תפריט עמוד

קופנהגן: תרבות, שעשועים וארמונות מלוכה

1. תרבות. קופנהגן מציעה חיי תרבות עשירים ומגוונים. יש בה מוזיאונים רבים, בין השאר המוזיאון הלאומי ובו אוסף עצום של מוצגים ארכיאולוגיים והיסטוריים, הגלריה הלאומית שמציגה אוסף אמנות רחב מהמאה ה-12 ועד ימינו (בין השאר תוכלו לראות שם ציורים של רמברנט, רובנס, פיקסו, מאטיס ורבים אחרים), וכן מוזיאונים קטנים שמוקדשים לנושא ספציפי כמו המוזיאון לתולדות הצי הדני והמוזיאון הגיאולוגי. בעיר יש תיאטראות, אולם קונצרטים חדיש ובית אופרה מודרני. בכל שנה בחודש יולי מתקיים פסטיבל ג'ז תוסס ומלא חיים, שמביא לעיר מאות מוזיקאים, כולל כמה מהשמות הגדולים ביותר בתחום.

בית האופרה של קופנהגן | צילום: Natan Siemens / flickr

2. שעשועים. בקופנהגן נמצא פארק השעשועים הוותיק ביותר באירופה ואחד המפורסמים בעולם, גני טיבולי. יש בו מתקנים חדישים ומסמרי שיער, כמו רכבות הרים מתפתלות ומגדל הפחד, שמראשו צונחים אל הקרקע במהירות מסחררת, ולצדם מתקנים שמעוררים נוסטלגיה למאות קודמות, ולא פלא – המקום נפתח בשנת 1843. אבל לא חייבים להיות ילדים כדי ליהנות פה. במרכז הפארק יש אגם גדול ויפה, שאפשר לשוט עליו, וברחבי הגנים שתולים המוני שיחים ופרחים, שבאביב ובקיץ פורחים בשלל צבעים. בשונה מפארקי שעשועים דומים בעולם, היצע בתי קפה והמסעדות מגוון ואיכותי, ובנוסף למזון מהיר, אפשר ליהנות גם ממטבח עילי מצוין. בקיץ מתקיימים בגנים מופעי פופ ורוק של זמרים ולהקות בינלאומיים.

3. ברחובות. קופנהגן היא עיר נעימה ולא גדולה, ואפשר להגיע בקלות לכל פינה ברגל או באופניים, שאותן ניתן לשכור (בחינם!) בנקודות שונות ברחבי העיר. יש פה כיכרות יפות, גינות ירוקות והרבה בתי קפה שמזמינים לעצור למנוחה קצרה. כיכר העירייה היא הגדולה בין כיכרות העיר ולעיתים, בתום משחקי כדורגל חשובים במיוחד, נאספים בה התושבים לחגיגות ספונטניות. מצדה יוצא מדרחוב תוסס, שכדאי לשוטט בו. ברחבי העיר ניצבים פסלים רבים, בהם פסלו של הנס כריסטיאן אנדרסן, סופר ובן העיר המפורסם. אבל הפסל הידוע ביותר, שהפך לסמלה של העיר, הוא בת הים הקטנה. הפסל, מחווה לסיפורו של הנס כריסטיאן אנרדסן, נוצר על ידי אדווארד אריקסון בשנת 1913. הוא ניצב על סלע קטן בנמל, במקום בו על פי האגדות המקומיות בנות הים נוהגות להיפגש.

ברחבי העיר פזורים בתי קפה מזמינים | צילום: Jimg944 / flickr

4. סיפורי מלוכה. לבית המלוכה הדני יש היסטוריה ארוכה מאוד והוא אחד העתיקים בעולם – אפילו שייקספיר מיקם את עלילת המחזה המלט בממלכת דנמרק. קופנהגן, בירת הממלכה, מציעה למבקרים בה שורה של מבנים וארמונות מרשימים. הידוע בהם הוא ארמון אמליינבורג Amalienborg, משכן החורף של המלכה מרגרטה II שמורכב מארבעה ארמונות נפרדים וביניהם כיכר יפהפייה. בכל יום, ב-12 בצהריים, אפשר לצפות בטקס החלפת משמר המלכה.

5. ספורט. קופנהגן מתהדרת במגוון ענפי ספורט תחרותיים. מלבד כדורגל וכדורסל, יש פה גם קבוצות כדוריד, הוקי קרח, רוגבי וקריקט,  ופעם בשנה נערך בעיר מירוץ אופניים תחרותי בן שישה ימים. כיאה לעיר השוכנת לצד הים, ענף השיט מפותח פה מאוד.

עוד על העיר ואתריה באתר האינטרנט

קופנהגן – לקריאה נוספת>>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.