תפריט עמוד

צעד ראשון במסע: על מדרסים ובריאות כף הרגל בטיול

כדי להצליח להגשים את חלום המסע בלי להיתקע באמצע הדרך בגלל כאבים בלתי צפויים ברגליים או בגב, כדאי מאוד לתת תשומת לב מיוחדת לחלק הגוף החשוב ביותר במסע המתקרב

הגיעה עונת הטרקים ביעד המועדף עליכם: התיק כבר ארוז, תאריך הטיסה מתקרב ואתם כבר חולמים על הנוף הבלתי-נגמר שתצפו בו כשתסיימו את הטיפוס במסלול המתוכנן.
כדי שתצליחו להגשים את החלום בלי להיתקע באמצע הדרך בגלל כאבים בלתי צפויים ברגליים או בגב, כדאי מאוד לתת תשומת לב מיוחדת לחלק הגוף החשוב ביותר במסע המתקרב, זה שנפגש עם הקרקע ונושא את כל משקל הגוף – כפות הרגליים שלכם.
אם אתם מתכננים לצאת למסע ארוך או טרק אינטנסיבי, כשלב ראשון מומלץ לבחור בנעליים עמידות וחזקות, שנסגרות בקלות ושכף הרגל מוחזקת בהן היטב (ולא רופפת) וכן בעלות נוחות מקסימלית שתלווה אתכם לאורך הדרך. כדי לשמור על יציבות ובריאות כף הרגל במהלך המסע ולהימנע מפציעות ומכשולים שונים, חשוב לשלב מדרסים מתאימים שמהווים פתרון בריאותי נוח וקל למסעות ארוכים ובעלי השפעה מיטבית ארוכת טווח.

בסיס הגוף שלנו: למה חשוב להשקיע בכפות הרגליים לקראת המסע?

הליכה אינטנסיבית, צעידה בדרכים מאתגרות, משקל נוסף של תיק וציוד – וכל זה בתוך נעל מסיבית וסגורה: כפות הרגליים שלנו עוברות בשבילנו את המסעות האלו, והשקעה בהן ובשלומן תאפשר לכם מסע נטול כאבים עם הפחתה משמעותית בפציעות שונות, וגם תשאיר לכם כפות רגליים בריאות ויציבות לאחר המסע.
מלבד היותן איבר בפני עצמו, כפות הרגליים שלנו מהוות את הבסיס ליציבה של כל הגוף שלנו ולשיווי המשקל שבו. כאבים שונים ברגליים, כאבי ברכיים, כאבי גב תחתון ואפילו כאבי צוואר נובעים פעמים רבות מבסיס כף-רגלי המצוי במנח לא נכון או מבעיות מבניות שונות שנוצרו בכף הרגל.
אנשים עם דפורמציות שונות בכף הרגל, כגון פלטפוס (כף רגל בעלת קשת שטוחה), הולפוס (קשת גבוהה), בוהן קלובה, כף רגל היפר-פרונטית ועוד, בעלי סיכויים גבוהים יותר לפתח כאבים שונים במהלך טיולים ממושכים, ואפילו פציעות.
רגל בעלת מבנה טוב ומנח נכון בתוך הנעל תאפשר יותר תנועה בפחות מאמץ, תוך יציבה נכונה והשפעה מיטבית על עמוד השדרה. אחד האמצעים היעילים ביותר לשמירה על מנח תקין בנעלי הטיול הוא המדרסים: הטכנולוגיה שקיימת כיום בתחום המדרסים האורתופדיים מאפשרת לייצר מדרסים בהתאמה אישית לכף רגלו של המטייל, לשמירה על כפות הרגליים, מניעת נפילות ופציעות שונות, ויציבה כללית טובה לאורך המסע.

יתרונות המדרסים במסעות

1. מניעת שברי מאמץ – למי מכם שאוהבים לגמוא מרחקים ארוכים, מדרסים איכותיים הם א'-ב' של ההכנה לטיול: המאמץ הרב שמופעל על הרגליים למשך זמן ארוך ומתמשך עלול להוות טריגר לשברי מאמץ או סדקים, שיצריכו זמן החלמה ומנוחה. שימוש במדרסים בהתאמה אישית מוריד את הסיכויים לפתח שברים כאלו במהלך הטיול. המדרסים משמשים כשכבה נוספת בזמן ההליכה המאומצת ומאפשרים דריכה רכה ונוחה יותר.

2. יצירת מנח בריא בהתאמה לכף הרגל – נעלי הטיול או הטיפוס מתאפיינות לרוב במסיביות ונוקשות, על מנת להתמודד עם מכשולי דרך שונים. מדרסים איכותיים שומרים על מנח נכון של כפות הרגליים בתוך נעלי הטיול ומאפשרות גם לכפות רגליים בעלות בעיות מבניות שונות ליהנות מהדרך תוך יציבה טובה יותר ומנח בריא יותר.

3. מניעת פציעות, כאבים ויבלות – לרבים מאיתנו ניסיון כואב עם אחד מהמקרים האלו.. כשמדובר במטיילים, גם המנוסים שבהם נאלצו לעיתים להתמודד עם נקע בכף הרגל במהלך טיפוס או מכשול פתאומי בדרך, או כאבים שונים כמו יבלות לחץ שמתפתחות לאחר הליכה ממושכת. מדרסים אורתופדיים מונעים את הרעות האלו באחוזים גבוהים, ומשמשים למעשה כתומכים בכף הרגל בזמן תנועות פתאומיות.

4. פיזור עומסים והגנה על הגב – כפות הרגליים שלנו נושאות עמן את כל כובד משקלנו, ובמהלך הטרק גם את משקלו של השק"ש, המימייה והציוד שבתיק. מדרסים מאפשרים פיזור עומסים תקין בכף הרגל במהלך הטיול ונשיאת המשקל העודף על גבינו באופן בריא יותר.

אז איך ניתן להתאים מדרסים לטיול?

הטכנולוגיה הקיימת כיום בתחום המדרסים האורתופדיים מאפשרת יצירה של מדרסים בהתאמה אישית מדוייקת לכף רגלו של המטייל ובהתאם לצורך התנועתי שנדרש ממנה. מדרסים לספורטאים לדוגמה, יהיו בעלי תכונות של בלימת זעזועים ועשויים מחומרים בעלי עמידות גבוהה לצורך פעילות אינטנסיבית ושמירה על המדרס לזמן ארוך.
מומלץ להגיע לרשת מתקדמת לייצור מדרסים בהתאמה אישית, שם ניתן לקבל אבחון מדוייק של כף הרגל בטכנולוגיות שונות. חלק מהרשתות מציעות מדידה של כף הרגל באמצעות הליכון חיישנים מתקדם, שבודק את זוויות הצעדים, את רמת העומס בכל נקודה על פני כף הרגל ונתונים נוספים, לפיהם ניתן לייצר מדרסים מותאמים אישית למטייל. יחד עם המדרסים, תישמר בריאות כף הרגל ויציבות טובה יותר שתשפיע לטובה על כלל הגוף לאורך הטיול.
שיהיה מסע מהנה ובריא!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.