תפריט עמוד

פראג – מחוץ למסלול המוכר

מעבר לרובע היהודי, המצודה והעיר העתיקה מסתתרות בפראג עוד הרבה פינות קסומות, שנסתרות מעיני התיירים. הצעות לכמה אתרים בפראג שנמצאים מחוץ למסלול המוכר

פראג היא אחת הערים היפות באירופה, ויש האומרים – בעולם. קשה להישאר אדישים אל מול צריחי הכנסיות המוזהבים, הגשרים על נהר הוולטבה, הכיכרות העתיקות והבניינים המרשימים. רוב המבקרים בעיר לא מחמיצים את הרובע היהודי ואת העיר העתיקה, חוצים את הנהר על גשר קרל ומבקרים במצודת פראג. אבל רק מעטים מתרחקים מעבר לאתרי התיירות המרכזיים ומגלים את הפנים האחרות של פראג. בחרנו כמה מקומות שכדאי לראות ודברים שכדאי לעשות, כולם נמצאים מחוץ למסלול התיירים המוכר. עם הזמינות הרבה של טיסות לפראג, לא תתקשו להגיע לעיר היפהפייה ולגלות את המקומות הללו.

טבע: דיבוקה שארקה

בפראג יש לא מעט פארקים וגנים ירוקים, שתוכלו לגלות במהלך חופשה בפראג. אם אתם אוהבי טבע, כדאי לכם להגיע לדיבוקה שארקה (Divoca Sarka), שמורת טבע שנמצאת מצפון-מערב למרכז העיר. בשמורה יש יער קטן, פלגי מים, מפלים, סלעים בשלל צורות וערוץ קטן. במרכז השמורה יש בריכת שחייה עם מי מעיין, ובימים חמים תושבי העיר מגיעים לכאן כדי לשחות ולהתרענן במים הקרים. בסופי שבוע המקום עמוס במקומיים המטיילים ברגל, רוכבים על אופניים, מחליקים ברולר בליידס, רצים, שוחים, משתזפים או מטיילים עם הכלב.

שמורת דיבוקה שארקה, אזור של טבע מקסים בשולי העיר

שמורת דיבוקה שארקה, אזור של טבע מקסים בשולי העיר | צילום: Iliusvla, cc by-sa 3.0

עם הילדים: גן החיות של פראג

אמנם פראג היא לא יעד קלאסי לחופשה משפחתית, אבל יש בה כמה אתרים שישבו את ליבם של הצעירים בחבורה. אחד מהם הוא גן החיות של פראג, גן ותיק שנוסד ב-1931. למרות שהוא נחשב לאחד מגני החיות הטובים באירופה, רק תיירים מעטים מגיעים אליו, בין השאר בשל מיקומו מחוץ למרכז העיר. בגן, שמשתרע על 450 דונם, יש כ-5,000 בעלי חיים מ-630 מינים שונים.

תצוגה בביתן החרקים בגן החיות של פראג

תצוגה בביתן החרקים בגן החיות של פראג | צילומים: שאטרסטוק

אל תחמיצו את אזור הג'ונגל האינדונזי ואת אי הקופים, שבו ניתן להשתעשע עם למורים. הגן מטופח מאוד ויש בו עמדות תצפית נפלאות, מה שהופך אותו למקום ששווה ביקור גם אם אתם לא מלווים בילדים.
כתובת: U Trojského zámku 3/120, Praha 7

למור בגן החיות של פראג

למור בגן החיות של פראג

עבר מקומי: בית הקברות וישהראד

זה אולי קצת מוזר להמליץ על ביקור בבית קברות, אבל בית הקברות וישהראד (Vyšehradský hřbitov) הוא בהחלט פינת חמד עמוסה באזכורים היסטוריים. הוא נמצא בשטח המתחם של מצודת וישהראד, הממוקמת על צוק מעל נהר הוולטבה. בבית הקברות, שנוסד ב-1869, קבורים מלחינים, אמנים, פוליטיקאים, סופרים, ומדענים צ'כים רבים. בין היתר קבורים פה המחזאי והסופר קארל צ'אפק, המשורר והסופר יאן נרודה, והמלחינים דבוז'אק וסמטנה. רבות מהמצבות מעוטרות בסגנון אר-נובו וברחבי בית הקברות פזורים פסלים יפים. במרכזו ניצבת אנדרטת סלאבין המרשימה, שעוצבה בידי אנטונין ויהל.
כתובת: K Rotundě, Vyšehrad, Praha 2

בית הקברות וישהראד

בית הקברות וישהראד | צילום: frantic00 / Shutterstock.com

אמנות: מנזר סנט אגנס

מנזר סנט אגנס מבוהמיה (St Agnes of Bohemia) הוא אחת מהפינות המקסימות ברובע היהודי. המנזר, ששוכן בבניין גותי, הראשון מסוגו בבוהמיה, נוסד במאה ה-13 עבר שיפוץ ושחזור בשנות השמונים של המאה הקודמת. שתי הכנסיות שבו מארחות קונצרטים ומופעים, אבל גולת הכותרת של המתחם היא אוסף גדול של אמנות מימי הביניים. האוסף שייך לגלריה הלאומית והוצג בעבר במצודה של פראג. בכמה אולמות מוצגים פסלי מדונות, ציורים דתיים, ציורי כנפי מזבח, פסלי עץ ועוד.
כתובת: U Milosrdných, בעיר העתיקה בגדה הימנית של הנהר.

מנזר סנט אגנס מבוהמיה

מנזר סנט אגנס מבוהמיה

ברגל: סיורי עומק

אחת הדרכים הטובות להכיר את סודות העיר היא להצטרף לסיור מודרך. לצד סיורים שעוברים דרך אטרקציות בפראג, יש חברות שמתמחות בסיורי עומק נושאיים המתמקדים בפינות הפחות מוכרות של פראג. אחת החברות האלו היא Insight Prague, שהמדריכים שלה הם היסטוריונים, מרצים, עיתונאים, מבקרי אמנות וסופרים.

טיול רגלי בעיר העתיקה של פראג

טיול רגלי בעיר העתיקה של פראג | צילום: photravel_ru / Shutterstock.com

החברה מתמחה בסיורים רגליים מודרכים – חלקם סיורי עומק באתרים הקלאסיים של העיר, כמו הרובע היהודי או המצודה של פראג, אחרים הם סיורים נושאיים, דוגמת סיור במבשלות בירה, סיור בעקבות פראג בתקופת המלחמה הקרה ועוד. אחד הסיורים המומלצים מוקדש לאדריכלות האר-נובו שעיצבה את פני העיר בראשית המאה ה-20, ועובר בכמה מהמבנים המייצגים ביותר של התקופה, כמו מלון גרנד הוטל אירופה ובר לוצרנה, לצד כמה מבנים קוביסטיים מעניינים. כל הסיורים מתחילים בשעה 10:00 ונמשכים כשלוש שעות. פרטים נוספים באתר

הדרך הטובה ביותר להכיר את פראג היא בהליכה ברגל

הדרך הטובה ביותר להכיר את פראג היא בהליכה ברגל | צילום: Patryk Kosmider / Shutterstock.com

קניות: השוק הוייטנאמי

חבילות נופש לפראג מהוות הזדמנות נהדרת לא רק לראות ולחוות, אלא גם להתענג על אוכל טוב ועל שופינג. בפראג חיה קהילה וייטנאמית גדולה (וייטנאמים מהווים את קבוצת המהגרים השלישית בגודלה ברפובליקה הצ'כית), וגם אם אין זאת חוויה צ'כית אותנטית, מומלץ לבקר בשוק הוייטנאמי סאפא (Asia Trade Center SAPA), שנמצא בדרום העיר, ולספוג קצת מאווירת המזרח.

מרק פו, המנה הלאומית של וייטנאם

מרק פו, המנה הלאומית של וייטנאם

בשוק אפשר למצוא בגדים זולים מאוד לצד פריטים בעבודת יד וחומרי גלם מהמטבח הווייטנאמי, דוגמת למון גראס ורוטב דגים, כשברקע מתנגנת מוזיקת פופ וייטנאמית. יש גם מקדש קטן דמוי פגודה. להשלמת החוויה אפשר ליהנות כאן מארוחה וייטנאמית טובה ולא יקרה, כמו נודלס או מרק פו.
איך מגיעים? אוטובוס 113 מתחנת המטרו Kačerov. פתוח כל יום בשעות 20:00-9:00.

מפת פראג:

עוד על פראג ועל צ'כיה

 

מוזיקת רחוב בפראג

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.