תפריט עמוד

צילום יפהפה של דררה זכה בתחרות צילומי ציפורים

החברה להגנת הטבע קיימה זו השנה השלישית תחרות צילומי ציפורים לזכרו של עמית גפן ז"ל, צפר וצלם טבע מחונן שנפטר באפריל 2007. בתחרות השתתפו מאות צלמים, וצוות של טובי צלמי הטבע בארץ בחר את התמונות הזוכות. במקום הראשון זכה דורון הופמן עם צילום של דררה. הופמן צילם את הדררה בשדות מושב אלישמע שבשרון במרץ 2009.

הדררה היא מין פולש שמקורו בדרום מזרח אסיה. הדררות הובאו לארץ על ידי האדם, ומאז שנות החמישים שוחררו או ברחו אל הטבע במרכז הארץ. מאז, הדררות התפשטו בכל רחבי הארץ, וכיום הן נפוצות בארץ מדן ועד אילת, כאשר ריכוז האוכלוסייה הגדול ביותר הוא בגוש דן ובשרון, שם מתאספות לעתים להקות בנות אלפי פרטים. למרות היות הדררה עוף יפה וקולני, היא מהווה איום חמור למערכות הטבעיות והחקלאיות בישראל. כמו בכל העולם, גם בארץ הדררות גורמות לנזק לאוכלוסיות של המינים המקומיים, כגון נקר סורי, דוכיפת, שעיר מצוי (מין ינשוף קטן) וירגזי. כמו כן גורמות הדררות לנזקים אדירים לגידולים חקלאיים, במיוחד למטעי פקאן, מטעי פרי אחרים ושדות חמניות.

לדברי יואב פרלמן, ממרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, הצילום הזוכה מעלה את המודעוּת לבעיית המינים הפולשים, שמהווים את הגורם השני להיכחדות של בעלי חיים בעולם. "לצערנו, מדינת ישראל אינה עושה כמעט דבר על מנת לטפל בתופעה הזאת", אמר פרלמן. "החקיקה הקיימת למעשה מגנה על המינים הפולשים, ומאפשרת המשך ייבוא של מינים שגורמים נזקים נוראיים למערכות אקולוגיות". הוא הביע תקווה כי בשנה הקרובה, שהוכרזה על ידי האו"ם כשנת המגוון הביולוגי, תתחיל ממשלת ישראל לטפל בבעיה כדי שאפר יהיה ליהנות ממגוון הציפורים המקומיות עוד שנים רבות.

במקום השני בתחרות זכה איליה שלמייב, שצילם זוג סבכיים שחורי-ראש באזור השפלה, ובמקום השלישי זכה ניסים לוי, שצילם חיוויאי בשדות קיבוץ גלאון שבדרום שפלת יהודה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.