תפריט עמוד

עשרות טונות של עתיקות גנובות נתפסו במושב בשרון

כמות אדירה של פריטים ארכיאולוגיים יוצאי דופן, בהם ארונות קבורה וכותרות אבן עתיקות, נתפסה במושב בשרון. על פי החשד הם נועדו להימכר כחפצי נוי לגינה

במושב נווה ירק שליד הוד השרון נתפסו בסוף השבוע האחרון עשרות פריטים עתיקים מסוגים שונים, שהקדומים בהם בני יותר מאלפיים שנה. בין החפצים שהועמסו על שלוש משאיות היו כותרות אבן, משקופים, דלת אבן מפוארת, חלקים מבית בד ושני סרקופגים (ארונות קבורה) מגולפים מאבן. על פי החשד, הפריטים הללו נשדדו מאתרי עתיקות בשטחים, והובאו לישראל בניגוד לחוק. אנשי יחידת השוד ברשות העתיקות נעזרו במנופים כדי לקחת את הפריטים, שמשקלם הכולל עומד על כמה עשרות טונות.

"מזה זמן רב שלא נתקלנו בכמות אדירה כזו של עתיקות שדודות, שרוכזו במקום אחד על ידי אדם אחד", אמר הארכיאולוג גיא פיטוסי. "זהו חלק מתופעה גוברת ומדאיגה של הרס בלתי הפיך של אתרי עתיקות הנשדדים למטרת בצע כסף. הנזק שנגרם לאתרים בהוצאת פריטים שכאלה הוא עצום, ופוגע באופן בלתי הפיך ביכולתנו ללמוד אודות התקופות ההיסטוריות השונות ובאפשרות להנחיל לדורות הבאים את המידע והידע ההיסטורי שגלום באתרי העתיקות."

החשוד במעשה נחקר באזהרה ומסר כי התכוון להשתמש בפריטים העתיקים במסגרת עסק שהקים לעיצוב גינות נוי. על פי חוק אסור להוציא פריטים מאתרי עתיקות, וקבועים עונשים של עד חמש שנות מאסר בפועל בגין פגיעה בעתיקות. מרשות העתיקות נמסר כי צפוי להיות מוגש כתב אישום חמור כנגד החשוד.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.