תפריט עמוד

על נגיף הקורונה וביטוח הנסיעות

ככל שנגיף הקורונה מתפשט, כך צצות עוד ועוד שאלות לגבי ביטוח נסיעות והאפשרות השונות העומדות בפנינו. הנה כמה נקודות חשובות

בחודשיים האחרונים הופתענו לגלות את השינוי העצום שחוללה מגפת הקורונה בעולם. נגיף 19-COVID שהתחיל להתפשט בסין ומשם עבר למדינות נוספות ברחבי תבל, גורם למחלה קשה דמוית שפעת, שגרמה לתמותה בהיקף נרחב בעיקר בקרב חולים מבוגרים. לאחרונה, הודיעו חברות הביטוח על שינוי במדיניות ביטוחי הנסיעות שלהן בעקבות התפרצות הנגיף. במאמר זה נגלה אילו שינויים התרחשו בתחום זה החודש.

ביטול נסיעות

מיליוני אנשים ברחבי העולם נוסעים לאורך השנה כולה למדינות במזרח אסיה, אם לצורך טיול או לעסקים. גורמי תיירות ישראלים פנו לחברות התעופה וביקשו מהן שלא לגבות דמי ביטול מלקוחות שהזמינו כרטיסי טיסה למדינות בהן התגלה הנגיף, ובמיוחד לסין. מי שרכש ביטוח נסיעות לחו"ל שכולל בתוכו את דמי הביטול לטיסה, יוכל לקבל את ההפרש בין הסכום ששילם על הכרטיס, לסכום ההחזר שהעניקה חברת התעופה על ביטול הנסיעה.

בנוסף, חברות ביטוח רבות הודיעו על שינויים במדיניות שיווק ביטוח ביטול הנסיעות וחלקן לא מאשרות רכישה של הכיסוי ליעדים למזרח הרחוק (כמו חברת "הפניקס") או לכלל היעדים (כמו חברת "הראל").

חילוץ והצלה

חברות הביטוח מזהירות כי כיום קיים סגר באזורים רבים בסין. לכן, גם מי שרכש ביטוח נסיעות עם הרחבה על שירותי חילוץ והצלה, עשוי לגלות כי ייווצר קושי בהפעלת הכיסוי בפועל. חברות הביטוח ממליצות להתרחק מראש מהאזורים המועדים לפורענות.

חשוב לדעת כי מי שהיום נמצא בחופשה ועומד לחזור ממנה, צריך לעמוד בתנאי הבידוד כפי שהוגדרו בהנחיות משרד הבריאות לחוזרים ממספר מדינות ממזרח אסיה ומאיטליה. נרחיב על כך מעט.

הנחיות משרד הבריאות לחוזרים ממזרח אסיה

בתקופה זו נמנעת כניסתם של תיירים שאינם תושבי המדינה מיפן ומסין. בנוסף, על פי הוראת שעה של משרד הבריאות ישראלים שחוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור, קוריאה הדרומית, יפן ואיטליה צריכים לשהות בבידוד בית. ניתן למצוא טופס לדיווח עצמי על הבידוד באתר משרד הבריאות. בהתאם להוראות אלה אסור גם ללכת לרופא המשפחה כדי לקבל אישור מחלה להצגה במקום העבודה, אלא היעדרות מהעבודה בתקופה של שבועיים לאחר חזרה מאחת המדינות תחשב כימי מחלה באופן אוטומטי.

רכישת ביטוח נסיעות ליעדים אחרים

לצד החשש הכבד מהתפשטות הקורונה למדינות נוספות, חלק מחברות התיירות מעניקות הנחות לחופשות ליעדים במקומות שונים בעולם שבהם לא התגלה הנגיף. בעקבות ביטולים רבים של טיסות, חלק מהישראלים בוחרים דווקא עכשיו לצאת לחופשה במחירים זולים יחסית.

ניתן, כמובן, לרכוש ביטוח נסיעות ליעדים שאינם במזרח הרחוק וליהנות מיתרונות ביטוח הבריאות בתקופה שבה הנושא נמצא בכותרות. ביטוח זה מכסה הוצאות רפואיות שעשויות להיות במהלך החופשה, כיסוי להטסות רפואיות במידת הצורך, חילוץ ואיתור במדינות שאינן ברשימת המדינות שבהן התגלה הנגיף וכיסויים נוספים. בנוסף, ניתן להרחיב את הכיסוי כדי לקבל פיצוי אם המזוודה שלכם אבדה או שארנקכם נגנב.

• המידע בכתבה נכון לתחילת חודש מרץ 2020

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.