תפריט עמוד

קונכיות נדירות וצבים שהוברחו לישראל נתפסו במכס

מעל 12 אלף קונכיות מהפיליפינים, בהן קונכיות נדירות ביותר, ותשעה צבים ממרוקו, נתפסו על ידי המכס בכניסה לישראל כחלק ממבצע אכיפה בינלאומי למניעת סחר בערכי טבע מוגנים

במסגרת מבצע בינלאומי למניעת סחר בערכי טבע מוגנים נתפסו מכולות שהגיעו לישראל ובהן קונכיות נדירות מהפיליפינים וצבים שהוברחו ממרוקו. למבצע היו שותפים מינהל המכס הישראלי, השירות הווטרינרי של משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים. מבית מכס חיפה דווח על תפיסה של 12,056 קונכיות, בהן קונכיות נדירות ביותר, שהגיעו לישראל מהפיליפינים. משקלן של הקונכיות, שהיו ב-170 קרטונים, נאמד בשני טונות וחצי וערכן הכספי במאות אלפי שקלים. מבית מכס אשדוד דווח על תפיסה של תשעה צבים שהגיעו לישראל במכולה ממרוקו. צבים מוגדרים כחיה נכחדת ומוגנים על ידי אמנה בינלאומית. לאחר תפיסתם, הקונכיות והצבים הועברו לידי פקחי האכיפה של רשות הטבע והגנים, אשר מגבשים כתבי אישום כנגד החשודים בהברחת ערכי הטבע המוגנים.

אחת הקונכיות שהגיעו מהפיליפינים ונתפסו בנמל חיפה | צילום: רשות המכס

מטרתו העיקרית של המבצע הבינלאומי, שנקרא GAPIN, היתה לאכוף את אמנת וושינגטון, הידועה גם כאמנת CITES, אשר מסדירה את הסחר בערכי טבע בסכנת הכחדה. בנספחי האמנה רשומים מאות מינים של בעלי חיים שהסחר בהם אסור או מוגבל. מטרות נוספות של המבצע היו פיתוח מודעות לנושא, הרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות החתומות על האמנה וחיזוק יכולות אכיפה של המכס. המבצע הבינלאומי, שהסתיים לאחרונה ונמשך כעשרה ימים, התמקד בסחר לא חוקי בקופי אדם, כמו גורילות ושימפנזים, בחטי פילים ובקרני קרנפים, שהסחר בהם אינו חוקי.

לדברי דורון ארבלי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, המכס משקיע באופן שוטף משאבים במניעת סחר לא חוקי בערכי טבע המצויים בסכנת הכחדה. "המאבק בסחר לא חוקי בערכי טבע הוא מאבק בינלאומי, ומקומה של ישראל לא נפקד. כשם שלא נרצה שיסחרו בערכי טבע מוגנים שהוצאו מישראל – כך אנו מחויבים לעצור כניסה של ערכי טבע שנעקרו מבית גידולם הטבעי בעולם", אמר רוני מלכא, הממונה על אכיפת החוק ברשות הטבע והגנים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.