תפריט עמוד

עוף נודד – אלוף העולם בסיבולת

לימוזה חומת בטן היא ציפור די קטנה ובעלת מראה תמים. אבל אל תתנו למראה הזה להטעות אתכם. מדובר באלופת העולם בהישרדות. נתוני מחקר חדש מעידים שהלימוזה חומת הבטן חצתה את האוקיינוס השקט וטסה ישירות מאלסקה לניו זילנד

מחקר שפורסם השבוע בבריטניה מצביע על כך שכמה לימוזות חומות בטן (Limosa lapponica) עוף נודד שמוכר היטב גם בישראל, שברו את שיא העולם בתעופה ללא הפסקה ועברו יותר מאחד עשר אלף קילומטרים בתעופה ישירה, ללא חניות ביניים, ללא הפסקות אוכל ומנוחה.
כיוון שאין לכך תקדים בעולם החי נכנסה הלימוזה חומת הבטן הישר אל ספר השיאים. שום בעל חיים אחר לא השקיע כמות כה גדולה של אנרגיה במסע נדודים ואף אחד אחר לא הפגין כזו סיבולת מרשימה.
מסע דומה דווח לראשונה לפני כשנה אך רק בימים אלה סיימו המדענים לנתח את הנתונים שנאספו בידיהם ופרסמו את הדו"ח בפרסומי חברה המלכותית הבריטית.
תחילת המחקר נבעה מן הרצון לעקוב אחר התפשטות שפעת העופות. בשנים 2006 ו-2007 לכדו המדענים כמה פרטים של לימוזה חומת בטן והצמידו להן משדרים לווייניים. בדרכן דרומה מאלסקה לניו זילנד עברו הציפורים מרחק עצום – כרבע מהיקף כדור הארץ בקו המשווה. נתיב הטיסה שלהן מעיד על כך שלא אכלו בדרך וקרוב לוודאי שלא נחו או ישנו.
על פי ניתוח המדענים – האנרגיה שהשקיעו במהלך התעופה הארוכה היא כפולה מזו שלאנס ארמסטרונג השקיע במהלך הרכיבה בתחרות האופניים של הטור דה פראנס.
הבחירה המוזרה לכאורה בנתיב שחוצה את מרכז האוקיינוס השקט מוסברת על ידי החוקרים בכך שלאורך נתיב זה יש מעט סכנות וטורפים, שלא כמו לאורך נתיבים יבשתיים.
את דו"ח המחקר אפשר לקרוא כאן.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.