

לפרטים: אתר קרקס פלורנטין

קייטנות ומחנות של החברה להגנת הטבע
החברה להגנת הטבע מציעה מגוון קייטנות ומחנות קיץ לילדים ונוער חובבי טבע וטיולים. ילדים בגילאי בית ספר יסודי יכולים להשתתף בקייטנות טבע יומיות מקומיות. קייטנות אלה משלבות נופש וכיף עם טיולים, מפגש עם בעלי חיים, בישולי שדה והרפתקאות נוספות. הקייטנות הן בפריסה ארצית ופועלות במשך שלושה שבועות.

מחנות הקיץ מיועדים לילדים בכיתות ה' עד יב' וכוללים מגוון פעילויות בטבע – טיולים, סנפלינג, בניית רפסודות, בישולי שדה, מסלולי אתגר, לינה בשטח וכמובן, איך אפשר בלי – מסיבות! המחנות מתקיימים בבתי ספר שדה ברחבי הארץ ונמשכים שבוע.

נוער מטייל בשביל ישראל
זה הפתרון האולטימטיבי למי שרוצה מצד אחד לטייל ולהכיר את הארץ דרך הרגליים, אבל מצד שני רוצה גם לפגוש נוער מרחבי העולם. פרויקט נהדר זה, מבית החברה להגנת הטבע, משלב טיול, מחנאות, טיפוס צוקים וטרק מדברי עם לימוד מקורות והתנדבות לארוך שביל ישראל. זוהי תוכנית שנמשכת חודש, מתקיימת בשטח ומיועדת לנוער בגילאים 14-18 מישראל, צפון אמריקה ורחבי העולם.

בוגרי הקייטנה – בלשים
חברת "דובדבן" מהוד השרון מציעה מגוון די גדול של קייטנות מקוריות, אבל הבולטת ביניהן היא ללא ספק קייטנה שנקראת "החשוד האמיתי – חקירות ובלשות". המשתתפים בקייטנה, כך מבטיחים המארגנים, מפענחים תעלומת ופרשיות המבוססות על מקרים אמיתיים. עליהם לעמוד במשימות וכך הם זוכים ברמזים, כמו כן הם לומדים איך מוצאים טביעות אצבעות, מה ההבדל בין שטרות אמיתיים למזויפים ועוד ניסים ונפלאות.

בעלי נטיות אחרות יכולים לפנות לקייטנות כגון חפש את המטמון, סלסה, חוויה מתוקה, ומציאות מדומה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.