תפריט עמוד

פסטיבל אוכל כפרי בחבל יואב יהודה

פסטיבל "אוכל כפרי" ה- 9, ביוזמת עמותת התיירות יואב-יהודה, מתקיים מסוף השבוע הקרוב ועד ה- 14 במרץ ומציע סופי שבוע של אוכל כפרי.

הקונספט המרכזי של הפסטיבל, שגובש על ידי אפרת אליאסף – גורפינקל, מפיקת הפסטיבל, הינו לתת ביטוי למגוון העצום של בשלנים מקומיים עממיים, לפתח אפיקי פרנסה לתושבי האזור, שלא עסקו בתיירות עד כה ולבסס את המסעדות הכפריות הפועלות במקום, אשר מציעות סגנונות בישול מענגים ומגוונים. הפסטיבל מתקיים בו בזמן בעשרות מקומות וישובים ומאפשר להנות מחוויות שונות – אוכל אתני בבתים, קדירות בשר ביין ביקבים, טיול עם עדר עיזים וארוחת גבינות, טעימת שמני זית בבית בד לצד מאזטים המבליטים את טעמיו. ניתן ליהנות גם משוקולדים בעבודת יד, עוגות בקונדיטוריות בוטיק משגעות, תה צמחים ובישולי שדה במנוחה לצד הג'יפ, סלסילות פיקניק ממיטב מעדני האזור למטיילים ביערות המטופחים ובפארקים המשוחזרים, בראנצ'ים עשירים, קונצרטים, סדנאות אוכל ועוד.

זוהי הזדמנות להנות מחוויית אירוח יוצאת דופן בבית הבשלניות המקומיות. נשות האזור פותחות את ביתן וליבן ומגישות מאכלים ששימרו את הטעמים והמתכונים המסורתיים לפי שיטות הבישול הייחודיות למשפחתן ועדתן. האורחים יושבים בביתה, גינתה או מרפסתה של המשפחה המארחת, מקשיבים לסיפורי המשפחה, בעוד במטבח הסמוך מבעבעים על הכיריים הסירים מעלי ניחוחות, בהם מתבשל המיטב שבמטבחים הביתיים – המטבח הכורדי, המרוקאי, הטוניסאי, התימני, הארגנטינאי, ההונגרי ועוד. הקשר הישיר בין המארחים והאורחים מתבל את האירוח בתבלינים שאי אפשר להשיגם באף חנות.

לדברי אליאסף – גורפינקל, פסטיבל האוכל הכפרי ביואב יהודה שזו לו שנתו ה- 9, מוכיח כי אוכל ותיירות כפרית יכולים להפוך למסורת מענגת שאפשר וכדאי לצפות לשובה. "עשרות אלפי מבקרים הפוקדים את הפסטיבל מדי שנה, הפכו אותו למקור נשימה מרעננת של יופי, רוגע וטוב טעם, עבורם ועבור העסקים המארחים". אומרת אפרת ומוסיפה "מוצרי הפסטיבל משקפים את התפיסה שבה האנשים והטבע בו הם חיים, חוברים יחדיו ויוצרים רקמה עשירה, תוך כבוד והפריה הדדית. הפסטיבל מתגוון גם בזכות שיתופי הפעולה של עשרות האומנים והאמנים הגרים באזור ויוצרים בו לאורך כל השנה. השנה נייחד התרחשויות פסטיבליות המדגישות את הקשר שבין אמנות ואוכל".

גם השנה יושם דגש בפסטיבל האוכל הכפרי לקשר ולמחויבות המשתתפים אל הטבע, כפי שהוא משתקף במאכלים, ביינות, במרקחות, בגבינות ובשמני הזית שמקורם באדמה ובאקלים המקומיים. זאת בנוסף לכל אותם העשבים, גרגרים, פיטריות, פירות וירקות הגדלים בר, שהגשם מצמיח בהרים, בגאיות ובעמקים, אלה ישתלבו במטבחים העונתיים של תושבי המקום. חג הפורים, החל במהלך ימי הפסטיבל, יתבטא במאכלי חג אותנטיים ויצירתיים ממגוון עדות וטעמים.

פרטים נוספים, בעמותת תיירות יואב-יהודה, טל' 08-8502240
ובאתר www.touryoav.org.il

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.