תפריט עמוד

פארקי המים הטובים באירופה

פארקי שעשועים הם כיף גדול, על כך אין חולק. אבל בימים חמים ושטופי שמש קשה להתחרות בתענוג שבגלישה מסחררת לאורך מגלשה מתפתלת, וצניחה מפתיעה לתוך בריכה של מים צוננים. אירופה מציעה לא מעט פארקי מים מוצלחים – אחדים מהם צמודים לפארקי שעשועים, אחרים עומדים בפני עצמם. בין אם בשווייץ הקרירה או בספרד הלוהטת, פארקי מים הם דרך נהדרת לבלות כמה שעות מהנות ורטובות. מתוך ההיצע המגוון, בחרנו כמה מהפארקים הטובים באירופה (שימו לב: המחירים נכונים לשעת כתיבת שורות אלו, יתכנו שינויים וכדאי להתעדכן באתרי האינטרנט של הפארקים).

אלפמאר (Alpamare), שווייץ
על שפת אגם ציריך נמצא פארק שיגרום לכם לשכוח שאתם בלבה של שווייץ הקרירה ובמרחק נסיעה קצר מציריך השמרנית. בפארק המקורה, מהגדולים באירופה, שפע של בריכות, מגלשות וצמחיה טרופית מלווה בעצי קוקוס שנועדו לתת למבקרים את התחושה שהם באי טרופי. בין המתקנים הבולטים יש לציין את ה"טורנדו", מתקן מסחרר במיוחד שכמתבקש משמו חווית הגלישה בו אמורה לדמות תחושה של סופת טורנדו; מגלשות אבובים שבחלקם ניתן לגלוש גם בזוגות; מתקן מפחיד במיוחד בשם "קוברה" בו גולשים במהירות גבוהה בצינור ספירלי חשוך; ומגלשת המים הארוכה באירופה שמלווה באפקטים מיוחדים של תאורה ומים. יש גם בריכת גלים מקורה בעיצוב טרופי שבה אפשר לשחות גם במזג אוויר מושלג וסוער, חוויה ייחודית לכל הדעות.
כמה? 49 פרנק שווייצרי למבוגר ו-40 פרנק שווייצרי לילד ליום שלם. הנחה לשהייה קצרה יותר; המחירים גבוהים יותר בסופי שבוע.
אתר אינטרנט

פארק המים אקוולהנדיה בספרד. 25 מגלשות מים מסוגים שונים

אקווהלנדיה (Aqualandia), בנידורם, ספרד
פארק המים הראשון שנפתח בספרד נחשב לאחד הפארקים הגדולים בעולם. הפארק משתרע על שטח של 150,000 מ"ר ובו ארבע בריכות, ביניהן בריכת גלים ענקית, בריכה בשם "ניאגרה" שמעוצבת כבריכה טבעית עם מערות ומפלים ובריכת הרפתקאות לילדים. בנוסף, ישנן 25 מגלשות מים מסוגים שונים, חלקן עוברות במנהרות חשוכות. אטרקציה מיוחדת למקום היא בריכה של אריות ים. הפארק נמצא בעיירת הנופש בנידורם שבקוסטה בלנקה במזרח ספרד לא רחוק מוולנסיה.
כמה? 28 אירו למבוגר, 21 אירו לילד עד גיל 12.
אתר אינטרנט

פארק מים ספרדי נוסף הוא הפארק הצמוד לפארק השעשועים הגדול והמומלץ פורט אוונטורה. שני הפארקים נמצאים במרחק של שעה ורבע נסיעה ברכבת מברצלונה, בעיירת הנופש Salou בקוסטה דורדה. זהו פארק לא גדול, אבל הוא מושלם לימים חמים. בריכת גלים חיצונית, בריכה פנימית, מגלשות מאתגרות וגם מתחם מגלשות לקטנטנים, מסלול אבובים נחמד ועוד ועוד. בחודשי הקיץ, כשפארק המים פתוח, אפשר לקנות כרטיס משולב לשני הפארקים, ולעבור ביניהם באופן חופשי במהלך היום – למי שרוצה לנצל את האטרקציות המקומיות עד תום הכי משתלם לקנות חבילה לשלושה ימים לשני הפארקים.
כמה? כרטיס לשלושה ימים לשני הפארקים (פורט אוונטורה ופארק המים) – 79 אירו למבוגר, 64 אירו לילדים מגיל 4 עד 10. ילדים מתחת גיל 4 הכניסה חופשית.
אתר אינטרנט

מתחם המגלשות לקטנטנים בפארק המים הצמוד לפורט אוונטורה בספרד

דאונרל (Duinrell), הולנד
פארק שעשועים ענק שכולל מלבד שפע של אטרקציות יבשות גם מבחר אטרקציות רטובות, כמו ה"ספלאש", ספינה שנופלת כמה מטרים לתוך המים במהירות גבוהה, ו"האקווה סווינג", קרוסלה שיושביה נרטבים ממזרקות מים שנמצאות תחתיה. כמו כן פועל בפארק קומפלקס המגלשות המקורה הגדול ביותר באירופה. ב"טיקי פול", הקומפלקס המקורה, יש בריכה טרופית ענקית, שפע של מגלשות, נהר מלאכותי, בריכת גלים ואפילו בית ספר לצלילה.
כמה? 19 אירו (ילדים מתחת לגיל 4 נכנסים בחינם) רק לפארק השעשועים, תוספת של שעתיים בטיקי פול – 3.5 אירו. בשעות היום אפשר לקנות רק כרטיס משולב לשני הפארקים, בערב (החל מ-17:00) ניתן לרכוש כרטיס רק לטיקי פול תמורת 15 אירו.

אתר אינטרנט

פארק דאונרל בהולנד.  קומפלקס המגלשות המקורה הגדול ביותר באירופה

הנזה פארק (Hansa Park), גרמניה
הפארק המסעיר, הסמוך לים הבלטי, הוא לא פארק מים רגיל, אלא פארק שעשועים שחלק ניכר מהאטרקציות בו מוקדשות למים. הפארק מחולק לנושאים שונים ואחד מהם נקרא "מפרץ הפיראטים", וכפי שמשתמע משמו הוא גן עדן לחובבי המים. בין המתקנים אפשר למצוא מתקן המדמה רפטינג במים לבנים, את ספינת הוויקינגים ואת מגלשות הברקודה. על אף קרבתו של הפארק לים הבלטי, נראה כי גם פרנסי הפארק הזה, כמו שכניהם באירופה, התקנאו בחופים הקריביים, וחלק שלם של הפארק מוקדש למקסיקו, בליווי התפאורה והתלבושות המתאימות. כאן תמצאו בין היתר את ריו דוראדו – מתקן בו שטים שיט סוער בסירות גומי. בנוסף, יש כאן את כל המתקנים המככבים בפארקי השעשועים הרגילים, כולל רכבות הרים, כפר אינדיאני ועיירת בוקרים טיפוסית.
כמה? 30 אירו למבוגר, 24 אירו לילדים מגיל 14-4.
אתר אינטרנט

הנזה פארק הגרמני. פארק שעשועים שרוב האטרקציות שלו קשורות למים

ווטר פארק (Water Park), רודוס, יוון
פארק המים השני בגודלו באירופה נמצא באי היווני רודוס ונקרא בפשטות "ווטר פארק". יש בו שלל מגלשות תלולות במיוחד, כולל כאלה שהעלייה עליהן מותרת רק מגיל 13, מדרונות לגלישת אבובים, בריכת גלים ואזור עם ספינת פיראטים ופטריית טיפוס שמיועד לילדים צעירים יותר. וכל הכיף הזה משקיף על הים התיכון הכחול-כחול. כמובן, אם אתם מבקרים ברודוס אל תחמיצו את עמק הפרפרים, את חופי הים הקסומים ואת העיר העתיקה עם החומות המרשימות. אבל אחרי כל אלה, קפצו לפארק המים והתחילו לגלוש, לגלוש ושוב לגלוש.
כמה? 20 אירו למבוגר, 15 אירו לילדים מגיל 12-3.
אתר אינטרנט

ווטר פארק באי היווני רודוס. המגלשות משקיפות על הים הכחול והיפה

סיאם פארק (Siam Park), טנריף
פארק המים הגדול באירופה נמצא בטנריף, ומעבר לגודלו מדובר בפארק מרשים ויפהפה. כפי שניתן להבין משמו, סיאם פארק, הוא מעוצב בסגנון שנועד לדמות את ממלכת תאילנד הקדומה, עם מגלשות שנראות כמו מקדשים עתיקים ושפע של צמחייה טרופית. בפארק יש מגלשות מים מסוגים שונים, בהן "מגדל הכוח" – מגלשה תלולה במיוחד, שבמהלך הגלישה בה עוברים בתוך אקווריום; מגלשות פתוחות וסגורות; מסלולי אבובים מפותלים; מגלשה בה שטים בסירות רפטינג משפחתיות ובריכת גלים עם גלים שמגיעים עד לגובה שלושה מטרים. הילדים הקטנים יותר יוכלו ליהנות בעיר האבודה – בריכה ובה מגדלים ביניהם מקשרים גשרים ורשתות; מפלי מים, מזרקות ומגלשות מים המתאימות לקטנטנים. גן שעשועים מימי. בעיר האבודה יש גם אזור מיוחד לתינוקות. אחרי כל אלה אפשר להירגע בחוף סיאם המלאכותי, עם חול ים, דקלים, בר ומסעדה.
כמה? 32 אירו למבוגר, 21 אירו לילדים מגיל 11-3.
אתר אינטרנט

סיאם פארק. עיצוב תאילנדי באי הספרדי טנריף, מול חופי אפריקה

קנווה וורלד (Caneva World), איטליה
מתחם קנווה וורלד שבאזור אגם גארדה בצפון איטליה כולל פארק שעשועים המוקדש לעולם הקולנוע, מופע אבירים וגולת הכותרת – פארק מים בעיצוב טרופי עם מגוון שעשועי מים. בשטח הפארק מגלשות מים מסוגים שונים, בהן מגלשות מפותלות, מגלשות תלולות במיוחד ומגלשות קמיקזה, מסלולי אבובים רגועים ושוצפים, בריכות שחייה, בריכת גלים, נהרות, איים, סירות, מפלים ואפילו חוף מלאכותי. כמה מהחוויות הללו, שנדחסו לסרטון בן כחצי דקה, תוכלו לראות למטה.
כמה? מחיר כניסה לפארק המים בלבד: 24 אירו למבוגר, 19 אירו לילד
אתר אינטרנט

חוויות רטובות קנווה וורלד האיטלקי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.