תפריט עמוד

עלות ניתוח אף וההבדלים בין ניתוח אף לפיסול אף

ניתוח אף הוא אחד מסוגי הניתוחים הפלסטיים השכיחים בעולם. מטרתו היא תיקון פגמים פנימיים או חיצוניים באף, בין מוּלדים ובין שנגרמו בעקבות פציעה. עוד מאפשר הניתוח הגדלה או הקטנה של האף, עיצוב קצה האף ותיקון גשר האף. שימוש בטכנולוגיות ומכשור מתקדמים מאפשרים להתאים את מראה האף למראה הפנים, כך שתוצאת הניתוח תיראה טבעית. לצד הניתוח התפתחה בשנים האחרונות השיטה של פיסול אף, המגיעה מעולם הטיפולים האסתטיים (תוכן שיווקי)

ניתוח אף הוא אחד מסוגי הניתוחים הפלסטיים השכיחים בעולם. מטרתו היא תיקון פגמים פנימיים או חיצוניים באף, בין מוּלדים ובין שנגרמו בעקבות פציעה. עוד מאפשר הניתוח הגדלה או הקטנה של האף, עיצוב קצה האף ותיקון גשר האף. שימוש בטכנולוגיות ומכשור מתקדמים מאפשרים להתאים את מראה האף למראה הפנים, כך שתוצאת הניתוח תיראה טבעית.

לצד הניתוח התפתחה בשנים האחרונות השיטה של פיסול אף, המגיעה מעולם הטיפולים האסתטיים. לכל אחת מהדרכים יתרונות וחסרונות, ועמידה על ההבדלים ביניהן יכולה לסייע בקבלת החלטה באיזה הליך לבחור.

על ההבדלים בין פיסול אף לניתוח אף

פיסול אף הוא הליך חדיש המאפשר שינוי מראה האף ללא צורך בביצוע ניתוח ומעבר פרוצדורה כירורגית. השיטה מציעה יתרונות דוגמת העובדה שאינה מלווה בכאב, מאפשרת החלמה קצרה והתאוששות מיידית, נטולת תופעות לוואי כמעט לגמרי, ומתוצאותיה ניתן להתרשם ימים ספורים לאחר סיום הטיפול.

זאת בניגוד לניתוח שהוא הליך מורכב ומרתיע, אשר מצריך הרדמה כללית, ההחלמה ממנו ממושכת ותוצאותיו ניכרות רק בחלוף כמה חודשים, כשמתקבעות התוצאות.

בדומה לניתוח אף, פיסול אף מאפשר הרמה של קצה האף, טיפול בבליטות, יישור עצם האף, עידון הנחיריים וכן תיקון פגמים עקב ניתוח אף שלא צלח.

טרם החלטה על פיסול אף יש להתייעץ עם הרופא המטפל, ולקבל ממנו הסבר על אודות ההליך והסיבוכים האפשריים. לאחר מכן מתבצעת בדיקה גופנית ובחינה של האף, והרופא מגבש תוכנית טיפול.

ההליך עצמו אורך בין רבע שעה לחצי שעה, ובמסגרתו נעשה שימוש בחומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית.

לאחר שנמרחת משחת אלחוש חזקה, החומר מוזרק לנקודות מסוימות באף באמצעות קנולה קהה או מחטים עדינות, וממלא את הנפח החסר עד שמושג המראה המבוקש.

באשר להתאוששות מההליך – לאחר ביצוע פיסול אף המטופל משוחרר לביתו, וכבר למוחרת הוא רשאי לעסוק בפעילות גופנית. זאת לעומת ניתוח אף המצריך חבישה, תקופת התאוששות ממושכת וחזרה הדרגתית לפעילות גופנית.

בהשוואה לניתוח שתוצאותיו הן לטווח ארוך, תוצאות פיסול אף הן זמניות, ומחזיקות לתקופה של בין שנה לשנתיים. הסיבה לכך היא שחומרי המילוי נספגים בגוף עד שהשינוי באף נעלם, ומראה האף שב לקדמותו. בשלב זה ניתן לחזור על ההליך, ולבצעו באופן קבוע, בתדירות הנדרשת.

חיסרון לכאורה זה יכול להיחשב גם כיתרון, היות שהיבט נוסף של שיטת פיסול אף הוא היותה הפיכה. מאחר שקיים חומר שיכול להמיס את חומר המילוי, אם המטופל אינו מרוצה מתוצאת ההליך, אפשר לבצע המסה ותיקונים, בניגוד לניתוח אף שתוצאותיו סופיות.

בהיבט סיבוכים אפשריים – פיסול אף נחשב אומנם הליך פשוט, אבל כבכל הליך רפואי עשויים להתפתח סיבוכים בהם הופעת שטפי דם או התפתחות בצקת שגורמת לנפיחות באף ונספגת בחלוף כמה ימים.

לאחר ניתוח, תופעות הלוואי השכיחות הן תחושת אי-נוחות סביב האף או נפיחות במרכז הפנים – אלה חולפות כעבור כמה ימים, והסיבוך העיקרי שעשוי להיגרם הוא זיהום.

פיסול אף מתאים למצבים שבהם אי אפשר לבצע ניתוח אף מסיבה רפואית, וכן בשל חוסר שביעות רצון מתוצאות  ניתוח אף, אז אפשר לתקן את מראה האף באמצעות פיסול, ולשוות לו מראה טבעי. עם זה יש מקרים שבהם אי אפשר לבצע פיסול אף, והאופציה היחידה היא ניתוח אף.

עלות ניתוח אף

ניתוח אף מוכר כהליך יקר, שעלותו הממוצעת נעה בין 12,000 ש"ח ל-20,000 ש"ח. המחיר משתנה לפי סוג הניתוח ומידת מורכבותו. חשוב לציין כי הביטוחים המשלימים של קופות החולים וכן ביטוחים פרטיים מחזירים את עלות הניתוח באופן חלקי. לעומת זאת, עלות ההליך של פיסול אף נמוכה באופן משמעותי.

צילום: freepik

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.