תפריט עמוד

פתק מוזר מנוסע החזיר מטוס לנמל המוצא

הניסיון לפוצץ מטוס שהיה בדרכו מאמסטרדם לדטרויט ערב חג המולד הכניס, כך נראה, את חברות התעופה האמריקאיות לדריכות רבה, אולי רבה מדי. לפני ימים אחדים מטוס של חברת הוואיאן אירליינס, שעשה את דרכו מאורגון להוואי, סב על עקבותיו וחזר לאורגון לאחר שהצוות חש מאוים על ידי אחד הנוסעים. הסיפור הלא שגרתי החל כאשר ג'וזף ג'ונסון בן ה-56 עלה לטיסה עם חברתו, קרול מילר. השניים עוררו מהומה קלה לאחר שסירבו לאפשר לצוות לאחסן תיק יד שלא נכנס כראוי מתחת למושב. כשעה לאחר ההמראה ג'ונסון מסר לדיילת מעטפה סגורה ובתוכה פתק מוזר שמספר עד כמה הוא חושש מהתרסקות של המטוס בלב ים: "גם אם נינצל לאחר התרסקות שכזאת, אנחנו עלולים להיטרף על ידי כרישים", נכתב בפתק, "ואם הכרישים לא יגיעו אלינו, אנחנו עלולים להיקלע לאי שמאוכלס על ידי קניבלים והם יבשלו ויאכלו אותנו. יש לך מושג למה קניבלים אוכלים רק זרים ולא את בני משפחתם?" הפתק המשיך לפרט אפשרויות שונות ומשונות שעלולות לקרות לנוסעי המטוס, כולל חיים על האי של גיליגאן – אזכור לסדרת טלוויזיה אמריקאית משנות ה-60 שעסקה בחבורת אנשים שחיה על אי בודד בלב ים.

הדיילת, שנבהלה מתוכן המכתב ההזוי, מיהרה להעביר אותו לטייס, וזה החליט שיש בו משום איום לפוצץ את המטוס. הוא סובב את המטוס, שכבר היה 90 דקות באוויר, וחזר לנמל התעופה של אורגון. בתצהיר שנמסר ל-FBI בעקבות התקרית הסביר צוות האוויר שהתנהגותו התוקפנית של הנוסע לפני ההמראה והמכתב עם אזכורים לנפילת מטוס ומות הנוסעים נראו להם כאיום ממשי. ג'ונסון ומילר צפויים לעמוד לדין על הפרעה לצוות אוויר, עבירה שיכולה לשאת עונש מירבי של 20 שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר.

בתגובה ג'ונסון מסר שטס רק ארבע פעמים בכל חייו וכי הטיסה להוואי היתה הראשונה שלו מעל מים, והוא חשש באמת ובתמים מהאפשרות שהמטוס יתרסק בלב ים. "לא חשבתי שמישהו יקרא את המכתב שלי במהלך הטיסה ובוודאי שלא התכוונתי להבהיל את הצוות", מסר בתצהיר, "רציתי רק לברר מה האפשרויות שלנו להינצל במקרה שניפול לאוקיינוס".

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.