תפריט עמוד

עם מדרפט ספיריט ישירות לסיישל

הטיסות הישירות מישראל לגן העדן של איי סיישל יחלו שוב בתחילת הסתיו, בלעדית על ידי חברת "מדרפט ספיריט". סדרת טיסות השכר השבועיות תימשך רק חודשיים. הטיסות נמשכות כשש שעות מנתב"ג ישירות לאי מאהה

הטיסות הישירות מישראל לגן העדן של איי סיישל יחלו שוב בתחילת הסתיו, בלעדית על ידי חברת "מדרפט ספיריט". זוהי סדרה של טיסות שכר שבועיות, שתימשך רק לתקופה קצרה של חודשיים. הטיסות נמשכות כשש שעות מנתב"ג ישירות לאי מאהה, באמצעות חברת התעופה הישראלית "סאן-דור", במקום טיסות ארוכות ומתישות דרך אירופה הנמשכות כ-24 שעות. הטיסות יחלו בסוף חודש מרץ ותימשכנה עד חודש מאי, ויציעו שהייה בת חמישה לילות במלונות בוטיק מהיפים בעולם על שפת הים. הטיסות הישירות לסיישל מהוות הזדמנות פז להגיע לאחד היעדים היוקרתיים בעולם, בו מזג האויר נפלא והאנשים חמים ומיוחדים.

טלי יטיב, מנכ"ל מדרפט ספיריט: "אנו שמחים לחדש את הטיסות הישירות לאיי סיישל ולהפוך את האיים החלומיים לנגישים למטייל הישראלי. האיים מפורסמים בעולם כגן עדן עלי אדמות בזכות הנופים הנפלאים, הצמחייה, בעלי החיים ועופות המיוחדים לאזור זה ובזכות התושבים מסבירי הפנים והנעימים. הטיסות מהוות חסכון עצום בכסף ובזמן. רק שש שעות טיסה מתל-אביב וניתן לראות את החופים היפים בעולם שבאי לה-דיג, את שמורת הטבע הייחודית של קוקוס הים שבאי פראלין ואת צבי היבשה הגדולים שסובבים ברחבי האיים".

איי סיישל הם ארכיפלג המורכב מכ- 115 איים בשטח של 455 קמ"ר בסך הכל, באוקיאנוס ההודי, מזרחית לחופי אפריקה. כ- 40 מהאיים עשויים גרניט- בעיקר האיים הגדולים והמיושבים, ואילו יתר האיים הם איי אלמוגים המיושבים בעיקר במושבות ציפורים גדולות. הטיסות הישירות של מדרפט ספיריט אל גן העדן של איי סיישל אידיאליות הן לאוהבי טבע, נופים ופעילות אתגרית כגון צלילה, והן לאוהבי פינוק וסתלבט, שייהנו מהחופים היפים בעולם וממלונות הבוטיק מהמפנקים ביותר. החבילות שמציעה מדרפט ספיריט לאיים מתאימות אף כטיולי תמריץ לחברות.

הצמחייה באיים טרופית ויערות עד מכסים חלקים גדולים של האיים. בעלי החיים ואוכלוסיות הציפורים באיי סיישל מגוונים מאד והדגה ידועה בעושרה. עוד באיי סיישל – מבנים קולוניאליים יפהפיים, בתי קזינו וארוחות קריאוליות משובחות. הבניה המודרנית באיים גם היא מחויבת בשמירה על הנוף והארכיטקטורה ומשתלבת באופן מושלם במבנה האיים ובצבעי הטבע.

איים קטנים, עיר מיניאטורית, אבל הטבע בסיישל הוא ענק, מרהיב ביופיו ומדהים בעוצמתו. הים מבהיק בגוני טורקיז שונים ומתחלפים, חופי הזהב העצומים משובצים סלעי בזלת ענקיים ודקלי קוקוס הנעים ברוח ומטילים צל מעל, שוניות אלמוגים ססגוניות, דגים בשלל צבעים, מאות סוגי ציפורים, צמחים נדירים, צבי ענק… כל פינה טומנת בחובה הפתעה.

עד המאה ה-17 לא היו איי סיישל מיושבים כלל. בשנת 1609 הגיעה לאיים אוניה של "החברה הבריטית להודו המזרחית". בעקבותיה הגיעו ספינות פיראטים, אשר העבירו את תחום פעילותן מן הים הקאריבי אל האוקיינוס ההודי והפכואת האיים לבסיסם. בשנת 1770 הגיעה לסיישל קבוצה ראשונה של עבדים ושל מתיישבים צרפתים והחלה לגדל בו תבלינים, קני סוכר, קפה, בטטות ותירס. כשהפכו האיים לפורחים ומפתים, החלו הבריטים להתעניין בהם, עד שהשתלטו עליהם בשנת 1814. תקופת שלטונם התאפיינה בגידול במספר העבדים והאסירים הפוליטיים. עם זאת, השפה השלטת נשארה צרפתית וגם התרבות היתה צרפתית. ועדיין, הותיר השלטון הבריטי את חותמו. עיר הבירה נקראת ויקטוריה, על שם המלכה ויקטוריה, הנהיגה היא בצד שמאל של הכביש, בדומה לאנגליה, ובמרכז העיר ניצב ה"סמול בן", העתק מושלם של השעון המפורסם בעולם – "הביג בן" הלונדוני. מעבר לכביש ניצב פסל של המלכה ויקטוריה, שהוצב ב-1900 כדי לחגוג את יובל היהלום של המלכה. ויקטוריה היא מרבד ססגוני של כל התרבויות שהותירו את חותמן באיים. אדריכלות בסגנון בריטי קולוניאלי בריטי, בתי קפה בסגנון צרפתי, ניחוחות וטעמים של הודו וסין ומוסיקה קריאולית מקפיצה וסוחפת.

באיי סיישל שוכנים שני אתרים שהוכרזו על ידי אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית. שמורת הטבע ואל דה מיי (עמק מאי) ואלדאברה – אטול האלמוגים המורם הגדול בעולם. כ-4,000 עצים של ה"קוקו דה מר" – קוקוס הים, גדלים בואל דה מאי הנמצאת בפראלין, האי השני בגודלו, השוכן כ-35 ק"מ מצפון מזרח למאהה. קוקוס הים הוא אחד מסמליה המובהקים של סיישל. הזכרי נראה כאיבר מין זכריוהנקבי נראה באופן מביך כהעתק מדויק של איבר מין נקבי, כולל השערות במקום המדויק. המקומיים מאמינים כי בלילות של ירח מלא ניתן להבחין בפרי הזכרי ובפרי הנקבי של עץ הקוקוס הסיישלי, כשהם משוטטים על החוף שלובי ידיים. מי שיזכה לראותם לא יעזוב את האי לעולם, מאמינים המקומיים. בכלל, למרות שרוב התושבים הם נוצרים-קתוליים, האמונה בעל טבעי ובכשפים חזקה מאוד בסיישל. לטענתם, הבתים הקולוניאליים העצומים שנותרו מתקופת השלטון הבריטי והצרפתי באיים הם רדופי שדים ורוחות, ויש אפילו מכשפים רשמיים, למרות שהכישוף הוא מחוץ לחוק.

הקנאות בה שומרים תושבי סיישל, המכונים בשפתם סיישלואה, על אוצרות הטבע שלהם, מעוררת הערצה. החוקים המקומיים אוסרים על בניית בית שגובהו יעלה על עץ הקוקוס שגדל בסמוך לו, יש הגבלה של מספר התיירים הנכנסים למדינה, הרשויות מכתיבות לבעלי המלונות איזו צמחיה ישתלו במתחמי המלון, והיא יכולה להיות רק כזו שגדלה באותו אי ומתאימה לתנאי הקרקע והאקלים במקום. הלינה בשטח אסורה, ובעלי חיים שנהפכו לסמל, כמו הצבים הענקיים, ניצלו מהכחדה בזכות ארגוני איכות הסביבה.

אחד האיים היותר קסומים בסיישל הוא לה-דיג, האי השלישי בגודלו, השוכן כ-4 ק"מ מפראלין. אין בו תנועת מכוניות והתחבורה הציבורית היא בעגלות שוורים המחופות בענפי קוקוס. המקומיים נעים באופניים ובעיקר ברגל, ו-4 משאיות בלבד מורשות לנוע באי. רחובות האי רחבים ומוקפים בצמחיה טרופית, יש בו צימרים ובתי הארחה וחופי ים ציוריים. תושביו, כמו רוב תושבי סיישל, מתפרנסים מדגה, מתיירות ומחקלאות. באי נמצא מפעל קוקוס, בו מפיקים בשיטות מסורתיות שמן מפרי הקוקוס, באמצעות אבני ריחיים. המקומיים מתגאים בעיקר בבית הקולוניאלי בו צולם הסרט "עמנואל" ומחשיבים אותו כאתר תיירות. בלה דיג אף נמצא אחד החופים היפים בעולם "סורס ד'ארג'נט". מי הטורקיז שלו שלווים ונעימים.

המטבח הקריאולי משלב מסורות קולינאריות של מהגרים ממקומות שונים בעולם – טכניקות בישול צרפתיות עם קארי, צ'ילי, חלב קוקוס, למון גראס, שום וג'ינג'ר, היוצרים מטבח מעניין, מפתיע וחושני. אוהבי הדגים ופירות הים יחגגו כאן. הם טריים, זמינים ומככבים בכל ארוחה, לצד אורז, והרבה. השוק הקטן שבעיר ויקטוריה מציע דוכני תבלינים, פירות טרופיים צבעוניים, פירות ים, דגים כמו טונה, רד סנאפר, דג הטונה, סרדינים ואפילו כריש ענק הנפרש במקום לנתחים.

מדרפט ספיריט מציעה באיי סיישל חבילות נופש וטיול ברמות מחיר שונות, החל מ-1,250 יורו לאדם בחדר זוגי לחבילה הכוללת טיסה ישירה וחמישה לילות במלון 4 כוכבים, על בסיס לינה וארוחות בוקר.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.