תפריט עמוד

פורטוגל מחוץ למסלול

אי יפהפה, טירה עתיקה, חוף בתולי, כפרים ציוריים, עתיקות רומיות: בין אם אתם חוזרים לפורטוגל ורוצים לגלות אתרים למתקדמים, ובין אם אתם רוצים לשלב פנינים פחות מוכרות בטיול הראשון בפורטוגל, אספנו בשבילכם כמה מקומות מומלצים לביקור, בהם לא תצטופפו עם המוני התיירים

בעוד מרבית המבקרים בפורטוגל מתחילים את הטיול בליסבון (עם גיחות לערים ועיירות בסביבה כמו קשקאיש וסינטרה), נוסעים צפונה לפורטו ולעמק הדואורו ולפעמים מוסיפים גיחה לחופים שטופי השמש באזור אלגרבה שבדרום פורטוגל, לפורטוגל יש עוד המון פנינים נפלאות להציע. איים קסומים, חופים בתוליים, אתרים היסטוריים וכפרים ציוריים שמעטים התיירים הזרים שמגיעים אליהם. הנה כמה הצעות לפנינים הנסתרות של פורטוגל:

לקריאה נוספת:

אי: סאו מיגל

בואו נודה באמת. כדי להגיע לאיים האזוריים נדרשת הרבה היותר מסטייה קטנה מהמסלול. ארכיפלג האיים האזוריים ממוקם באוקיינוס האטלנטי, כ-1,500 ק"מ מחופי פורטוגל, אבל כשתגיעו לשם תברכו על המאמץ. אחד האיים הגדולים והיפים ביותר, וגם זה שההגעה אליו היא הפשוטה ביותר (אם כבר טרחתם להגיע עד פה, לא נעשה לכם חיים קשים), הוא האי סאו מיגל (São Miguel). זהו אי געשי יפהפה וירוק להפליא, עם יערות צפופים, שדות ירוקים, מפלים, בריכות של מים חמים ומעיינות תרמיים, צוקי בזלת שנופלים בתלילות אל הים, וגולת הכותרת – מכתשים וולקניים שבתוכם אגמים. אחד האתרים היפים והמצולמים ביותר באי הוא Lagoa das Sete Cidades שבמערב האי, מכתש געשי ובו אגם בצבע כחול ואגם בצבע ירוק, אחד המראות המהפנטים באי. אגם נוסף הוא Lagoa das Furnas. נופיו פחות דרמטיים אבל המעיינות החמים ובריכות הבוץ הסמוכות לו מהוות פיצוי הולם. אוהבי הגנים ייהנו בגן טרה נוסטרה אשר בו צמחייה, פלגי מים ובריכות חמות. אם אתם רוצים קצת חוויה עירונית, כמובן בקנה מידה שאי שכולו טבע יכול לספק, בקרו בבירה היפה פונטה דלגדה.

האי סאו מיגל מפורסם במכתשים הוולקניים שבו, שבהם אגמים

האי סאו מיגל מפורסם במכתשים הוולקניים שבו, שבהם אגמים

חוף: קומפורטה

בעוד תיירים רבים נוהרים לחופי קשקאיש בסמוך לליסבון, רק מעטים מגיעים לעיירה קומפורטה (Comporta), המרוחקת רק כשעת נסיעה מן העיר. התיירים שכן מגיעים לכאן הם דווקא מיוחסים למדי, ובהם בני משפחת המלוכה של מונקו וכדורגלן העבר ז'וז'ה מוריניו. מה הם מוצאים כאן? רצועת חול זהוב באורך 13 ק"מ, הגובלת בדיונות חול, יער עבות ושדות אורז , בקתות דייגים הממוקמות על כלונסאות, דולפינים מפזזים במים, מסעדות של פירות ים ואווירה שלווה ואותנטית, בלי מועדוני לילה וגדודי תיירים (לפחות בינתיים).

חוף קומפורטה, אחד מהחופים היפים בפורטוגל שתיירים פחות מכירים

חוף קומפורטה, אחד מהחופים היפים בפורטוגל שתיירים פחות מכירים

כפר 1: פיודאו

כשתגיעו לכפר ההיסטורי הציורי Piodão ששוכן במרכז פורטוגל, בקרבת פארק Serra da Estrela, לא תבינו איך אף פעם לא שמעתם עליו. בתי הכפר, בו חיים פחות ממאתיים תושבים,  פזורים בצפיפות על טרסות ירוקות, באופן שמזכיר אמפיתיאטרון (ויש הטוענים שעריסה). הבתים מוקפים בנופים הרריים, במעיינות ובאדמות מרעה, וביניהם מתפתלות סמטאות צרות. אחד הדברים שמייחדים את הכפר הוא בתי האבן שלו, אשר יוצרים מעין כתם גדול של צבע חום, אשר אותו שובר הגוון הכחול העז של הדלתות והחלונות של חלק מבתי הכפר.

בתי האבן של הכפר פיודאו

בתי האבן של הכפר פיודאו

כפר 2: מונסנטו

בפורטוגל יש הרבה כפרים ציוריים, אבל קשה להתחרות ביופי ובייחוד של מונסנטו (Monsanto), אשר שוכן בראש גבעה במזרח פורטוגל בסמוך לגבול עם ספרד, באזור מבודד ונידח. ברחבי הכפר פזורים סלעי ענק, ובתי הכפר, הבנויים אבן גרניט, פזורים ממש ביניהם, מתחתם ולצדם, ומשתלבים בסביבתם באופן טבעי. חלק מהבתים האלה הוסבו לבתי הארחה ומסעדות. באזור הגגבוה ביותר של הכפר נמצא מגדל לוקאנו מהמאה ה-15, ובו פעמונים ושעון הפונה אל הכפר. משם נשקף נוף יפה של העמק ושל החלק התחתון של הכפר, אבל את הנופים היפים ביותר תראו מנקודת התצפית (Miradouro de Monsanto) ממנה נשקף נוף עוצר נשימה של העמק הירוק.

הבתים בכפר מונסנטו פזורים בין סלעי ענק

הבתים בכפר מונסנטו פזורים בין סלעי ענק

אתר ארכיאולוגי: קונימבריגה

האתר הארכאולוגי קונימבריגה (Conimbriga) אשר שוכן באזור הכפרי שמדרום-מערב לקוימברה, הוא אחד מאתרי העתיקות הרומיות המרשימים באירופה, ולמרות זאת, רק מעטים שמעו עליו. באתר המוקף חומה יש כמה בתי אצולה המעוטרים ברצפות פסיפס מרהיבות שנשתמרו היטב במשך יותר מאלפיים שנה. אל תוותרו על בית המזרקות, ובו פסיפסים של ציפורים, בעלי חיים ואנשים הסובבים בריכה עם מזרקות מים. וזה לא הכל: ברחבי האתר תוכלו להתרשם מהפורום הרומי, מהמרחצאות ומגנים יפים. ליד הכניסה לאתר יש מוזיאון קטן ובו ממצאים שנתגלו באתר, ובהם מטבעות, תכשיטים, כלי בית ועוד.

בית המזרקות באתר הארכאולוגי קונימבריגה מפורסם בפסיפסים שלו

בית המזרקות באתר הארכאולוגי קונימבריגה מפורסם בפסיפסים שלו

פארק לאומי: הפארק הלאומי פנדה-גרס

הפארק הלאומי היחיד בפורטוגל הוא  Parque Nacional da Peneda-Gerês שבצפון-מזרח פורטוגל. זהו פארק יפהפה עם עמקים מיוערים, פסגות גרניט, נהרות, אגמים ומפלים. מדרונות ההרים מכוסים בכל הגוונים האפשריים של הירוק, בהם מינים אנדמיים רבים, ועם קצת מזל תוכלו לראות איילים, שהם סמל הפארק, וסוסי פרא קטנים. כל היופי הזה מזמין למגוון פעילויות אתגר, ובהן טרקים, שייט בקאנו, רפטינג וטיפוס על סלעים.

יערות ופלגי מים בפארק הלאומי פנדה-גרס

יערות ופלגי מים בפארק הלאומי פנדה-גרס

טירה: טירת פלמלה

במרחק כ-40 ק"מ דרומית-מזרחית נמצא הכפר הקטן פלמלה (Palmela), בראש גבעה. על הכפר חולשת טירה מבוצרת ומרשימה מהמאה ה-12 הנושאת את אותו שם (Castelo de Palmela). הטירה נכבשה לראשונה על ידי המורים במאה השמינית. בהמשך היא הפכה למעוז צבאי פורטוגלי ולאחר מכן הוסבה למנזר.  כיום ניתן לבקר בחלק מן הטירה, ואילו חלקה הוסבה לפוסאדה – מלון יוקרתי. מן הטירה השמורה היטב נשקף נוף עוצר נשימה של גבעות מיוערות ומכוסות כרמים ושל הנהרות טז'ו וסאדו, ובימים יפים אפשר לראות ממנה גם את ליסבון.

טירת פלמלה, מהמרשימות בפורטוגל, משקיפה לנוף מרהיב

טירת פלמלה, מהמרשימות בפורטוגל, משקיפה לנוף מרהיב

 

 

הרצאת וידאו: פורטוגל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.