תפריט עמוד

פסנתרים צבעוניים פוזרו ברחבי העיר ניו יורק

תושבי ניו יורק רגילים לחיות בסביבה מלאה ברעשים וקולות – מצפירות עצבניות של נהגי מוניות ועד חריקת הרכבת התחתית. אבל את הצלילים האלה הם עוד לא שמעו ברחוב: נגינת פסנתרים. 60 פסנתרים פוזרו לאחרונה במקומות ציבוריים ברחבי העיר, עובדה מפתיעה לכשעצמה, אולם זאת רק ההתחלה: הפסנתרים מצוירים ומעוטרים להפליא ויש עליהם כיתוב: Play me, I'm yours – נגן עלי, אני שלך. ואכן, כל מי שרוצה יכול לשבת ליד פסנתר שכזה ולפצוח בנגינה. לפעמים המנגינות ערבות לאוזן, לעתים הן לא יותר מדפיקות מעיקות.

נגנו עלי, אני שלכם. כל עובר אורח יכול להתיישב ליד הפסנתר ולנגן

הפרויקט המעניין הזה הוא בעצם מיצג אמנותי, פרי יצירתו של האמן הבריטי לוק ג'ראם, שמאז שנת 2008 מפזר פסנתרים בפארקים, כיכרות, תחנות רכבת, גשרים וגינות ציבוריות בערים מרכזיות ברחבי העולם. לפני שהביא את פסנתריו הצבעוניים לניו יורק, ג'ראם פיזר פסנתרים בשמונה ערים, בהן לונדון, סידני וברצלונה. הפרויקט בניו יורק, הוא אומר, כפול בגודלו מזה שבכל עיר אחרת, והפסנתרים ממוקמים בכל רובעי העיר ובמקומות מפתיעים במיוחד – בית דואר בקווינס, גן החיות בסטטן איילנד, שתי כנסיות במנהטן, הטיילת של קוני איילנד ועוד. לדברי ג'ארם, התגובות של תושבי ניו יורק מחממות את לבו. "מוזיקאים בניו יורק צריכים רישיון כדי לנגן ברחוב, והעובדה שאפשר לנגן על הפסנתרים בלי תנאים מיוחדים מאפשרת למוזיקאים ולחובבי מוזיקה לבטא את עצמם בהתלהבות ובשמחה", הוא אומר.

הפסנתרים יעמדו במקומם עד 5 ביולי, אז הם ייתרמו לקהילה. בעתיד ג'ראם מתכנן להביא פסנתרים לערים נוספות כמו בלפסט, בודפשט וסן חוזה בקליפורניה.
רשימה מדויקת של מיקום כל שישים הפסנתרים בניו יורק אפשר לראות באתר האינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.