תפריט עמוד

סקרנות על מאדים: חללית המחקר נחתה בשלום

לרגע הזה חיכו בסוכנות החלל האמריקאית בנשימה עצורה: 14 דקות אחרי השעה המיועדת לנחיתת מעבדת המחקר Curiosity (סקרנות) על מאדים, התקבלו אותות הרדיו הראשונים שסימנו כי הנחיתה עברה בשלום. הגשושית (חללית קטנה ובלתי מאוישת) נושאת עליה מצלמות משוכללות, מעבדה ניידת לניתוח חומרים כימיים שונים ואקדחי לייזר לפיצוח סלעים. משימת המחקר שלה תימשך כשנתיים והיא אמורה לספק מידע חדש ומדויק מזה שיש בידי המדענים על מאדים.

מאדים. כאן נמצאים ההר הכי גבוה והקניון הכי עמוק במערכת השמש (עמק מארינריס, הנראה במרכז התמונה)

מאדים (בלועזית הוא נקרא מרס, על שם אל המלחמה הרומי) הוא כוכב הלכת הרביעי במערכת השמש, ואחד הקטנים שבה – קוטרו כחצי מקוטר כדור הארץ. פני השטח של מאדים מלאים במכתשים ויש בו כמה שוברי שיאים גלקטיים: ההר הגבוה ביותר במערכת השמש הוא אולימפוס מונס שעל המאדים, וכך גם הקניון העמוק ביותר – ואלס מארינריס, שעומקו מגיע במקומות מסוימים לשמונה קילומטרים!


שמחת הנחיתה: מדענים בנאס"א מריעים בהתלהבות למשמע אותות הרדיו הראשונים שמגיעים מקיוריוסיטי

במהלך השנים היו כמה משימות מחקר במאדים, חלקן הוכתרו בהצלחה, אחרות הסתיימו בהתרסקות החללית בעת הנחיתה או בהיעלמותה בחלל. שני רכבי מחקר של נאס"א, ספיריט ואופורטיוניטי, נחתו באזורים שונים של מאדים בשנת 2004, והפתיעו את המדענים כשפעלו שנים רבות מעבר לזמן המתוכנן. עכשיו מקווים בסוכנות החלל האמריקאית שהמכשור המשוכלל שעל גבי קיוריוסיטי יספק גילויים חדשים על מאדים. להדמיה של נחיתת קיוריוסיטי על הכוכב האדום והמחקר שאותו תבצע, ראו סרטון:

לקריאה נוספת:

מסעות בחלל: תיירות בין-גלקטית
מסעות בחלל: תיירות בין-גלקטית
חקר החלל מעלה תהיות אצל התייר הנלהב: מתי נוכל לצאת לטיול משפחתי במכתש קפלר שעל הירח? והאם מסעות אתגר למנהלים יכללו סנפלינג בהר אליסיום מונס שבמאדים? השמים הם הגבול


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.