תפריט עמוד

עשרת הגדולים של פורטלנד

פורטלנד, העיר הגדולה במדינת אורגון, היא היא אחת הערים הכי טרנדיות בארצות הברית. הנופים הירוקים, הגנים היפים, המוזיאונים המצוינים, הסצנה הקולינרית הפורחת, השווקים והחנויות הייחודיות - כל אלה הם רק כמה מהסיבות להגיע לפורטלנד

 אורגון לא נמצאת על מפת התיירות של המטייל הישראלי,  ורק מעטים מהמטיילים בקליפורניה מבקרים אצל השכנה מצפון. זה חבל, כי אורגון היא מדינה יפהפייה עם יערות, הרי געש, חופים פראיים וגם העיר פורטלנד, שהיא המקום הכי נכון להיות בו בארצות הברית. פורטלנד היא עיר נעימה להפליא, שמוקפת בנופים עוצרי נשימה, ומציעה ריכוז גבוה במיוחד של גנים ופארקים ירוקים. בשנים האחרונות פורטלנד היא ממלכת ההיפסטרים של ארה"ב, עם תושבים צעירים, מתוחכמים וירוקים שנהנים מממרכזי תרבות (בעיקר תרבות אלטרנטיבית) ואמנות, חנויות של בגדי וינטג' ושל מעצבים ייחודיים (תשמחו לדעת שאין כאן מס קניה), מבשלות בירה, מסעדות אורגניות, בתי קפה אופנתיים, גלריות והרבה יוזמות יצירתיות וייחודיות שאפשר לראות רק כאן. 


רגע של שלווה בגן הסיני. פורטלנד היא עיר ירוקה, שפשוט נעים להסתובב בה

חלק מקסמה של העיר טמון בכך שאין בה אתרי חובה, פשוט נעים להסתובב ולספוג את האווירה. למרות זאת, בחרנו כאן עשרה דברים נפלאים, שממש כדאי לעשות כשנמצאים בפורטלנד.

1. לשוטט בגנים היפים
פורטלנד היא עיר של גנים. העיר, שמשובצת באינספור פארקים וגנים ירוקים, נחשבת לאחת הערים הירוקות בעולם וזכתה לא אחת בתואר העיר הירוקה ביותר בארצות הברית. מבין הגנים היפים, אל תחמיצו את הגן הסיני ואת הגן היפני, שניהם יקחו אתכם הרחק הרחק מכאן. הגן הסיני (Lan Su Chinese Garden) שנמצא בצ'יינה טאון, הוא גן אותנטי בסגנון הגנים של שושלת מינג שעוצב על ידי אמני גנים מסוזו, עיר הגנים של סין. יש בו צמחייה ירוקה, בריכות מים, ביתנים, שבילים גשרים ובית תה. מקום מצוין למדיטציה או סתם להתרגעות. בימי שלישי בקיץ, בשעת השקיעה, מתקיימים במקום קונצרטים ומופעים מוזיקליים, שמלווים בבירה, יין ודוכנים של אוכל אסייתי ליד האגם.


הגן הסיני עוצב בסגנון הגנים של שושלת מינג

הגן היפני (Portland Japanese Garden), ששוכן בפארק וושינגטון, יפה לא פחות. הוא נחשב לאחד הגנים היפניים הכי אותנטיים מחוץ ליפן, ויש בו פלגי מים, מפלים, גשרונים, שבילי טיול, בית תה וגם תצפית נהדרת על הר הוד. ממש כמו ביפן, גם כאן יפה במיוחד בסתיו, בתקופת השלכת. בסמוך נמצא גן הוורדים של פורטלנד (International Rose Test Garden), ובו למעלה מ-10,000 ורדים שמושכים לכאן מדי קיץ המוני מבקרים.


גן הוורדים של פורטלנד. ברקע מתנשאת פסגתו המושלגת של הר הוד

2. לטייל ברובע פרל
פורטלנד כולה היא עיר טרנדית במיוחד, שתענוג להסתובב ברחובותיה. אבל אחת השכונות שאסור להחמיץ היא פרל (Pearl), בעבר איזור תעשייה מוזנח והיום שכונה אופנתית עם גלריות, מרכזי אמנות ותרבות, מסעדות מצוינות, ברים טרנדיים והרבה חנויות נפלאות. למעשה, מדובר באחד מאזורי הקניות המובילים בעיר, עם חנויות של בגדי וינטג' ובגדי מעצבים שמציעות חוויית קניות ייחודית (ב-Lizard Lounge, למשל, מציעים, בנוסף לבגדים לאנשים בעלי מודעות אקולוגית, גם טניס שולחן, קפה, הופעות חיות והרבה אירועים). בנוסף לחנויות בגדים, נעליים ותיקים, יש בשכונה גם חנויות לעיצוב הבית, גלריות לאמנות וחנויות ספרים. אם אתם כבר פה, אל תחמיצו את חנות הספרים Powell's City Of Books, אחת מחנויות הספרים הגדולות בעולם, עם למעלה מ-1.5 מיליון ספרים ב-3,500 מחלקות שונות. בכניסה לחנות מקבלים מפה, כי קל מאוד (אף שמאוד מומלץ) ללכת פה לאיבוד.


רובע פרל. שכונה אופנתית עם גלריות, מסעדות, בתי קפה וברים

3. לבקר במוזיאון האמנות
מוזיאון האמנות (Portland Art Museum) הוותיק ששוכן בלב הדאון טאון של פורטלנד הוא מוזיאון מצוין ועצום בגודלו עם בניין שלם שמוקדש לאמנות מודרנית, תצוגה של אמנות אירופית (עם יצירות של ואן גוך, מונה, רנואר, סזאן, דגה ואחרים), מרכז לאמנות אינדיאנית, תצוגת קבע של אמנות אסייתית, אמנות אפריקנית ותצוגת צילום. לתערוכות הקבע יש להוסיף את התערוכות המתחלפות המיוחדות שהמוזיאון מפורסם בהן. בחוץ יש גן פסלים, מוצלח גם הוא.
איפה? 1212SW Park Ave. אתר אינטרנט 


המוזיאון לאמנות של פורטלנד

4. לעשות קניות בשוק
פורטלנד היא מקום מצוין לעשות בו קניות, ובנוסף לבוטיקים ייחודיים וחנויות וינטג', יש בה כמה שווקים מדליקים. השוק של יום שבת (Portland Saturday Market) מתקיים למעשה מדי שבת וראשון בין החודשים מרץ-דצמבר בעיר העתיקה של פורטלנד, ליד הנהר. זהו השוק הגדול בארה"ב לעבודות יד ופריטי אמנות, ויש בו למעלה מ-250 דוכנים של תכשיטים, עבודות יד, בגדי וינטג', עבודות קרמיקה, צילום ועוד. מדובר במקום בילוי אהוב על התושבים, ובין התבוננות בדוכן אחד למשנהו אפשר ליהנות מהופעות חיות, מדוכני אוכל (אם אתם מתגעגעים לפאפל, זה המקום) ומאווירה טובה. שוק נוסף שכדאי לבקר בו, במיוחד כשרעבים, הוא שוק האיכרים. למעשה, תחת הכותרת הזו פועלים שמונה שווקי איכרים שנודדים במהלך השבוע בין השכונות השונות של העיר. בכל השווקים מוכרים תוצרת טריה של מגדלים מהאזור, לצד גבינות, בשרים, פרחים ואוכל מוכן.


דוכן בשוק האיכרים של פורטלנד

5. לבקר באחוזת פיטוק 
אחוזת פיטוק (Pittock Mansion) היא אחוזה מרשימה שהיתה שייכת לזוג ג'ורג'יאנה והנרי פיטוק, שהיו אנשי עסקים בעלי השפעה רבה בעיר בסוף המאה ה-19 וראשית המאה ה-20. הם הוציאו את העיתון המקומי, והקימו אימפריה שעסקה בנדלן, בנקאות, חוואות, בניית מסילות רכבת ועוד. המיקום של האחוזה הוא אחת האטרקציות המרכזיות כאן – היא שוכנת בגבעות המערביות של פוטלנד ומציעה נוף עוצר נשימה של העיר ושל הסביבה. המבנה עצמו מרשיים ביותר מבחוץ וגם מבפנים, ויש בו 23 חדרים שגדושים בעתיקות וביצירות אמנות.
איפה? 3229NW Pittock Drive, 
אתר אינטרנט


אחוזת פיטוק. מרשימה מבפנים ומבחוץ

6. לקחת את הילדים למוזיאון המדע והתעשייה של אורגון
האמת היא, שהילדים הם רק תירוץ, וכדאי מאוד לבקר במוזיאון הנהדר הזה בכל הרכב שעולה על הדעת. זהו אחד ממוזיאוני המדע המובילים בארה"ב, ובמידה רבה של צדק. בחמשת אולמות התצוגה יש למעלה מ-200 תצוגות אינטראקטיביות שעוסקות באנרגיה מתחדשת, אקלים, בריאות, כימיה, הנדסה, טכנולוגיה ועוד. בין היתר אפשר להרגיש רעידת אדמה, לעקוב אחרי הוריקן מהחלל, לראות איך ניראה בעוד 25 שנה, לעשות ניסויים במעבדות של כימיה וטכנולוגיה ועוד. ילדים קטנים יכולים להשתעשע במגרש המשחקים של המדע, עם תצוגות והפעלות שמותאמות לגילאי שש ומטה. בנוסף, יש במקום פלנטריום משוכלל, אולם תיאטרון בו מוצגים סרטים על מסך בגובה 4 קומות, ואפילו צוללת אמיתית שאפשר לסייר בה (הכניסה לשלושת האחרונים כרוכה בתשלום נוסף).
איפה? 1945SE Water Ave, אתר אינטרנט
              

ניסויים ותצוגות אינטראקטיביות במוזיאון המדע והתעשייה של אורגון

7. לרכוב על אופניים
עשרות קילומטרים של שבילי אופניים והקרבה לטבע הופכים את אורגון לעיר ידידותית במיוחד לרוכבי אופניים, ורבים מתושבי העיר מתניידים באופניים על בסיס יומיומי. אחד המקומות המומלצים לדיווש הוא Forest Park, היער העירוני הגדול ביותר בארה"ב. ביער, ששוכן בצפון-מערב העיר, יש 113 קילומטר של שבילים שמיועדים להליכה ולדיווש בין העצים. גם הגשרים של פורטלנד חביבים במיוחד על מדוושים, כשהדיווש בהם מאפשר ליהנות מנוף נהדר של העיר והנהר. בכל אוגוסט מתקיים אירוע רכיבה המוני על גשרי העיר. ישנן חברות רבות שמשכירות אופניים וניתן גם להצטרף לסיורי אופניים מודרכים בעיר.


פורטלנד היא עיר ידידותית במיוחד לרוכבי אופניים

8. לבלות במבשלת בירה
פורטלנד הפכה בשנים האחרונות למעצמת בירה, עם עשרות מבשלות בירה משובחות שהעניקו לה את הכינוי Beervana. לרבות ממבשלות הבירה צמוד פאב שבו אפשר לשבת בכיף ולשתות את התוצרת המקומית. נסו את Bridgeport Brewry and Restaurant, שנפתחה ב-1984 והיתה הסנונית הראשונה בגל מבשלות הבירה בעיר, או את Mcmenamins, שמפעילים 57 פאבים צמודי מבשלות ברחבי צפון-מערב ארה"ב, עם כמה סניפים בפורטלנד, שבחלקם יש שילוב של פאב עם אולם קולנוע קטן בו אפשר להתרווח על הספות, לשתות בירה ולצפות בסרט. אל תוותרו על Hopworks Urban Brewery, מבשלת בירה ופאב ידידותיים לסביבה, מהסוג שיכול לקום רק בפורטלנד. במקום משתמשים רק באנרגיה מתחדשת ובבר האופניים שבמקום המבלים יכולים לעזור להפיק חשמל על ידי דיווש באופניים. הבירות, מיותר לציין, אורגניות. 


אופניים בפאב ומבשלת הבירה Hopworks Urban Brewery
 

9. לאכול טוב
בפורטלנד יש ריכוז גבוה במיוחד של מסעדות משובחות שמתבססות על רכיבים מקומיים ועונתיים ומציעות מטבח יצירתי במחירים שפויים. מסעדות טבעוניות ומסעדות אורגניות גם הן מהוות חלק בלתי נפרד מהנוף המקומי. נסו את Pok Pok,  Le Pigeon, Portobello Vegan Trattoria, Doc ואחרות. 

אבל בפורטלנד לא חייבים לשבת המסעדה כדי ליהנות מאוכל טוב. אחת מהתופעות הייחודיות לעיר היא עגלות המזון שנעות ברחבי העיר ומציעות אוכל רחוב זול ומהיר. העגלות האלה קיימות בעוד מקומות אבל בפורטלנד שכללו את העניין לדרגת אמנות, וב-600 העגלות שמרוכזות במקבצים ברחבי העיר, אפשר ליהנות מאוכל יצירתי וטעים להפליא מכל רחבי הגלובוס – תאילנד, יפן, הונגריה, אתיופיה, הודו, וייטנאם ועוד. את מפת עגלות המזון אפשר לראות כאן.


עגלות מזון בפורטלנד. אוכל רחוב זול ומהיר

חוויה קולינרית מסוג אחר לגמרי מצפה לכם ב-Voodoo Doghnut, עם שני סניפים בעיר שהפכו לתופעה מקומית ומעידות על כך שגם בפורטלנד לא כולם אוכלים בריא. כאן המציאו את מושג הדונאטס מחדש. הדונדאטס, חלקם מעוצבים כבובות וודו, מצופים בשלל ציפויים בצבעים זרחניים, מכונים בשמות יצירתיים וממולאים במילויים יצירתיים לא פחות, כולל אחד עם ציפוי של בייקון ומייפל. התור הארוך שמשתרך מול הקופות 24 שעות ביממה מעיד על כך שמדובר בסיפור הצלחה. אתר אינטרנט 

 10. לטייל בטבע
בפורטלנד הטבע נמצא כל כך סמוך לעיר שגם אם אתם חיות עירוניות מושבעות חבל מאוד לפספס אותו. ערוץ נהר קולומביה מתחיל במרחק של פחות מ-30 מייל מהעיר, והוא מציע נופים נפלאים, מסלולי הליכה נהדרים ולא פחות מ-90 מפלים. כמה מפלים נמצאים סמוך יחסית לעיר, כמו מפלי Multnomah המרשימים.


מפלי Multnomah. פנינת טבע בקרבת העיר

גם הפסגה הגבוהה ביותר באורגון, הר הוד (Mount Hood), נמצאת במרחק של שעה וחצי נסיעה בסך הכל מפורטלנד. זהו הר געש רדום שכיפתו מכוסה בשלג בכל ימות השנה. בחורף אפשר לעשות במקום סקי או לטייל בנעלי שלג, ובקיץ אפשר לעשות טיולי הליכה. ואם אתם דווקא בעניין של יין, פחות משעה נסיעה מהעיר ואתם בעמק Willamette, עמק ירוק ומכוסה בכרמים עם למעלה מ-250 יקבים ועיירות מקסימות. 


הר הוד. הפסגה הגבוהה באורגון , רק שעה וחצי מהעיר

 

 למפת פורטלנד:

לחצו להגדלה

 עוד באזור: 

צפון מערב ארה"ב - חלקת האלוהים 
צפון מערב ארה"ב – חלקת האלוהים
החוף הצפון מערבי של ארצות הברית מציע מגוון נופי מהפנט: רצועות חוף פראיות, רכסי הרים דרמטיים, יערות, אגמים, מפלים ואפילו דיונות חול. כתבה מצולמת מאזור נהדר לטיול בכל עונות השנה

___

צילומים בכתבה: לשכת התיירות של אורגון – מפלים והר הוד: Sumio Koizumi, הגן הסיני – David MacSpadden, גן הוורדים –
jpellgen, LikeWhere, Dave Reid, Camknows, Stacey Kizer, Pamela Rentz, Whistlepunch, Tim Ereneta

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...