תפריט עמוד

עשרה אתרי ספא מיוחדים בעולם

ישנם אתרי ספא שבשבילם שווה להרחיק עד קצוות תבל. בין אם אתם מעדיפים את המסז' שלכם על הר גבוה או על חוף מבודד, הנה עשרה אתרי ספא שכדאי להתאמץ בשבילם

הספא הגבוה ביותר בעולם
באזור הנקרא שנגרילה, שלפי המיתוס הוא גן עדן עלי אדמות ובמציאות שוכן בגבול שבין סין לטיבט, הוקם הספא "רינגה בניאן טרי". הספא הניצב במקום מבודד מהעולם, בסמוך למנזר טיבטי בגובה של 3,200 מטרים מעל לפני הים, הוא אולי הספא הגבוה ביותר בעולם. הוא לבטח גם אחד המובחרים והיקרים, והוא מציע שיטות טיפול מחוכמת המזרח ומניסיונו. אפשר ליהנות מעיסוי של חלוקי נחל שסותתו בידי נזירים בודהיסטיים; מאמבטיית יין אורז; מפילינג תה ירוק ועוד.

איים בזרם
אתרי הספא האקזוטיים ביותר נמצאים על איים: באלי, איי סיישל, המלדיביים – קראו בשם של אי טרופי ותקבלו שם של ספא. החוף הזהוב, הצמחייה הטרופית, הים הצלול – גן עדן עלי אדמות קראו להם עד שהגיעו פגעי האדם והטבע. באלי מתאוששת. תאילנד גם, אבל לאט. רשתות הספא היוקרתיות ביותר צמחו במקומות האלה: One and only, Six senses, Banyan tree ועוד.

ספא בנייאן טרי בשנגרילה

סלט פֵרות
שמן, חלב, מלח, שעועית, פֵרות יער, אבוקדו. זאת לא רשימת קניות אלא מבחר מרכיבים שאפשר למסוך בהם את הגוף בטיפול שיביא לכם רק טוב. במקומות שונים בעולם משתמשים במרכיבים טבעיים האופייניים לאותו המקום. בדרום טירול, למשל, תוכלו לקבל עיסוי בחרצני ענבים, אמבט של יין, אמבט של בירה ואפילו אמבט של חציר. ובמאווי שבהוואי, בספא של האנה, שהוא מהמשובחים בעולם, משתמשים במלח ים, בחלב קוקוס, בבוץ ירוק, באצות, בסוכר ובחמאה.

גולדפינגר
באמריקה מחפשים להתחדש והטרנד האחרון הוא לעטוף את הגוף, למסוך אותו, ובתום הטיפול לפזר עליו אבקת זהב. האם זה עוזר? שאלו את דונלד טראמפ. את הטיפול תוכלו לקבל במלון שלו בניו יורק. מה שבטוח, תצאו זוהרים.

להתרענן בדרך למכונות המזל
במלון בלאג'יו, הנמצא במקום הסינתטי, הנוצץ והמוגזם ביותר בעולם – לאס וגאס – נמצא הספא המובחר ביותר בעיר. יש בו 54 חדרי טיפולים והוא מציע בין השאר וואטסו (watsu), שהוא טיפול בתוך ברֵכת מים חמימים. מרענן מאוד בדרך לשולחן ההימורים.

מעיין הנעורים
ואם כבר הגענו עד אמריקה, הרי הוליווד היא זו שהמציאה את פולחן הנעורים. ואכן בקליפורניה ובסביבותיה אפשר למצוא את הריכוז הגדול ביותר של אתרי ספא. הטרנד האחרון הוא מדיספא – הווה אומר ספא רפואי. הכוונה היא לשילוב של טיפולים קוסמטיים עם ניתוחים פלסטיים ושיפורים אחרים הדורשים פיקוח רפואי. באירופה זה עובד כבר שנים, כמו למשל בקליניק לה פריירי שבשווייץ.

הר הקסמים
בשווייץ הנוף עצמו הוא המרפא הטוב מכולם. ובכל זאת, בארץ שנתנה השראה לתומס מן לכתוב את "הר הקסמים", הספא הייחודי מכולם נמצא בוולס, במבנה מבטון חשוף שתכנן האדריכל פיטר צומטור, ושוחרי אדריכלות מכל העולם באים להתפעל מיפי המינימליזם שלו.

הלגונה הכחולה באיסלנד

הספא הנמוך ביותר בעולם
הדנים הגיעו אליו כי פסוריאזיס היא מחלה לאומית שם. היפנים סימנו עליו "וי" כי הם מעריצים שיאים. ישראלים מגיעים אליו בעיקר בעקבות איזשהו דיל של ועד עובדים. ים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם, הוא מעין ספא אחד גדול עם תוצאות מוכחות של מזור ומרפא.

ספא פולינזי למבוגרים בלבד
הספא הפולינזי ברוטרואה, ניו זילנד מציע אטרקציה "למבוגרים בלבד". לא, זה לא מה שאתם חושבים. המים התרמליים הנובעים ממעיינות תת־קרקעיים נוטים לשנות את הטמפרטורה שלהם, והיא משתנה באחת מ־33 ל־43 מעלות צלזיוס. בגלל זה הכניסה לילדים אסורה. בשבילם יש ברֵכות משפחתיות עם מים רכים ונעימים. אפשר גם לבלות בברֵכות פרטיות המושכרות לפי שעה.

מראה סקנדינבי רענן ונכסף
ואם בטמפרטורות קיצוניות עסקינן, הלגונה הכחולה היא אחת האטרקציות התיירותיות המרכזיות של איסלנד. ברֵכה ענקית מהבילה על רקע נוף הירח הסוריאליסטי מסביב. בקיץ אפשר לטבול כאן שעות ארוכות ביום שאינו נגמר, ובחורף… טוב, לא צריך להגזים. אם מורחים על הפנים את הבוץ של הברֵכה מקבל העור, כך אומרים, את אותו המראה הסקנדינבי הרענן והנכסף.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.