תפריט עמוד

סקי: פתיתי השלג כבר כאן ובגדול

כמויות יפות של שלג שירדו לאחרונה מבטיחות פתיחה מסחררת לעונת הסקי. איפה הישראלים הכי אוהבים לגלוש, היכן יש הכי הרבה שלג וכמה יעלו חבילות הסקי השנה? כל מה שרציתם לדעת על עונת הסקי הנוכחית

עונת השלג נפתחה בסערה, תרתי משמע! בסוף נובמבר נפתחו האתרים הראשונים באירופה, ולכבוד האירוע אלוהים סידר לנו בטוב ליבו מנת שלג נוספת לכל השלג המטורף שירד עוד קודם במשך חודש בנובמבר. שער היורו הנמוך ביותר מזה שנים רבות גורם לכך שהמכירות רותחות, והמלונות המבוקשים באתרים הולכים ומתמלאים. אז מה מצפה לנו החורף באתרי הסקי?

האם גם לכם זה מדגדג? גם אתם נתפסתם בשיגעון? האם גם אתם מתגנבים כבר מאוקטובר בלי שאף אחד רואה כדי להציץ במצלמות בשידור חי מאתרי הסקי, ככה בקטנה? ברוכים הבאים למועדון הגולשים! השנה צפויים לצאת מהארץ כ-50,000 גולשים לאתרי הסקי השונים באירופה. ספורט החורף הולך ותופס תאוצה, אחוז הנשים עולה, ונראה שרוב אלו שיוצאים בפעם הראשונה, הופכים למכורים.

מצוקים מרשימים מספקים תפאורה נפלאה לאתר מדונה די קמפיליו באיטליה

אז איפה הישראלים גולשים?
המדינות הכי פופולריות אצל הישראלים הן צרפת במקום הראשון, אחר כך אוסטריה ואיטליה, שלושתן מושכות 85% מהגולשים. כל השאר מתפזרים בין אנדורה, שווייץ, וגם צ'כיה, בולגריה ורומניה.

במדינות המובילות קיימים מאות אתרי סקי בכל מדינה, וההיצע הוא עצום, אבל אם ננסה למתג את המדינות בכותרות, אז צרפת מצטיינת בעיירות סקי ייעודיות שמתאפיינות בסקי אין, סקי אאוט, (כלומר, אפשר להתחיל לגלוש כבר מהחדר, ולחזור אליו בגלישה), עם שפע מסלולים נהדרים, אוסטריה מתאפיינת בסטייל ובחיי לילה, איטליה מתאפיינת במסלולים רחבים וצ'ארם איטלקי. כמובן שהכותרות הן רק כותרות, כי למשל ואל טורנס הצרפתית מצטיינת בחיי הלילה שלה לא פחות מהעיירות באוסטריה, ויש אתרי סקי באיטליה עם מסלולים נהדרים לא פחות מאשר בצרפת.

ואל טורנס, אחד האתרים הפופולריים בקרב גולשים ישראלים | צילום: גילי עזגד

מהם האתרים הפופולריים ביותר אצל הגולשים הישראלים? בצרפת זהו ואל טורנס, לז ארק ואבוריאז צובר תאוצה, באוסטריה האתר הנחשב ביותר הוא אישגל היוקרתי, וגם מאיירהופן אינו קוטל קנים, ובאיטליה סלה רונדה, פאסו טונלה וליביניו.

ואל טורנס. האתרים הצרפתיים זכו למנות שלג מעולות השנה | צילום: גיא פטאל

תנאי שלג
מבין ארבעת המדינות המובילות באירופה – צרפת, אוסטריה, שוויץ ואיטליה, שלוש מדינות זכו למזג אוויר נפלא ומנות שלג מעולות. בעת כתיבת שורות אלו, איטליה מדשדשת מעט מאחור, אבל אנחנו כבר מורגלים בעניין הזה – מספיקה סערה אחת של יומיים-שלושה, ואופס! האתרים באיטליה יכוסו בלמעלה ממטר שלג בבת אחת, כך שאנחנו מאמינים שעד שתקראו שורות אלו, העניין כבר יסתדר. יש כמויות יפות גם במקומות שבדרך כלל לא זוכים להרבה שלג בתקופה זו, כמו בנסקו בבולגריה למשל.

גם מאיירהופן האוסטרי קיבל השנה כמויות טובות של שלג | צילום: גיא פטאל

איפה יש הכי הרבה שלג? בצרפת – באתרים גבוהים כמו טין, לז ארקס, ואל טורנס ואבוריאז הכל לבן, שלג מדהים כולל אוף פיסטים מטורפים. באוסטריה המערכת האחרונה הביאה לאתרים כמו אישגל וזולדן כמויות יפות של שלג, ובשווייץ באנגלברג הכל מתקתק כמו שעון שוויצרי – יש שלג, והרבה.

באנגלברג הכל מתקתק כמו שעון שוויצרי 

כמה זה עולה לי?
העונה מחירי חבילות הסקי דומות לעונה שעברה בתיקונים קלים. אפשר למצוא חבילות גלישה במערב אירופה מ-1,000-900 יורו לאדם לחבילה חסכונית, או 1,500 יורו ומעלה לחבילה יוקרתית יותר. אם נוסעים למזרח אירופה אפשר למצוא חבילות גם בפחות, ויש גם חבילות סוף שבוע לאנשים עסוקים, שעולות בדרך כלל כמו חצי חבילה רגילה.

בתקופה האחרונה התרסק שער היורו אל מול השקל, והדבר מאפשר לנו, הישראלים, ליהנות מהנחה גדולה נוספת, החבילות אטרקטיביות מאוד וזה ממש פשע שלא לנצל את כל הטוב הזה.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.