תפריט עמוד

עיר על המים: ספינת התענוגות הגדולה בעולם

בתי קפה, מועדון ג'ז, פארק עם שיחים ועצים (אמיתיים!), מרכז קניות וזירת החלקה על הקרח הם רק חלק מההפתעות שתגלו על ספינת הנוסעים הגדולה בעולם. צריך רק לשוטט בין 16 סיפונים

כששומעים על שיט בספינת תענוגות מיד עולה בדמיון ספינת האהבה, אותה אונייה לבנה ומצוחצחת שכיכבה בסדרת טלוויזיה ששודרה בין השנים 1977 ל-1986. הדימוי הזה, שנודף ממנו ריח עז של שנות השבעים, נחקק כל כך חזק בזכרון הקולקטיבי שלנו, עד שקשה לחשוב על קרוז בלי להיתקל על הסיפון בפרצופים המחייכים של קפטן סטובינג, ג'ולי, גופר, אייזיק ודוֹק, אנשי הצוות החביבים שחוכמה לא תמיד היתה הצד החזק שלהם, ארוחות מעונבות עם מנות קבועות מראש וריקודים במועדון שנראה כמו מתנ"ס מקומי עם כדור דיסקו מנצנץ מהתקרה.

עכשיו אפשר לשכוח מכל אלה. לצדה של אואסיס אוף דה סיס Oasis of the Seas, ספינת התענוגות הגדולה בעולם, ספינת האהבה וכל הספינות האמיתיות שבאו לפניה או אחריה, נראות כקליפות אגוז (על פי הבעלים היא גדולה פי שבעה מהטיטניק). המספרים מדברים בעד עצמם: 225,282 טונות, 16 סיפונים, 6,200 נוסעים ו-2,200 אנשי צוות. אם פעם קראו לספינות מסוגה "מלון שט", לאואסיס מתאים יותר הכינוי "עיר שטה".

השטחים הציבוריים באואסיס כוללים מרכז קניות עצום ממדים ורב קומות עם מעליות שקופות ממש כמו בקניון החביב עליכם, פארק שעשועים, קיר טיפוס, אולמות מופעים, פארק ירוק עם שיחים, פרחים ועצים אמיתיים, זירת החלקה על הקרח, מועדון ריקודים לבני נוער, שלל בתי קפה וקונדיטוריות, ואפילו מועדון ג'ז איכותי. הימים בהם ישיבה בשולחן של הקפטן נחשבה לגולת הכותרת של הקרוז נראים רחוקים מתמיד. 

16,000 דולר והסוויטה הזאת שלכם לשבוע | הצילום באדיבות רויאל קריביאן

החדרים באואסיס מרווחים מהמקובל בספינות כאלה, וברבים מהם יש מרפסות שמשקיפות על הטיילת המשפחתית, הפארק או מרכז הקניות. יש גם סוויטות בגדלים שונים, בהן סוויטת רויאל בעלת שתי קומות. ומה עם הים? אם מאוד מתאמצים אפשר לראות אותו מבצבץ פה ושם, למרות שהוא בפירוש לא הכוכב הראשי.

וכמה עולה התענוג הזה? להפלגה בת שבוע באזור האיים הקריביים תשלמו מעט יותר אלף דולר לתא רגיל ועד 16,600 דולר לסוויטה בת שתי קומות. 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.