תפריט עמוד

פלאו – אם יש גן עדן

בלב האוקיינוס השקט – מצפון לפפואה וממזרח לפיליפינים – שוכנת פלאו – ארץ שמוציאה לרוב חופי הים ואתרי הצלילה בעולם שם רע. ההשוואה פשוט לא עובדת לטובתם. עמנואל רוזן שב ממסע צלילה בפלאו ובקרוב יביא את רשמיו במגזין מסע אחר ובאתר זה.

קווים לדמותו של גן עדן: יש בו יותר מ-300 איים ירוקים מוקפים בים כחול ובשוניות אלמוגים היוצרות על פני המים מרבד מטמטם בירוק ובטורקיז. בתוך המים שוחים לאטם מאות אלפי כרישים, צבי ים ומנטות, ומעל פני היבשה חיים בנינוחות קצת יותר מעשרים אלף תושבים חייכנים שגם הם מתנהלים באטיות. המכוניות שלהם זוחלות בכבישים, אינן חוצות את קו החמישים קילומטר בשעה, והם עצמם אינם רוצחים ולא אונסים, לא צועקים ולא דוחפים, לא מרביצים ולא כועסים.

אמנם לפני כמעט 25 שנה נרצח שם הנשיא, אבל זאת היתה טיפה עכורה בים של שקט ושלווה, במקום שבו אסור לשאת נשק, שיש בו בית כלא אחד עם שישים אסירים, רובם שיכורים שאיבדו שליטה והמבלים מאחורי הסורגים רק בשעות הלילה, מקום בלי צבא ובלי חיילים, מקום שבו היחידים שנלחמים זה בזה והורגים זה את זה הם התרנגולים, באותה גרסה דרום-מזרח אסייתית מזוויעה למלחמות השוורים של ספרד.

לגן עדן הזה קוראים פָּלַאוּ (או בלשון המקום – בֵּלַאוּ). נציגת השירות של חברת הטלפון הסלולרי שלי טענה בתוקף שאין מקום כזה כשהתקשרתי לברר אם אוכל לקלוט שם שיחות ולשגר אס.אם.אסים לחברים שנשארו בארץ. "פלאו?", היא שאלה, "איפה זה? בארצות הברית? מצטערת, אין לנו מדינה כזאת", היא סיכמה, ונראה שהיה משהו בדבריה. אמנם רשמית יש מדינה שנקראת פלאו, היא חיה, נושמת ואפילו מחזיקה בעצמאות ובדגל ומתפרשת על פני 458 קילומטר רבוע באוקיינוס השקט, באמצע הדרך בין פיליפינים לאוסטרליה, אבל מעשית אין בה קליטה סלולרית, ומי שזוכה לבוא בשעריה סובב בה המום והלום עם תמיהה שרק גוברת והולכת מיום ליום: האומנם ייתכן שיש מקום כזה בעולם, מקום שמופיע אם בכלל בחלומות תמימים או בציורי ילדים? האם פלאו היא מדינה במובן המקובל והמוכר לנו, או שמא היא קוריוז, פנטזיה, הזיה?

הכתבה תפורסם בגיליון נובמבר של מסע אחר

חומרים נוספים, כולל וידיאו ומאחורי הקלעים של המשימה, יפורסמו בקרוב כאן באתר.

למפה ומידע על פלאו.

צילום: תומס גנוטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.