תפריט עמוד

פרו: שדה תעופה חדש ייבנה ליד מאצ'ו פיצ'ו

שדה תעופה חדש שייבנה סמוך לעיר קוסקו יגדיל את התיירות למאצ'ו פיצ'ו, כך הכריז השבוע נשיא פרו, אויאנטה אומאלה. שדה התעופה הנוכחי של קוסקו אינו מתאים לטיסות בינלאומיות – הוא פועל רק בשעות האור ומיקומו בין ההרים אינו מאפשר נחיתות והמראות של מטוסים גדולים. ממשלת פרו תשקיע 460 מיליון דולר בפרויקט החדש, וזאת בנוסף לפיצויים שישולמו לתושבי הכפרים שאדמותיהם יופקעו לטובת הפרויקט.

בממוצע מגיעים לקוסקו בכל יום 3,000 תיירים מרחבי העולם. העיר משמשת בסיס לטיולים באזור, בעיקר למאצ'ו פיצ'ו הנמצאת כ-80 ק"מ צפונית-מערבית לקוסקו. מאצ'ו פיצ'ו, עירם של שליטי האינקה, היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו; בנימוקי הבחירה נכתב, בין השאר, כי האתר הוא "יצירת אמנות ארכיטקטונית מושלמת".

לדברי הנשיא אומאלה, פתיחת שדה תעופה גדול ומודרני לא רק תגביר את התיירות לאזור אלא גם תייצר מקומות עבודה חדשים ותשפר את מצבם הכלכלי של תושבי האזור. אלא שהפרויקט השאפתני מעורר מחלוקת בפרו, הן בשל הצורך לפנות כפרים והן בשל העובדה שכמות גדולה יותר של מבקרים עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למבני האינקה המרשימים. כיום מוגבלת כמות המבקרים במאצ'ו פיצ'ו ל-2,500 ביום, ומומחי שימור מזהירים כי גם כמות זו מסכנת את שלמות המקום.

לקריאה נוספת:

מאצ'ו פיצ'ו: יצירת המופת של האינקה
מאצ'ו פיצ'ו: יצירת המופת של האינקה
העיר שבנו בני האינקה במאה ה-15, כוסתה על ידי היער והתגלתה מחדש בתחילת המאה העשרים, משלבת עתיקות יפהפיות עם נוף הררי. עכשיו רק צריך לוודא שהמבקרים הרבים לא יזיקו לאוצר המדהים הזה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.