תפריט עמוד

קייב: החוויות שאסור להחמיץ

קייב, בירת אוקראינה, היא עיר מפתיעה ומלאת ניגודים. תמצאו בה תערובת של מבנים עתיקים ורבי הוד ובניינים מהתקופה הקומוניסטית, מוזיאונים ייחודיים, שדרות גדושות בחנויות ופארקים ירוקים. מיד אחרי שתזמינו טיסה לקייב, תוכלו להתחיל לבלות. הנה כמה דברים נהדרים שכדאי לעשות ולראות בקייב:

לגלות את מנזר המערות

אם יש אתר אחד שאסור להחמיץ בקייב הרי שזהו מתחם לאוורת פצ'רסק (Pecherska Lavra), הבנוי על שתי גבעות בגדה הימנית של נהר הדנייפר. המתחם כולל כנסיות מרשימות, מערות ששימשו למגורי הנזירים ובהן הם נחנטו לאחר מותם, ומוזיאונים שמכילים אוצרות נפלאים. המקום נוסד בשנת 1051 על ידי הנזיר אנטוניוס ותלמידו פאודוסי. במהלך השנים המתחם ידע לא מעט גלגולים ותהפוכות – הוא נהרס על ידי כובשים, נבזז, נשרף והופצץ, אך תמיד הוא הוקם מחדש ונשאר מעוז האמונה האורתודוקסית באוקראינה. בין המבנים החשובים ניתן למנות את מגדל הפעמונים הגדול, שממנו יש תצפית יפה על העיר, כנסיית השילוש הבארוקית, כנסיית המציל בברסטוב, קתדרלת אוספנסקי ומערכת של מערות ומנהרות שכוללת גם כנסייה תת קרקעית.

מתחם לאוורת פצ'רסק הכולל כנסיות, מערות שבהן חיו נזירים ומוזיאונים מצוינים

מתחם לאוורת פצ'רסק הכולל כנסיות, מערות שבהן חיו נזירים ומוזיאונים מצוינים | צילומים: שאטרסטוק

בתוך המתחם יש כמה מוזיאונים, שאחד המרתקים שבהם הוא מוזיאון המיניאטורות, שהאוספים שבו כל כך זעירים, שאת חלקם ניתן לראות רק באמצעות מיקרוסקופ. את מוצגים יצר האמן מיקולה סיאדריסטי, ובין היתר, אפשר לראות פה ציור של המשל על השועל והענבים על גרעין של ענב, בקבוק הקוקה קולה הזעיר בעולם, שגובהו כסנטימטר וחצי ועוד.

לבקר בקתדרלת סנט סופיה

בקייב פשוט לא תוכלו להתעלם מקתדרלת סנט סופיה (Sofiysky sobor) המרהיבה, ש-13 כיפות הזהב שלה מנצנצות בשמש. זוהי הכנסייה העתיקה ביותר בקייב, היא נוסדה במאה ה-11, ואף מאז נפגעה ונהרסה פעמים רבות, היא תמיד נבנתה מחדש. הקתדרלה שימשה כמרכז לימודים ותרבות (פעלו בה בית הספר הראשון והספרייה הראשונה בעיר), ונקברו בה מלכים רבים. פנים הקתדרלה מרהיב ביופיו, עם ציורי קיר ופסיפסים יפים.

קתדרלת סנט סופיה, מסמלי העיר קייב

קתדרלת סנט סופיה, מסמלי העיר קייב

לסייר במוזיאון צ'רנוביל

ב-25 באפריל 1986 אירעה בצ'רנוביל, כ-15 ק"מ מקייב, אחת התאונות הגרעיניות הקשות בהיסטוריה האנושית. מוזיאון צ'רנוביל (Chernobyl Museum) מספר על האסון, תוצאותיו והשפעותיו ארוכות הטווח, באמצעות סרטים, קטעי עיתונות ותמונות. באולם הגדול מוצגות כרזות שנוצרו על ידי אמנים מרחבי העולם במלאת 20 שנה לאסון. הביקור במוזיאון מצמרר ומעורר מחשבה וכדאי בהחלט לכלול אותו במהלך השהות בקייב. על מנת להפיק את המרב מהביקור, כדאי לשכור את שירותיו של מדריך דובר אנגלית.

תצוגה במוזיאון צ'רנוביל

תצוגה במוזיאון צ'רנוביל | צילום: Anton_Ivanov / Shutterstock.com

לשתות קפה בכיכר העצמאות

מאידאן נזאלז'נוסטי, כיכר העצמאות (Maydan Nezalezhnosti), היא הכיכר המרכזית של קייב. היא נמצאת בגדה המערבית של נהר הדנייפר ונחצית על ידי רחוב חרשצ'אטיק. הכיכר מוקפת במבנים חשובים, בהם האקדמיה למוזיקה, ארמון אוקטובר והדואר המרכזי. בכיכר רחבת הידיים יש מזרקות, פסלים ואנדרטאות. הכיכר היא לא רק לב גיאוגרפי של העיר, היא גם הלב של המחאות המקומיות. בין השאר, כאן נערכו ההפגנות של המהפכה הכתומה ב-2004 וכעשור לאחר מכן מכאן יצא גל המחאה הגדול שהוביל להחלפת השלטון ב-2014.

כיכר העצמאות, הלב הפועם של קייב

כיכר העצמאות, הלב הפועם של קייב | צילום: Mikhail Markovskiy / Shutterstock.com

כיכר העצמאות היא מקום נהדר לעצירת קפה באחד מבתי הקפה הרבים. ואחרי הקפה, אפשר לצאת לקניות במרכז הקניות התת-קרקעי גלובוס שנמצא מתחת לחלק הדרומי של הכיכר וברחוב חרשצ'אטיק העמוס בחנויות.

לטייל בפארקים הירוקים

מצאתם דיל לקייב? טיילתם בכל האתרים החשובים? הגיע הזמן לנוח קצת. הפארקים והגנים הירוקים הרבים שקייב התברכה בהם מהווים מקום מפלט מצוין מהמולת העיר. פארק מריאנסקי (Mariinsky Park) הוותיק נמצא במרכז העיר, סמוך לארמון הנושא את אותו שם. הוא מעוצב בסגנון אנגלי ויש בו צמחייה ירוקה, ערוגות פרחים, מזרקות וכמה אטרקציות כמו תיאטרון בובות, גשר האוהבים ועוד.

פינה ירוקה ושלווה בפארק מריאנסקי

פינה ירוקה ושלווה בפארק מריאנסקי

בקייב יש גם כמה גנים בוטניים, ובהם הגן הבוטני הלאומי גרישקו (Grishko), אחד מ-12 הגנים הבוטניים הגדולים בעולם, גן מטופח ויפהפה עם עצים, פרחים וצמחים מכל העולם, כולל אוסף של צמחים טרופיים.

לבלות בחופים

הידרופארק (Hydropark) הוא אזור בילויים הנמצא על שני איים בנהר הדנייפר, אשר מחוברים ביניהם בגשר. הפארק כולל חופי רחצה, בהם חוף לילדים וחוף נודיסטים, סירות להשכרה, מתקני שעשועים, מסעדות וקזינו.

בילוי בחופי קייב

בילוי בחופי קייב | צילום: Krysja / Shutterstock.com

בין החופים הפופולריים: Olmecaplage הממוקם על האי Dolobetsky – מלבד מלתחות ושירותים, מיטות שיזוף ושמשיות להשכרה, תמצאו כאן גם אזור משחקים לילדים, מגרשי כדורעף ופינג פונג. אם אתם בעניין של מסיבות, באותו אי תמצאו גם את BoraBoraBeach, שבו אפשר לשכור סככות צל ("בונגלוס") המתאימות לעד ארבעה אנשים, לטבול בבריכת שחייה ולבלות עד השעות הקטנות במסיבות החוף הנערכות כאן.

מפת קייב:

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.