תפריט עמוד
מעיסוי מפנק אפשר ליהנות בכל מקום, אבל עם תפאורה מתאימה, ההנאה גדולה שבעתיים. מעבר לפן הגופני, אחת מהמטרות לא מוצהרות של הספא היא להעניק לנו תחושת ניתוק מוחלטת ולקחת אותנו הרחק מהמציאות היומיומית האפורה. בדיוק בשביל זה צריך תפאורה טובה, וזו מורכבת בדרך כלל מחוף ים יפה, יער גשם טרופי ולפעמים גם ממרחבי המדבר. לא במקרה כמה מאתרי הספא הטובים נמצאים בדיוק במקומות חלומיים כאלה, שעוד לפני שהטיפול מתחיל הגוף והנפש כבר נמצאים במקום אחר. הנה כמה אתרי ספא נפלאים ברחבי העולם, שמציעים, בנוסף לטיפולים מצוינים, גם מיקום מושלם בלב הטבע:

הודו: להשקיף על הגנגס
מלון הספא אננדה (Ananda in the Himalayas) שוכן בלב הרי ההימלאיה, בצפון הרחוק של הודו, במרחק נסיעה קצרה מרישיקש מולדת היוגה. המלון, שהספא שלו נחשב לאחד מהטובים בעולם, מוקף ביערות ומשקיף על נהר הגנגס. בספא מוצעים למעלה משמונים טיפולים, אבל ההתמחות המיוחדת של המקום היא טיפולי איורוודה. העיסוי האיורוודי, שהוא עיסוי עדין שכולל ניסוך של שמן שומשום חם על פני נקודות מסוימות בגוף, כולל העין השלישית, מקובל במרכזי ספא ברחבי העולם, אבל בספא אננדה כל ההיבטים של הרפואה האיורוודית מקבלים התייחסות, כולל טיפולים וייעוץ תזונתי מיוחד לפי עקרונות האיורוודה. בספא ניתנים עוד כמה טיפולים בנוסף לאביאנגה ולשירהודרה המוכרים, כמו מוקה לפה שהוא טיפול יופי מקומי בו עושים שימוש בצמחי מרפא מסורתיים, או טן לפה שבו מעסים את הגוף בשמן צמחים ואז מורחים עליו מסכת צמחים שתפקידה לשחרר רעלים ולהזין את הגוף במינרלים חיוניים. כיאה למקום שנמצא בסמוך לרישיקש, גם היוגה מקבלת מקום של כבוד באננדה, ולא רק כפעילות גופנית אלא גם כדרך חיים. אפשר לקבל שיעורים פרטיים או קבוצתיים ביוגה על זרמיה השונים, לצד הדרכה בטכניקות שונות של מדיטציה.


אמבט עלי ורדים בספא אננדה

בנוסף, ניתנים בספא עיסויים מכל קצוות העולם, ובהם עיסוי שוודי, עיסוי תאילנדי, עיסוי טיבטי ועיסוי אינדיאני באבנים חמות. ויש גם מגוון עצום של עטיפות גוף, טיפולי פנים, טיפולי הידרותרפיה והילינג. מבין הטיפולים המיוחדים של המקום כדאי לבחור ב-Himalayan Experience, טיפול של שלוש שעות שמתחיל בקרצוף הגוף בלמון גראס ומלח ג'ינג'ר, ממשיך במשיחת הגוף בשמנים מרגיעים, לאחר מכן עוטפים את הגוף במסכת חימר אינדיאנית ולבסוף מעניקים לפנים עיסוי מיוחד עם דבש ושמן ורדים.

האוכל במסעדות המלון הוא אורגני, בריא, דל קלוריות וטעים, על פי עקרונות התזונה האיורוודית. יחד עם הצוות שמחייך תמיד, השירות המעולה, השקט והשלווה (שלהם תורמת העובדה שילדים לא מתארחים במלון), מתקבלת חופשה של ניתוק מושלם.
אתר אינטרנט

בורה בורה: להירגע מול האוקיינוס
האי בורה בורה נחשב לגן עדן עלי אדמות, ואיך לא – עם ים טורקיז, חופים עם חול לבן ורך, צמחייה טרופית ונופים מרהיבים. ובתוך גן העדן הזה יש גן עדן נוסף, קטן יותר, בדמותו של מלון הספא ארבע העונות (Four Seasons Resort). המלון עצמו מספק כל מה שצריך לתחושת ניתוק מושלמת, כולל וילות מפנקות מעץ ששוכנות ממש בתוך המים, אבל אנחנו כאן בשביל הספא, או מרכז הריפוי ההוליסטי, כפי שקוראים לו כאן. קשה לחשוב על מיקום חלומי מזה – בקצה הלגונה, מוקף במטעי דקלים ובצמחייה טרופית ומשקיף לאוקיינוס השקט ולנוף הררי מרהיב.


סוויטת הספא במלון ארבע העונות בבורה בורה

בטיפולים נעשה שימוש בחומרים אקזוטיים טבעיים מפולינזיה הצרפתית, כמו הווניל המקומי, ומבחר הטיפולים כולל עיסויים מסוגים שונים (ובהם עיסוי באלינזי ועיסוי פולינזי), עטיפות גוף, טיפולים מיוחדים לפנים, לידיים ולכפות הרגליים, ואפילו טיפולים שמיועדים לבני נוער, כמו טיפול פנים, עטיפת קוקוס או עיסוי וניל. לא כדאי לוותר על אחד מהטיפולים הייחודיים למקום, כמו Taurumi mind and body, שנפתח בקרצוף העור עם שמנים אורגניים מקומיים ולאחריו עיסוי פולינזי מרגיע. אחרי הטיפולים אפשר לנוח בלאונג', להזיע בסאונה או לרחוץ בבריכה היפהפייה תוך בהייה בנוף.

את הטיפולים אפשר לקבל בחדר, בחדרי הטיפולים בספא, או בסוויטת הספא, שבה יש חלונות שקופים ברצפה שמאפשרים להציץ על הים שמתחת, ומרפסת נהדרת ממש מעל המים, שבה מיטות שיזוף, אמבט גדול ששקוע ברצפה ונוף עוצר נשימה.

אתר אינטרנט

אריזונה: לתפוס שלווה בנופי מדבר
לחוות הבריאות קניון ראנץ' (Canyon Ranch) יש כמה סניפים ברחבי ארצות הברית, אבל החווה בטוסון שבמדינת אריזונה נחשבת לאחת מחוות הבריאות הטובות בעולם, בשל המיקום שלה במדבר סונורן, מה שמבטיח נופים מדהימים, שקיעות מרהיבות והרבה שקט מבורך שדי בהם כדי שתחזרו רגועים מהחופשה. המקום מיועד להרבה יותר מסתם נופש. השהות היא על בסיס הכל כלול וישנן תוכניות שונות שמותאמות לאורחים לפי רצונם ומצבם הבריאותי, כמו תכנית הרזיה (האוכל במקום מבוסס על תפריט גורמה בריא, דל קלוריות וטעים להפליא), תכנית לשיפור החיים (שכוללת תכנית כושר, התאמת תפריט בריא, תרגולים רוחניים ושיטות ריפוי אלטרנטיביות) ועוד. הספא, כמתבקש ממקום כזה, עצום בשטחו, וכולל חדרי כושר משוכללים, סטודיו לפילאטיס ויוגה, סאונות, חדרי אדים, בריכות עיסוי ועוד.

מגוון הטיפולים עצום, וכולל עיסויים אסיאתיים, עיסויים מערביים, איורוודה, עטיפות ומסכות גוף וגם מגוון גדול של טיפולים לנשים בהריון. אחד הטיפולים המומלצים נקרא אופוריה, והוא נפתח בהנחת קומפרסים של צמחים על הפנים ועיסוי ארומתרפי לקרקפת, ממשיך במסכת צמחים חמימה שעוטפת את הגוף, שלאחריה טובלים באמבט חמים וריחני, ןמסתיים בעיסוי הגוף בשמן חם.

בחווה יש גם ארבע בריכות, חלקן מחוממות, שבאחת מהן יש גם הליכונים מתחת למים.בחלק מהבריכות ניתנים גם טיפולי מים, ולא כדאי לוותר על טיפול הוואטסו, מעין שיאצו במים, שאין מרגיע ומרענן ממנו בחום של אריזונה.
אתר אינטרנט


מפל מים בטבקון. גן עדן בקוסטה ריקה | צילום: James Wu, Flickr

קוסטה ריקה: להשתכשך במפלים ביער גשם
אתר הספא טבקון (Tabacon Grand Spa) שוכן בלב יער גשם בקוסטה ריקה, למרגלות הר הגעש ארנל. בשטח האתר נובעים מעיינות חמים וזורמים מפלים, והחוויה של טבילה במעיין חם או רחצה תחת מפל, כשברקע נשקף הר הגעש החרוטי, היא אחת מחוויות הספא הרומנטיות בעולם. בסך הכל יש במקום חמישה מעיינות בטמפרטורות שונות שנעות בין 50-25 מעלות. בין לבין זורם נהר הטבקון שנופל בסדרה של מפלים, ועם הצמחייה הטרופית שמסביב נדמה שהגענו לגן עדן. במקום כל כך יפה, חבל לקבל את הטיפולים בחדר סגור. כל הטיפולים ניתנים בבקתות פתוחות בחלקן, והצמחייה העבותה שמסביב מבטיחה שהפרטיות תישמר. כאן לא צריך להשתמש בדיסקים של מוזיקה מרגיעה – ציוצי הציפורים, צרחות הקופים ורחש המים הזורמים מהווים את הפסקול במקום. בטיפולים עושים שימוש בחומרים שגדלים במקום כמו קפה, סוכר, קוקוס ושוקולד, אבל הרכיב הבולט ביותר בטיפולים הוא הבוץ העשיר במינרלים מאדמת המקום, שעושה נפלאות לעור. מומלץ לנסות את טיפול טבקון, שנפתח במתיחות ונענועים של הגוף, וממשיך בעיסוי עם בוץ וולקני.
אתר אינטרנט


בריכת עיסוי מול נוף הדולומיטים

איטליה: להתפנק מול נוף הדולומיטים
מלון הספא Adler Dolomiti הממוקם בעיירה אורטיסי שבעמק האלפיני היפהפה ואל גרדנה, מציע לאורחיו את השילוב המנצח בין פעילות בטבע לבין הנאות הגוף. קשה לחשוב על מקום מוצלח יותר להגיע אליו אחרי יום מפרך של הליכה באחד ממסלולי הטיול הרבים שמסביב למלון. עולם המים של המלון מציע מגוון בריכות מחוממות, חלקן מקורות וחלקן פתוחות לנוף מדהים, בחלקן יש זרמים ובאחרות מי מלח. גולת הכותרת היא בריכת זרמים מחוממת שנמצאת תחת כיפת השמים ובזמן שרוחצים בה ניתן להשקיף על הרי הדולומיטים המושלגים. זאת בנוסף למגוון מיני סאונות, אמבט וג'קוזי. יש גם מערות מלח, שידועות בהשפעתן המיטיבה על הנשימה ועל העור, ובהן בריכת מלח תת קרקעית, סאונה ופינות מנוחה.


מערת מלח במלון אדלר דולומיטי

הספא של המלון נחשב לאחד מהטובים באלפים, וניתנים בו טיפולי איורוודה, עיסויים מסוגים שונים (מעיסוי ספורטאים שמתאים לגולשי הסקי הרבים שמגיעים לאזור ועד לעיסוי הגב בדבש טהור), טיפולים הידרותרפיים, טיפולי יופי ועוד. כדאי לבחור באחד מהטיפולים האלפיניים, שכוללים מגוון של עיסויים, טיפולי פילינג ואמבטיות מיוחדות שבהם נעשה שימוש בחומרים מקומיים, כמו פילינג תפוחים ואשכוליות או אמבט מיוחד עם תמציות צמחים שצומחים בגובה של מעל 1,500 מטר וידועים ביכולתם להקל על כאבים ולהרגיע.
אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

איסלנד: הלגונה הכחולה
איסלנד: הלגונה הכחולה
הנוף האיסלנדי הפראי והניגודים בין הקור שבחוץ לחום של המים אחראים להפיכתה של הלגונה הכחולה לאחד מאתרי הספא המיוחדים, והנחשקים, בעולם

פינוקי ספא עירוניים בכתבה הבאה:

ספא והעיר הגדולה
ספא והעיר הגדולה
אחרי יום מפרך של כיתות רגליים בין חנויות ומוזיאונים, אין כמו ספא מפנק כדאי להרגיע את השרירים הדואבים. כמה המלצות לאתרי ספא נפלאים בערים גדולות ברחבי העולם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.