תפריט עמוד

קופוני נופש – חופשה בהנחה

מה מסתתר מאחורי ההבטחה להנחה משמעותית על חבילות נופש שנרכשות באמצעות קופונים? יצאנו לבדוק את ההיצע בגרופון, מהאתרים המובילים בתחום, וגילינו שמהירי החלטה יכולים להרוויח, ובגדול

האביב מביא איתו לא רק הבטחה למזג אוויר נעים, לבלוב ופריחה, אלא גם את פתיחת עונת התיירות בארץ ובעולם. וכשרוצים להזמין חבילת נופש משפחתית או נסיעה רומנטית עם אהוב לבכם, מחפשים באופן טבעי לא רק יעד נפלא אלא גם את הדיל האטרקטיבי ביותר. אחת הדרכים הטובות לוודא שאתם מקבלים את העסקה הזולה ביותר היא לגלוש לאתרי קופונים ולרכוש את החופשה הבאה שלכם בהנחה משמעותית. כדי לבדוק איך זה עובד והאם באמת מדובר בעסקאות משתלמות, גלשנו לגרופון, מאתרי הקופונים הגדולים בארץ ובעולם, ובדקנו כמה מחבילות הנופש שמוצעות שם. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו, שועלי נסיעות ותיקים.


בניין הפרלמנט ההונגרי, על גדות הדנובה בבודפשט | צילום: גודוט, GFDL

אבל אנחנו מקדימים את המאוחר. לפני הכל, כדאי לדעת איך זה עובד. אתר גרופון מציע לנרשמים בו לרכוש גרופונים – קופוני הנחה, שמוזילים באופן משמעותי חבילות נופש וטיסות ליעדים אטרקטיביים. כשמאחדים את כוח הקנייה של צרכן בודד לכוח קנייה משותף אפשר להשיג את העסקה המשתלמת ביותר עבורנו הצרכנים, וכמובן גם עבור המוכרים. אם, למשל, תרצו לרכוש מחברת תיירות מסוימת חבילת נופש זוגית לרומא, תידרשו לשלם את המחיר המלא. אבל אם תתאגדו יחד עם כמה עשרות מחבריכם הקרובים תוכלו להשיג מחיר טוב בהרבה. אבל למי יש שלושים או ארבעים חברים קרובים, שכולם רוצים לנסוע באותו זמן לאותו יעד בחו"ל, ובינינו – מי בכלל רוצה לנסוע יחד עם כל החבר'ה לנופש משותף? על העיקרון הזה פועל אתר גרופון, רק בלי לערב את החברים הפרטיים שלכם: כשקבוצה של כמה עשרות צרכנים, שאינם מכירים זה את זה, מתאגדים דרך האתר לקנייה משותפת של מוצר כלשהו או של חבילת נופש, המחירים שמוצעים לכל צרכן נמוכים בעשרות ואפילו במאות שקלים מעסקה זהה, שנמכרת לצרכנים בודדים.

עד כאן, הכל נשמע הגיוני וסביר. אבל האם זה כך במציאות? נכנסנו לגרופון נופש ובדקנו את ההיצע וכיצד הוא ישמש את הצרכים האישיים שלנו. באזור התיירות והנופש גילינו כמה תתי קטגוריות, כגון חבילות נופש, צימרים, טיולי יום ועוד, כשבכל תת קטגוריה כזאת יש כמה דילים מעניינים. כך גילינו, למשל, חופשה של ארבעה לילות בבודפשט במלון ארבעה כוכבים מרכזי, כולל טיסות של ישראייר והעברות משדה התעופה למלון, במחיר של פחות מ-1,900 שקל לאדם (אין ברירה, צריך להתרגל לחשוב על חופשות בחו"ל במונחים שקליים, במקום בדולרים או באירו). חבילה זהה מצאנו באתר ישראייר בכ-360 שקל יותר לאדם. קל לכמת את היתרון הזה, שמציע חיסכון מיידי לכיס. אבל הדיל בגרופון מחייב רכישה של שני גרופונים (חבילה זוגית), מה שעלול להרתיע נוסע בודד או מספר אי-זוגי של חברים הרוצים לצאת יחד לחופש, וגם יש הגבלות לגבי מועד החבילה, מספר הימים שהיא כוללת וכו', ואין אפשרות לשנות את המרכיבים השונים.


תצפית על ברצלונה מפארק גואל | צילום: ברנרד גאנון, GFDL

המשכנו לבדוק את האפשרויות המוצעות בגרופון. ברצלונה, אחד היעדים החביבים על ישראלים, נמצאה אף היא ברשימת החבילות שניתן לרכוש בהנחה משמעותית. אנחנו שמנו עין על חבילה של ארבעה לילות במלון מרכזי, הכוללת טיסות של ארקיע והעברות משדה התעופה למלון, בהנחה של כמעט 600 שקל לאדם לעומת חבילה זהה הנמכרת באתר של ארקיע. עוד גילינו חבילת נופש אביבית בפראג וטיול מאורגן במרוקו – כל אחד מהם ב-25% הנחה.

כדי ליהנות מההנחות צריך לפעול מהר: ההצעות לחבילות נופש מתחלפות תדיר, בהתאם לכמות הגרופונים שנמכרו. אם אתם מתלבטים לגבי חבילה מסוימת, ומחליטים לדחות את ההחלטה למועד אחר, רוב הסיכויים שתפספסו את העסקה הזאת. מצד שני, אולי תצוץ עסקה אטרקטיבית יותר בעוד דקות אחדות. בכל אחת מההצעות שמופיעות באתר, אפשר לראות באופן ברור כמה כרטיסים כבר נרכשו והאם העסקה מובטחת.


גשרים מעל נהר הולטאבה, החוצה את פראג

בתור מתכנני חופשות אובססיביים, גילינו כמה דברים מעניינים לגבי קניית חבילת נופש באתר קופונים דוגמת גרופון. ההבטחה להוזלות משמעותיות אכן מתקיימת, והמחיר המוצע לחבילות נופש נמוך באופן משמעותי ממה שתקבלו בקנייה רגילה. יתרון נוסף (שהמתקשים להחליט עלולים לראות בו חסרון) הוא התחלופה המהירה של ההצעות: העסקאות משתנות תדיר, וגם אם לא מצאתם משהו מתאים ברגע מסוים, אפשר להיכנס לאתר בעוד זמן מה ולגלות הצעות חדשות. מלבד היכולת להיות מהיר החלטה, רצוי גם להיות ספונטני, שכן הדיל הטוב ביותר יכול בהחלט להיות לחופשה שמתחילה בעוד ימים ספורים. אם אתם מתאימים להגדרה הזאת, הצטיידו בבן או בת זוג, שלפו את כרטיס האשראי והזמינו את החופשה הבאה שלכם. את הכסף שחסכתם תמיד אפשר לשמור לשופינג מהנה בחו"ל…


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.