תפריט עמוד

ציפורי הסיסים חזרו לקנן בין אבני הכותל

הסיסים מבלים את כל חייהם באוויר ונוחתים רק כדי לקנן. עם שובם לקנן בכותל המערבי נערך לכבודם טקס קבלת פנים בנוכחות ראש עיריית ירושלים

בתקופה זו מצפינים הסיסים, ציפורים קטנות בעלות כושר תעופה מעולה, מדרום אפריקה לארצות צפוניות על מנת לקנן בטרם ינדדו בחזרה לאפריקה בתחילת הקיץ, לאחר שהגוזלים יפרחו מהקן. ישראל נחשבת לאתר הקינון הדרומי ביותר של הסיסים, וכמו בכל שנה, גם השנה הם שבו לקנן בבתי אבן ישנים ובין אבנים של חומות עתיקות. לקראת שובם של הסיסים לקנן בכותל המערבי התקיים לכבודם טקס קבלת פנים, ביוזמת עיריית ירושלים, החברה להגנת הטבע ועמותת ידידי הסיסים. בטקס השתתפו, בין השאר ראש העירייה, ניר ברקת, וסגניתו נעמי צור.

סיס חומות נכנס לקנן בין אבני הכותל | צילומים: אסף מרוז, החברה להגנת הטבע

ד"ר יוסי לשם, מאוניברסיטת תל אביב והחברה להגנת הטבע, מספר כי הסיסים, או בשמם המלא סיסי החומות, חיים את מרבים חייהם באוויר ונוחתים רק לשם קינון: הם אוכלים, ושותים תוך כדי מעוף, ישנים באוויר ואפילו מזדווגים באוויר! אמנון האן, מנכ"ל עמותת ידידי הסיסים, מוסיף כי הסיסים, בין המעופפים הטובים בטבע, פיתחו במרוצת השנים תלות בבני האדם, אולם שיפוצים של מבנים ישנים ובנייה חדשה של קירות חלקים ואטומים אחראים להרס של אתרי קינון ותיקים ולירידה מדאיגה במספרם של הסיסים. בין הפעולות הנעשות להגן על הסיסים אפשר לציין שמירה על אתרי קינון קיימים, בנייה של אתרים חדשים ופעולות תקשורתיות להגברת המודעות הציבורית לצרכי הסיסים ולבעיותיהם הקיומיות.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.