תפריט עמוד

עורך דין פלילי למטיילים בחו"ל

מטייל ישראלי שנמצא בחו"ל ומסתבך בפלילים עלול להיעצר ואף להישפט בחו"ל. האם ניתן לבקש לרצות את העונש בישראל? עורך דין הפלילי אלעד שאול מסביר (תוכן שיווקי)

מטייל ישראלי שנמצא בחו"ל ומסתבך בפלילים עלול להיעצר ואף להישפט בחו"ל.

האם ניתן לבקש לרצות את העונש בישראל? עורך דין הפלילי אלעד שאול מסביר:

הסכמי הסגרה בין ישראל למדינות בעולם

רוב מדינות העולם מקיימות יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל ומכוח זה גם מקיימות הליכי הסגרה פליליים של חשודים ונאשמים בביצוע עבירות פליליות.

ישראל חתומה על אמנות הסגרה לפיהן היא מתחייבת להסגיר אזרחים זרים שביצעו עבירות בשטחה או אזרחים זרים שביצעו עבירות במדינת המוצא ונמלטו לישראל.

כך למשל, תייר ישראלי שטס לחו"ל ומבצע עבירה במדינה שמקיימת יחסי הסגרה עם ישראל – ניתן לבקש להסגירו לארץ באמצעות עורך דין פלילי מטעם העצור או בני משפחתו.

באילו מקרים יוסגר ישראלי לחו"ל?

ישראלי שביצע עבירה בחו"ל יוסגר על ידי ישראל למדינה הזרה רק אם הוא ביצע פשע חמור, שניתן להוכיח אותו באמצעות ראיות לכאורה, שהעבירה קיימת בישראל ובמדינה בה נתפס החשוד ושהעונש שצפוי להיגזר עליו אמור להיות סביר.

אם למשל מדובר במדינה שלא תוכל לקיים משפט צדק עם הישראלי, או שהוא צפוי לעונש חמור כמו עונש מוות – הוא לא יוסגר לחו"ל.

בישראל חוקקו את חוק ההסגרה שמגדיר באילו מקרים יוסגר ישראלי לחו"ל. כמובן שאחד התנאים הבסיסים הוא קיומו של הסכם הסגרה בין המדינות, שהרי ישראל לא תסגיר לחו"ל אזרח ישראלי אם המדינה המבקשת לא מוכנה להסגיר עבריינים לישראל בתמורה.

לעיתים חשודים ונאשמים חשים שמשתמשים בהם כקלף פוליטי ואכן כך הם פני הדברים.

אחד הכללים לגבי הסגרת ישראלים הוא שמדינת ישראל תסגיר אזרח ישראלי רק אם המדינה הזרה מתחייבת שהיא תאפשר לאזרח לחזור ארצה ולרצות את עונשו בכלא ישראלי.

כך נוצר מצב שישראלי יכול להישפט בחו"ל ולקבל עונש ולהגיע ארצה לריצוי העונש בבית סוהר ישראלי.

האם הדבר דומה כשישראלי ביצע עבירה בחו"ל ?

אם מדובר בישראלי שביצע עבירה על אדמת מדינה זרה מדובר בעבירת חוץ שבוצעה מחוץ לישראל ולכן חוקי ישראל לא חלים במקרה הזה, לרבות חוק ההסגרה.

אם אתם נמצאים בחופשה בחו"ל וביצעתם עבירה, מומלץ לפנות בדחיפות לעורך דין פלילי מומלץ ובעל ניסיון בדיני הסגרה לשם פניה דחופה למשרד החוץ ולרשויות השלטון הזרות.

במקרים של ביצוע עבירה בחו"ל קיים חשש כבד מפני שפיטה בחו"ל וריצוי העונש במלואו בכלא זר.

עורך דין פלילי מומלץ

משרד שאול-רן

בקשה להמשך ריצוי מאסר בישראל

אסיר ישראלי שנמצא בחו"ל יכול לפנות לקונסוליה הישראלית בחו"ל ולבקש להעביר אותו לריצוי בכלא הישראלי. הקונסוליה יכולה ליצור קשר דיפלומטי עם המדינה בה מצוי האסיר ולפעול, באמצעים פוליטיים, להעברתו לישראל.

כמובן שישנם שיקולים כאלו ואחרים שנוגעים לטיב היחסים בין המדינות ולאסירים שנמצאים בישראל והמדינה הזרה רוצה להעביר אליה.

מומלץ למי שהסתבך בעבירה פלילית בחו"ל לחפש עורך דין פלילי ישראלי לשם קבלת ייצוג מול הקונסוליה הישראלית והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות.

כדי להעביר אסיר ישראלי שנשפט ומרצה עונש בחו"ל לישראל צריך להפעיל לחצים משפטיים, ציבוריים ופוליטיים כבדים, כמו בעניינו של נתי חדד ששוחרר לאחרונה מבית הסוהר לאחר שריצה עונש מאסר ממושך בתאילנד והועבר להמשך ריצוי העונש בישראל לאחר מעורבות פוליטית והפעלת קשרים דיפלומטיים מול מלך תאילנד.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.