תפריט עמוד

ענן אפר וולקני מצ'ילה סוגר שדות תעופה באוסטרליה

ביטולים של טיסות רבות מסידני ומלבורן בעקבות ענן אפר וולקני שמקורו בהר געש בצ'ילה. ויש גם סרטון מדהים המראה סופת ברקים על רקע ההתפרצות הגעשית האדירה

נמשכים ביטולי טיסות באוסטרליה בעקבות ענן אפר וולקני מהר געש בצ'ילה: נוסעים רבים נאלצו לשנות את תוכניותיהם ביממה האחרונה בעקבות הודעה של חברת התעופה האוסטרלית קוונטס על ביטול כל טיסותיה מנמלי התעופה בסידני, מלבורן וקנברה. חברות תעופה אחרות, בהן וירג'ין אוסטרליה, ביטלו אף הן טיסות מסידני ומלבורן. הסיבה לביטולים – ענן עפר וולקני שמקורו בהר געש ברכס פויווה (Puyehue) שבהרי האנדים בצ'ילה. באזור, הפעיל מאוד מבחינה גיאולוגית, יש כמה הרי געש ומעיינות חמים.

ההר התפרץ בתחילת חודש יוני ופלט עמוד של אפר וולקני בגובה של עשרה קילומטרים. כמה אלפי תושבים החיים באזור, המאוכלס בדלילות, פונו אז מבתיהם. ענן האפר הראשוני התפזר למרחק רב, כיסה את רחובות העיר הארגנטינאית בארילוצ'ה, וגרם לסגירת שדות תעופה בסביבתה. בהמשך הגיע ענן האפר עד מחוז בואנוס איירס. הסרטון הבא מראה תמונות מדהימות של ההתפרצות, כולל סערת ברקים מבעד לענן הוולקני האדיר:

תצלומי לווין מראים כי ההר ממשיך לפלוט אפר וולקני גם עכשיו, ומשטר הרוחות מסיט את הענן לעבר אוסטרליה וניו זילנד. אף כי בתחילה דווח שמקור ההתפרצות הוא הר הגעש פויווה, יש סברה שמקורה למעשה בלוע סמוך, קורדון קאויה (Cordón Caulle), שכן פויווה לא התפרץ בתקופה המודרנית.

לקריאה נוספת על האזור בו נמצא הר הגעש פויווה:

אזור האגמים בצ'ילה: מים מכל עבר
אזור האגמים בצ'ילה: מים מכל עבר
קרחונים שנמסו הותירו בצ'ילה אזור של אגמים שחופיהם מפורצים והם שולחים שלוחות מים צרות, כמו אצבעות דקיקות, החודרות לתוך ההרים. כמה הצעות טיול באזור של "גיאוגרפיה מטורפת"


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.