תפריט עמוד

סקס בטבע: אהבה חייתית

הרומנטיים

הדורבנים. אצל הדורבנים הזיווג הוא לכל החיים והם נאמנים זה לזו עד סוף ימיהם. לא רק שהדורבנים נאמנים, הם גם נוהגים להזדווג בשביל הכיף, אפילו 8 פעמים ביום, ולא רק למטרות רביה (כשתגיעו לסעיף האחרון תבינו למה). הדורבנים נהנים זה ממגעו של זה לא רק בזמן ההזדווגות. הם מרבים ללקק זה את זה בעורף, בפנים ובבטן, להתכרבל ביחד ולישון צמודים.

החרמנים

צבי היבשה.  אין להם עונת רבייה מסודרת, ולמעשה הם מזדווגים בכל הזדמנות, אפילו באמצע החורף. רק הטלת הביצים מוגבלת לאביב, אז יש תנאים מתאימים להתפתחות הביצים.

סאדו-מאזו

האלימות, מסתבר, היא חלק בלתי נפרד מחיי האהבה אצל רבים מבעלי – החיים. אצל הנחשים, למשל, יש מאבקים בין הזכרים על ליבן של הנקבות. הם נאבקים זה בזה בנוכחות הנקבה במה שנראה כהורדות ידיים – רק ללא ידיים. המנצח הוא זה שמצליח לדחוף את האחר ארצה.

יש בעלי חיים שאצלם האלימות היא חלק מתהליך החיזור, ולפעמים אפילו חלק ממעשה האהבה. אצל מרבית מיני הלטאות הזכר נוהג לנשוך את הנקבה תוך כדי חיזור ואף בזמן ההזדווגות, בעורף או בחגורת האגן  – תלוי באיזה שלב של האקשן. בעונת הרבייה ניתן לזהות נקבות שעברו חיזור ואולי הזדווגות לפי סימני הנגיסה בבטן, בעורף ובאגן.

אצל החתולים, מחתול החצר דרך הקרקל ועד לחתול הביצות, האקשן מתחיל דווקא כשהכיף נגמר.  בגלל שהזיווג כרוך בכאבים אצל הנקבה, מיד אחרי המעשה היא  מרביצה לזכר מכות כהוגן.

חיזור הזעמן השחור. צילום: אייל ברטוב

הפרקטיים

הקרפדות. לא בטוח שאתם רוצים לדעת, אבל כך נראה מעשה האהבה של הקרפדות –  הזכר  חובק את הנקבה בזמן שהיא  מטילה שרוכי ביצים, וסוחט ממנה עוד ועוד ביצים, תוך שהוא מפריש את זרעו עליהן וכך מפרה אותן. ההפריה היא חיצונית, ונראה ששני בני הזוג לא מפיקים יותר מדי הנאה מהעניין, אבל כמו שאומרים, גם ילדים זה שמחה.

הרועשים

לא רק שהצבים חרמנים, הם גם רוצים שכלם יידעו. כך לפחות נראה על פי מנהג החיזור הרועש שלהם. הזכר מנגח את קדמת שריונו באחורי שריון הנקבה, בעוד שהיא מנסה לברוח ממנו ומשחקת אותה קשה להשגה.  לבסוף, אחרי המון רעש של דפיקות, הנשמעות בשדה למרחקים של עד 2 קילומטרים, נכנעת הנקבה ואז הם מזדווגים באמת.

ההנאה שבאיטיות

יש בעלי-חיים שלא ממהרים לשום מקום ולוקחים את הזמן. כאלה הם הנחשים הארסיים, כמו הצפע. ההזדווגות שלהם יכולה להימשך שעות, במהלכן הם נכרכים זה על גבי זו.

גם הנמרים מאריכים במעשים. החיזור וההזדווגות אצל הנמרים נמשכים יומיים-שלושה ברציפות. ככל הנראה, ספירת הזרע של הנמרים נמוכה וכך הם משפרים את סיכויי ההתעברות.

ולמי יש את הכי ארוך?

לדורבן. לדורבן, יש את האיבר הכי ארוך יחסית לאורך הגוף של הזכר מבין בעלי החיים בארץ. אורכו מגיע לכ-35 סנטימטרים, כשליש מאורך גופו.

יש לך פטנטים אחרים? הגיבו!

תודה לבועז שחם, מנהל מרכז הזוחלים של החברה להגנת הטבע, על העזרה בהכנת הכתבה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.