תפריט עמוד

צילום בסלולר: זה מצלמה או טלפון?

מעולם לא שוטטו אנשים רבים כל כך עם מצלמות דיגיטליות זמינות כל כך, שמחכות רק להזדמנות להנציח משהו בעל ערך. השילוב בין הטלפון הנייד למצלמה דיגיטלית מכניס אותנו לעידן חדש. איך נשתלב בו נכון?

בעולם נמכרים כיום יותר ממיליארד סמרטפונים בשנה, וכולם מצויידים במצלמה.
הכול התחיל ב-1997 בעת לידתה של סופי, בתו של פיליפ קאהן, מי שהמציא ופיתח את המצלמה בטלפון הנייד. פיליפ רצה מאוד לתעד ולחלוק את תהליך הלידה של בתו יחד עם מקרוביו, שנמצאו במקומות שונים בעולם. הוא חיבר יחד את הטלפון הנייד והמצלמה שהייתה ברשותו, וכשסיים לצלם שלח את התמונות בדואר אלקטרוני לכולם. למעשה תיעד קאהן לא רק את לידתה של בתו, אלא גם את לידתה של המצלמה בטלפון. הרעיון של קאהן שינה למעשה את התפיסה שלנו לגבי צילום אירועים מיוחדים. מעתה המציאות שלנו נתונה לתיעוד פשוט, זמין, מהיר, ולעיתים אף מעורר מחלוקת, ראו לדוגמא את תלייתו של סאדאם חוסיין שצולם במצלמת טלפון ותחפושת קצין הנאצי שהכניסה את הנסיך האנגלי הארי לבעייה ולאי נעימות.

הנתונים הקובעים

המצלמה בטלפון הנייד מתגלה כחלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלנו, כל רגע מיוחד אנו מנציחים בלחיצה. חלפו עשר שנים מאז אותה לידה והגענו אל הדור ה-3 של מכשירי הטלפון הניידים.

כיום ניתן להשיג טלפונים מצוידים במצלמות חדישות, זיכרון בנפח גדול יותר ורזולוציה גבוהה, אך עדיין לא מדובר במצלמה מושלמת. יש מצלמות בגודל טלפון נייד שאיכות הצילום טובה בהן הרבה יותר מכל מצלמה שבטלפון נייד, וגם לא בכל מכשיר טלפון יש מצלמה המספקת תמונות איכותיות וברורות. אז למען הסדר הטוב ולפני רכישה של מכשיר טלפון נייד, אם חשובה לכם עין-המצלמה וחשובה לכם איכות התמונה, בדקו ראשית את המפרט הטכני שמספקות החברות השונות בתיאור המכשיר. המפרט אמנם לא שלם ונתונים חשובים רבים לגבי המצלמה אינם מצוינים בו, אך אל לנו להיות בררניים מידי ונסתפק בנתונים הקיימים.

המידע הראשוני שמספקות החברות הוא כמות הפיקסלים, אז ראשית מהו פיקסל? פיקסל (קיצור של Picture Element) היא יחידת מידע גרפית בסיסית, המתארת נקודה בתמונה. תמונה דיגיטלית מורכבת ממאות אלפים של ריבועים קטנים הנקראים פיקסלים. כל פיקסל כזה מייצג יחידה בודדת במסך וניתן להבחין בריבועים בעת הגדלת התמונה. לכן, ככל שמספר הפיקסלים גבוה יותר רמת ההבחנה תהיה גבוהה יותר. כיום יש בשוק מכשירי טלפון ניידים שבהם משולבת מצלמה בעלת חיישן עם מספר פיקסלים שבין 0.3MP ל- 2.0MP. קל להניח שמספר הפיקסלים יעלה עם הזמן.

איכות התמונה נקבעת על פי שני פרמטרים: עומק הצבע – כמות הסיביות לכל נקודה, ורזולוציה – כמות הפיקסלים שיש בתמונה, לכן ככל שמספר הצבעים גבוה יותר כך נקבל יותר פרטים ברורים בתמונה. נתונים נוספים שמספקות לנו החברות הם הפלאש וגודל הזיכרון, לכן לפני שקונים רצוי שבמכשיר החדש יהיו פרט למצלמה טובה גם פלאש מובנה וזיכרון בעל נפח גדול או כרטיס זיכרון חיצוני הנקרא microSD שיכול להגיע לנפח של MB2048.

לא די במפרט הטכני בשביל לצלם תמונה טובה. מרבית מהאנשים אשר מחזיקים טלפון נייד עם מצלמה כבר מכירים את הבעייתיות שבצילום, התמונה לעיתים יוצאת מטושטשת או חשוכה, לכן האור מאוד חיוני לצילום במיוחד במקומות חשוכים, אז לפני שאתם מצלמים את החבר'ה על הבר וודאו שההבזק (פלאש) מופעל ושיש מנורה קטנה בסביבה שיכולה להוסיף קצת אור לתמונה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.