תפריט עמוד

פסטיבל סירות הדרקון בלוקאנג, טייוואן

טיוואן ידועה במרוצי סירות הדרקון, וכמדי שנה בחודש יוני, חוזר הפסטיבל שבו מידי שנה נחגג גם הספורט המסורתי: מרוצי סירות הדרקון

טאייפי, ה-8 ביוני 2021.
מקורו של פסטיבל סירות הדרקון קשור במאורע היסטורי שקרה לפני מעל 2000 שנה – מותו של המשורר הסיני האהוב צ'ו יואן (Qu Yuan). המשורר, כצעד של ייואש מהמשבר הפוליטי אשר התקיים בתקופתו, השליך עצמו לנהר מילואו. היות שהיה איש נאהב, התושבים המקומיים שטו בסירותיהם הלוך ושוב וחיפשו אחריו. המנהג התפתח במרוץ השנים למה שאנחנו מכירים היום כמרוצי סירות הדרקון המתקיים מידי שנה.

מקור: ממשלת מחוז צ'אנגחווה

מקור: ממשלת מחוז צ'אנגחווה

מרוצי סירות הדרקון מתקיימים על נהר פולושי של לוקאנג, עם קבוצות רבות המתחרות בקטגוריות שונות: קבוצות חברתיות מעורבות; צוותים בינלאומיים; צוותי ממשלה; צוותי תלמידי תיכון וצוותי איגודי עובדים.

הזוכה במרוצי 300M המלאי אדרנלין הוא הצוות אשר מגיע ראשון אל הדגל בסוף המקצה ואוחז בו. כל צוות מורכב מ-15 אנשים לפחות הכוללים אחראי על אחיזת הדגל, מתופף אחד כדי שתשמר החתירה המאוחדת של הקבוצה, הגאי אחד ו-12 משייטים.

לוקאנג, שבסינית פירושו "נמל צבאים", היא עיר במחוז צ'אנגחווה שבמערב טאיוואן, לא רחוק מהעיר טאיצ'ונג, המחוברת לטאייפי וגאושיונג באמצעות רכבות הקליע המהירות (HSR). כאחת הערים העתיקות ביותר בטאיוואן, היא היוותה נמל מרכזי במאות ה-18 וה-19, ועד ראשית המאה ה-20 הייתה העיר המאוכלסת ביותר במרכז טאיוואן.

העיירה לוקאנג גם מפורסמת בזכות אינספור מקדשים עתיקים המהווים מקום מעולה להכיר מקרוב את הדת העממית הטייוואנית. המקדש הידוע ביותר הוא המקדש של אלת הים מאדזו  ומושך למעלה ממיליון מתפללים מידי שנה.

בעוד שחלה לאחרונה עלייה במספר מקרי הקורונה בטאיוואן, וגבולות האי סגורים כעת לתיירים זרים, ממשלת טאיוואן מיהרה ליישם נהלים וכללים שיעזרו למזער את התפשטות וירוס הקורונה. לאחרונה נדחו או בוטלו מספר אירועים, פסטיבלים ופעילויות מקומיות, אולם באמצעות ניהול טוב של הנגיף על ידי הממשלה, יש לקוות שגבולות טאיוואן יוכלו להיפתח בקרוב לתיירים ישראלים.

על משרד התיירות הטאיוואני

משרד התיירות הטאיוואני (TTB) הוא המשרד הממשלתי הרשמי של טאיוואן (R.O.C) המופקד על מדיניות התכנון, הפיתוח והשיווק של תיירות הפנים והחוץ של טאיוואן. השוק הישראלי מנוהל על-ידי הסניף הסינגפורי של משרד התיירות הטאיוואני. הסלוגנים המלווים את שיווק טאיוואן הם "זה הזמן לטאיוואן" ו-"הלב של אסיה", כשהדוב הלאומי של טאיוואן מהווה את הסמל הראשי.

###

למידע נוסף על טאיוואן, אנא בקרו אותנו באתר הרשמי: https://eng.taiwan.net.tw או בדף הפייסבוק שלנו www.facebook.com/Taiwan.org.il

בתמונה למעלה: מרוצי סירות הדרקון מתקיימים על נהר פולושי של לוקאנג, עם קבוצות רבות המתחרות בקטגוריות שונות: קבוצות חברתיות מעורבות; צוותים בינלאומיים; צוותי ממשלה; צוותי תלמידי תיכון וצוותי איגודי עובדים.
מקור: ממשלת מחוז צ'אנגחווה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.