תפריט עמוד

סקי בקיץ: לגלוש, אבל הפוך

מכורים אמיתיים מכירים את ההרגשה: נמלול ברגליים, ידיים מגרדות ופנטזיות בלתי פוסקות על מדרונות מושלגים. אך מה לעשות שבקיץ קשה למצוא פתית שלג אחד לרפואה באירופה, בקנדה או בארצות הברית. הפתרון: סקי באמריקה הדרומית או באוסטרליה וניו זילנד

גולש סקי ממוצע נהנה מגלישה במשך שבוע אחד בשנה ועסוק בלפנטז במשך 51 השבועות הנותרים. הבעיה אפוא נחלקת לשניים: כסף ועונה. זכייה בסכום כסף גדול תעזור לכם לנסוע לכמה חופשות סקי במהלך החורף, ואילו חופשת סקי בחצי הדרומי של הכדור תסייע לשבור את בצורת הקיץ.

אמיגו, ארזת מגלשיים במוצ'ילה?
ארגנטינה וצ'ילה שבאמריקה הדרומית הן אופציות ראויות במיוחד ביולי-אוגוסט. עונת הגלישה מתחילה בסוף יוני, נמשכת עד נובמבר ומחולקת לשיא העונה (אלטה, Alta), שולי שיא העונה (מדיה, Media) ושולי העונה (באחה, Baja). אמנם הטיסה לרכס האנדים (Andes) יקרה וארוכה, אבל השהות זולה מזו שבאירופה. והכי כדאי לשלב את הגלישה בטיול ארוך.

צ'ילה
אתר ויה נוואדו (Valle Nevado) הסמוך לסנטיאגו (Santiago) בירת צ'ילה נחשב אזור הסקי החדיש ביותר בצ'ילה, אולי אף בארגנטינה, והוא גדול ומומלץ. עם אתרי הסקי הסמוכים לה פרווה (La Parva) ואל קולורדו
(El Colorado) נוצר אזור הסקי הגדול באמריקה הדרומית. באתר תמצאו ציוד להשכרה, בית ספר לסקי, סנו-פארק לגולשי סנובורד, כמה מלונות די יקרים ודירות להשכרה. עבור סקי פס לכל העונה תשלמו כ-400 דולר לאדם.

עוד בצ'ילה: אתר פורטייו (Portillo) הוותיק, שנמצא כ-150 קילומטר מסנטיאגו, מבודד מכל יישוב עירוני, כך שאל תצפו לחיי לילה סוערים. תוכלו ללון ב- Inca Lodge הפשוט (מ-490 דולר לשבוע, כולל ארוחות וסקי פס) או במלון Portillo היוקרתי. כ-400 קילומטר מדרום לסנטיאגו נמצא אתר נופש נחמד, טרמס דה צ'ייאן (Termas de Cillán), הכולל אתר סקי, ספא ומעיינות חמים.

צילום: רנה מאלי

 

ארגנטינה
העיר הארגנטינאית ברילוצ'ה (San Carlos de Bariloche) המקסימה, שידועה בשוקולדים ובסטייקים שלה, התברגה לה היטב כאתר חובה עבור כל מטייל ישראלי שחולף בארגנטינה, אולם רק מעטים מכירים את אתר הסקי הסמוך אליה. האתר הגדול קתדרל (Catedral) מתנשא לגובה של כאלפיים מטר ונמצא כעשרים קילומטר בלבד מהעיר. הוא מצויד במסלולים בכל הרמות (מירוק עד שחור), במעליות מהירות וברכבלים, אפשרויות לגלישת אוף-פיסט
(Off Piste, מחוץ למסלולים), מתקני סנובורד ועוד. מי שמקדיש את חופשתו אך ורק לסקי יכול להשתכן בכפר קתדרל הסמוך למסלולים. אם תבחרו ללון בברילוצ'ה תוכלו להיעזר בתחבורה הציבורית או לשכור רכב כדי להגיע לאתר.

עוד בארגנטינה: האתר לאס לניאס (Las Leñas) שבאזור מנדוסה
(Mendoza), כ-1,200 קילומטר ממערב לעיר הבירה בואנוס איירס (Buenos Aires), נחשב מומלץ ויוקרתי, ואלפי ארגנטינאים קוּלים מגיעים אליו לגלישת סקי וסנובורד. באתר מסלולים מסומנים ואזורי אוף-פיסט. אפשר לישון באחד המלונות היקרים שבאתר או לחסוך לא מעט פסוס ולהתאכסן בעיירה מלרגה
(Malargue) שנמצאת  כשבעים קילומטר ממנו.

מייט, תיזהר מהקנגורו במדרון!
בינתיים, בעבר השני של החצי הדרומי, ניו זילנד מנצחת את אוסטרליה בנוק-אאוט, כי אפילו האוֹזים מעדיפים את הסקי שלהם במדינה של הקיווים.

צילום באדיבות אתר הסקי טרבל קון

ניו זילנד
עונת הסקי בניו זילנד ארוכה יותר מזו שבאוסטרליה: מיוני עד אוקטובר ואפילו נובמבר. השלג האיכותי ביותר מצטבר מאמצע יולי עד ספטמבר.
האתרים בניו זילנד נחשבים קטנים יחסית אך איכותיים. רובם נמצאים באי הדרומי של המדינה, ונושבת בהם רוח צעירה וספורטיבית. האתרים אינם משופעים באפשרויות לינה, ונהוג להתגורר בעיירות סמוכות ולהגיע אל האתר ברכב או בהסעות.
הר האט (Hutt) נמצא כ-120 קילומטר ממערב לעיר החביבה כרייסטצ'רץ'
(Christchurch) שבחוף המזרחי באי הדרומי, והוא משמש גולשי סקי וסנובורד גם לפאן וגם לתחרויות. האתר מכריז שהוא ידידותי גם למשפחות ולמתחילים ולא רק לגולשים מנוסים. באזור, שמכונה האלפים הדרומיים, נמצאים עוד כמה אתרי סקי, וכדאי להגיע ברכב כדי לעבור ביניהם. סקי פס לשבוע עולה כ-400 דולר ניו זילנדי, הנחות ניכרות לרוכשים במכירה מוקדמת .

עוד בניו זילנד: הרימרקבלז (The Remarkables) – כ-45 דקות נסיעה מהעיר קווינסטאון (Queenstown) המוכרת בזכות מורשת הבנג'י – הוא אתר סקי מצוין לגולשי סקי וסנובורד. באתר תמצאו גם באק-קאונטרי (Back Country) ובואולז
(Bowls) בצד סנו-פארק עם מתקנים ומסלולי סקי רגילים. לא רחוק ממנו נמצא האתר הנחמד קורונט פיק (Coronet Peak).
אתר טרבל קון (Treble Cone) ששוכן כשלושים קילומטר מהעיר וואנאקה
(Wanaka) נחשב אחד האתרים המובילים, גם בקנה מידה בינלאומי. אם אתם חיים על הקצה, תוכלו לעשות סקי על הר הגעש הפעיל רואפהו (Ruapehu) שמתנשא לגובה של 2,798 מטר ונמצא באי הצפוני.

אוסטרליה
האתרים באוסטרליה אינם אידיאליים: המדרונות מעוגלים מדי או חדים מדי, השלג הפכפך, העונה קצרה, והמחירים אינם נמוכים בהתאם. חיי הלילה אינם משתווים לאלו שתחוו באירופה, אבל בהחלט אפשר להגיע בקבוצה של כמה חברים במהלך הטיול, לשכור דירה וליהנות מגלישה נחמדה בפרישר בלו (Perisher Blue), אתר שמציע יותר ממאה קילומטר של מסלולים, בעיקר ברמה בינונית. פרישר בלו, שמשתרע בעמק רחב,  נמצא כשעתיים וחצי נסיעה מהעיר קנברה (Canberra).

עוד באוסטרליה: http://www.ski.com.au

דובאי: אם ההר (המושלג) לא בא למוחמד
אם אף אחת מההצעות לא מסתדרת לכם, תוכלו לנסות את אתר הסקי בדובאי. זו לא טעות, לפני כשנה נחנך בדובאי אתר הסקי המקורה הראשון במזרח התיכון רבתי. האתר מציע מדרונות בכל הרמות, מתקני סנובורד, בילויי אפרה-סקי, קניות ועוד לכ-1,500 מבקרים בעת ובעונה אחת שייהנו מטונות של שלג מלאכותי בלב המדבר.
שלום או שלג באוגוסט. מה שיבוא קודם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.