תפריט עמוד

על נוודות דיגיטלית

אם השגרה של תשע עד חמש מרגישה לכם חונקת, אם אתם יושבים במשרד אבל מפנטזים על טיול מסביב לעולם ואם רק אילוצי פרנסה מונעים מכם להגשים את החלום - כדאי לכם להיות נוודים דיגיטליים. המציאות הטכנולוגית של היום מאפשרת לעבוד עם מחשב נייד מכל מקום בעולם, לטייל ולהמשיך להתפרנס. מדריך לנווד הדיגיטלי המתחיל

אתם יושבים בבית קפה בעיר אירופאית גדולה. מולכם קתדרלה ענקית, מימינכם קבוצת תיירים מהמזרח הרחוק, משמאלכם מקומית צעירה בדרך לעבודה ולפניכם צג המחשב שלכם, בו אתם עובדים כבר כמה חודשים מכמה מדינות בעולם. אם זה נשמע טוב מדי בכדי להיות אמתי, דעו שלא רק שהתופעה שרירה וקיימת, אלא שאפילו יש לה שם: הכירו את הנוודות הדיגיטלית.

נוודות דיגיטלית: קווים לדמותה

נווד דיגיטלי הוא כל אדם העושה שימוש בטכנולוגיית תקשורת כדי להתפרנס ומנהל במקביל לעבודתו אורח חיים של נווד. במילים אחרות, נווד דיגיטלי יכול לעבוד מכל מקום בעולם, בכל שעה כל עוד יש לו מחשב ובו כמה טכנולוגיות בסיסיות, הכנסה קבועה או עבודות שהוא יכול להסתמך עליהם – הוא יכול לשלב בין פיתוח הקריירה שלו לבין טיול בכל העולם.

המודל הכלכלי החדש

נוודות דיגיטלית תופסת פופולריות רבה והיא הפכה בשנים האחרונות למשאת נפשם של עובדים רבים, בעיקר עצמאים, שהבינו שהמודל הכלכלי המושלם נמצא במרחק טיסה – גם חופש תנועה ללא תלות במיקום גאוגרפי, גם טיול בכל העולם וגם עבודה המאפשרת לתחזק את אורח החיים הזה.

אז איך עושים את זה?

כדי להצליח לעבור מאורח חיים של "17:00-09:00" לנוודות דיגיטלית במשרה מלאה, צריך לפני הכל סוג עבודה המאפשר לעבוד בצורה הזו. עצמאים רבים העובדים מהבית, מבתי קפה או מחללים משותפים, כאלה שעיקר העבודה שלהם נעשית מול המחשב ומיעוטה מצריך גם שיחות טלפוניות או פגישות – הם המועמדים המושלמים לנוודות הדיגיטלית. הם לא תלויים במקום עבודה פיזי והם זקוקים רק למחשב, חיבור לאינטרנט, משמעת עצמית – וכל היתר יקרה מעצמו!

האם נוודות דיגיטלית מאפשרת עבודה עם לקוחות?

אין ספק שסגנון העבודה הזה חורג מגדר הרגיל ולכן דורש גם התארגנות מסוימת. כדי להצליח לתחזק עבודה בשלט רחוק, נוודים דיגיטליים עובדים ממקומות עם WIFI ומנהלים שיחות ב-Skype, בוואטסאפ ובאמצעים דיגיטליים נוספים. כדי לחפש מקורות תעסוקה חדשים, מחפשים הנוודים עבודה באמצעות אתרי פרילנסרים שונים ואת ההתנהלות החשבונאית שלהם עושים באמצעות תוכנות אונליין המאפשרות להם לנהל את כל מערך ההוצאות וההכנסות – הנפקת חשבונית אונליין, שליחת דרישות תשלום וכדומה.

קופנגן: בירת הנוודות הדיגיטלית

קופנגן שבתאילנד היא בירת הנוודות הדיגיטלית, אך לצידה יש מספר יעדים פופולריים נוספים בקרב הנוודים, כמו: צ'אנג מאי, באלי, טאלין, טביליסי, בודפשט וכן לונדון ופרבריה – ברייטון, ברמינגהם ובריסטול. המשותף לכל הערים הללו, הוא יוקר מחיה נמוך ואיכות חיים גבוהה. השילוב בין השניים מאפשר לנוודים דיגיטליים לתחזק את אורח החיים המיוחד – הן ברמה הכלכלית והן ברמת ההנאה (והרי לשם כך התכנסנו). בנוסף, בחלק מהערים הללו קיימת קהילה משמעותית של נוודים דיגיטליים, מה שהופך את סגנון החיים הזה למקובל ונוח יותר.

באילו מקצועות נוודים דיגיטליים עובדים?

כותבי תוכן, עורכים, מתרגמים, אנשי דיגיטל, קופירייטרים, מפתחי תוכנה, יוטיוברים – והיד עוד נטויה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.