תפריט עמוד

פסטיבל ונציה יערוך מחווה לבמאי עמוס גיתאי

פסטיבל ונציה, שייפתח השנה ב-29 באוגוסט, יערוך מחווה מיוחדת לבמאי הישראלי עמוס גיתאי, אשר ארבעה מסרטיו הקודמים הוצגו בעבר במסגרת התחרות בפסטיבל: ברלין-ירושלים (1989), עדן (2001), עלילה (2003) והתנתקות (2007).

במסגרת המחווה המיוחדת, יוקרנו בפסטיבל הסרטים בוונציה שניים מסרטיו של גיתאי – "שיר ערש לאבי", שיוצג בבכורה עולמית, ו"כרמל". שני הסרטים עוסקים במשפחתו של הבמאי: ב"שיר ערש לאבי" משרטט גיתאי את סיפור חייו של אביו, אדריכל הבאוהאוס מוניו גיתאי וינרויב; "כרמל", משנת 2009, נשען על מכתביה של אמו, אפרתיה גיתאי, שלאחרונה יצא לאור ספרה "מכתבים". שני הסרטים יוצגו באירוע גדול שיתקיים בשבת, 1 בספטמבר. זיכרון משפחתי מככב גם בתצוגה מיוחדת של גיתאי, "הארכיטקטורה של הזיכרון", שמוצגת בימים אלו בפסטיבל הבינלאומי לצילום בעיר ארל שבדרום צרפת.

הפסטיבל בוונציה הוא אחד מפסטיבלי הסרטים היוקרתיים בעולם והוותיק מכולם – הוא מתקיים באי לידו הסמוך לוונציה מאז 1932. ב-2009 זכו לראשונה שני סרטים ישראליים בפרסים מרכזיים: "לבנון" של שמולית מעוז זכה בפרס אריה הזהב לסרט הטוב ביותר ו"חוטא" של מני פיליפ זכה בקטגוריית הסרטים הקצרים.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.