תפריט עמוד

עוגות הגבינה מסביב לעולם

עוגת גבינה היא אחת העוגות האהובות, לא רק עלינו הישראלים אלא ברחבי עולם. הצצה לכמה גרסאות טעימות של עוגות גבינה מסביב לעולם

עוגת הגבינה מרגישה לפעמים כאילו היא אחת מההמצאות הישראליות. למעשה, גרסאות שונות של עוגות גבינה מגיעות אלינו ממקומות שונים מסביב לעולם וזוכות לשמות המבוססים על חבל הארץ ממנו הגיעו או על בסיס מרכיביהן. אספנו עבורכם מספר עוגות גבינה מסביב לעולם.

עוגת גבינה איטלקית – הטירמיסו

עוגות גבינה מעולם היו מאכל דיאטתי, אך כאשר מגיעים לגרסה האיטלקית אין ספק שתתקשו להפסיק לאכול. הטירמיסו הקלאסי משלב גבינת מסקרפונה, בישקוטים ויין או ליקר. אם תבררו את פירוש השם טירמיסו, תגלו כי הוא מייצג בדיוק את התחושה הנלווית לכל טעימה – באיטלקית טירמיסו פירושו "הנף אותי מעלה".

עוגת גבינה קדאיף מרוקאית

גם למרוקו יש גרסה משלה לעוגות הגבינה. העוגות מוגשות בגרסה מוקטנת והן מתוקות להפליא, כמו מרבית הקינוחים המרוקאים. עוגות אלה משלבות גבינת שמנת ושמנת חמוצה לצד אטריות קדאיף ופיסטוקים. למעשה העוגה הנפלאה מזכירה מאוד את הכנאפה. להוספת עוד רובד של טעם, כדאי להוסיף לעוגה שבבי קוקוס.

עוגת גבינה מגרמניה

עוגת הגבינה הגרמנית היא עוגה אפויה המכילה מרכיב אחד חשוב – גבינת קווארק. בגרמנית היא נקראת Käesekuchen, היא פשוטה ולא מתחכמת, ומזכירה בטעמיה את עוגת הגבינה הישראלית לפני שהוספנו לה את חגיגת הפירות המוכרת.

עוגת היער השחור מגרמניה

אמנם לא עוגת גבינה קלאסית, אבל איך אפשר בלי העוגה שהכי מזוהה עם גרמניה. עוגת היער השחור מורכבת ממספר שכבות שיוצרות תענוג אמיתי בפה. דובדבנים, שמנת וקירש הם המרכיבים העיקריים שלה ומעניין לגלות שבעבר היו אלה המרכיבים העיקריים ללא אלמנט העוגה ביניהם. העוגה מגיעה אלינו מחבל היער השחור המרהיב שבגרמניה. באזור זה ניתן לגלות מתכונים שונים שעברו בצורה מסורתית ומוצעים לאורחים שבאים לטעום דווקא את העוגה הזו שמכונה על שם האזור. נכון, זו אינה עוגת גבינה קלאסית אך היינו חייבים לציין אותה בזכות השמנת המהווה חלק ממרכיביה.

עוגת גבינה אמריקאית

בשונה מהאווריריות של העוגות האמריקאיות, עוגות הגבינה לרוב כבדות מאוד. למעשה, האמריקאים כל כך אוהבים עוגות גבינה עד שיש להם רשת שלמה של חנויות הנקראת Cheese Cake Factory ואשר מציגה כעשרים וריאציות שונות של עוגות הגבינה – בשילוב שוקולד חלב או לבן, לימון או פירות שונים. כאשר מקפיאים את העוגות האלה נוצרת עוגת גלידה טעימה במיוחד, שמשתלבת היטב עם כל פרי טרי, וניתן להוסיף סירופ מתוק שישלים את הקינוח.

עוגת גבינה רוסית

המטבח הרוסי מציג אף הוא גרסה משלו לעוגת הגבינה, המבוססת על שילוב של גבינת שמנת, שמנת חמוצה וחמאה. זוהי עוגה בעלת מרקם סמיך יחסית, המזכיר את הסמיכות של העוגה האמריקאית, אבל הטעמים שונים. יש המגישים את עוגת הגבינה עם פירות יער תכלכלים או סגולים המעניקים לעוגה טעם חמצמץ ומוסיפים לה צבעוניות מרתקת.

עוגת גבינה יפנית

המאכלים היפנים מתאפיינים באווריריות וקלילות והם משאירים תחושה נפלאה בפה. גם עוגות הגבינה המגיעות מיפן שומרות על המסורת ובדומה לקינוחים אחרים מהמזרח, אפשר לומר שהן רוטטות. באופן מפתיע, היא בנויה ממרכיבים כמעט זהים לעוגה הרוסית, עם גבינת שמנת למריחה ושמנת חמוצה, כשלכל הטוב הזה מוסיפים ביצים וקורנפלור. קיפול החלבונים והקצפת המרכיבים אחראים לאווריריות של העוגה.

עוגת גבינה הונגרית

נסיים את מסענו בעולם בהונגריה, עם עוגה שבאופן יחסי פחות משמינה משום שהיא משלבת גבינת 9% עם שמנת מתוקה. העוגה שאנו ממליצים עליה כוללת בצק בחלקה התחתון ושכבה עבה של אוכמניות בחלקה העליון. באמצע, נגלה גבינות המשתלבות בצורה מושלמת עם האוכמניות. על מנת להכין את העוגה הזו במהירות אפשר להשתמש באוכמניות מקופסה. אם בכל זאת החלטתם להכין את העוגה עם אוכמניות טריות, חשוב לבשל אותן לאורך זמן כדי ליצור את הסירופ החלק והאחיד בחלקה העליון של העוגה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.