תפריט עמוד

סקימאמה – מחנה סקי בחנוכה

לבלות שבוע עם ילדים מהארץ ומהעולם על מדרונות מושלגים באתר סקי אוסטרי נשמע כמו חלום, אבל זה בדיוק מה שקורה בחנוכה בסקימאמה, מחנה סקי לילדים ובני נוער בהרי האלפים

תארו לעצמכם שבמקום לבלות את חופשת חנוכה בקניונים, בתור לאחד המופעים או בזפזופ משועמם בין ערוצי הטלוויזיה, אפשר לבלות שמונה ימים של כיף במחנה סקי בלב הרי האלפים, עם הרבה חברים וחברות חדשים מהארץ ומהעולם. בתום שבוע כזה, הילדים חוזרים הביתה עם מיומנויות גלישה חדשות, אנגלית משופרת, חברים חדשים והמון חוויות מרגשות שלא ישכחו לעולם.

מחנה הסקי של קאמפ קימאמה מתקיים כבר שבע שנים באוסטריה, ובכל שנה משתתפים בו כ-150 ילדים ובני נוער מכיתות א' עד יב' מהארץ ומהעולם. המחנה נמשך שמונה ימים, כאשר חמישה ימים מלאים מוקדשים לגלישה, יום אחד לטיול ויומיים (הראשון והאחרון) לפעילויות סיכום, נסיעות וטיסות.


משתתפי סקימאמה נהנים בשלג

גם מי שמעולם לא נגע במגלשי סקי לא צריך לחשוש – במחנה משתתפים ילדים שלא גלשו מעולם לצד גולשים מנוסים. ביום הראשון המשתתפים מחולקים לקבוצות על פי רמת הגלישה ובמהלך השבוע הם גולשים בקבוצות שלהם, כאשר אחרי חמישה ימים של גלישה אינטנסיבית, כל אחד מתקדם ברמה אחת לפחות. ההדרכה באתר הסקי נעשית על ידי מדריכים מקומיים דוברי אנגלית, כשלכל קבוצה מתלווה מדריך ישראלי מהצוות של קימאמה, שמתרגם ומסייע בכל דבר. ואם כבר הזכרנו את המדריכים של סקיקימאמה, כולם בני 30-23, מקצועיים ומנוסים, עם ניסיון של שנתיים לפחות במחנות הקיץ של קימאמאה, והם צמודים לילדים 24 שעות ביממה, ביחס של מדריך אחד על כל שבעה חניכים.


אחרי חמישה ימים של גלישה אינטנסיבית, כל אחד מתקדם ברמה אחת לפחות

בשעות אחר הצהריים הגולשים הצעירים חוזרים למלון, למנוחה והתארגנות לקראת ערב של חוויות: ערבי הווי וגיבוש, פעילות חברתית, בילוי בבריכה מחוממת, טיול בעיירה, תחרויות ספורט, וגולת הכותרת – מצעד לפידים בשלג ברחובות העיירה, מתאים להפליא לחג האורים…

המחנה מתקיים באתר הסקי האוסטרי צילרטל (Zillertal), והמשתתפים לנים בבית הארחה חדש ומטופח, שכולו שמור אך ורק לסקימאמה. החניכים לנים בחדרים משותפים, שניים עד שישה ילדים מאותה קבוצת גיל בחדר, עם הפרדה בין בנים לבנות. בחדרים המחוממים יש שירותים ומקלחות, ובבית ההארחה יש כל מה שצריך כדי לבלות ערב חמים ונעים עם החברים החדשים: מקיר טיפוס, דרך חדר משחקי וידאו ועד אזורים שקטים שבהם אפשר לשבת בנעימים ולפטפט עם כוס שוקו חם.


מחנה הסקי מאפשר להכיר ילדים ובני נוער מרחבי העולם

עבור הילדים אין תחליף לחוויה הזו של שבוע שלם, 24 שעות ביממה, עם ילדים בני גילם. קחו לדוגמה את יהל כהן, תלמידת כיתה י' ממושב ניר ישראל שבדרום. יהל השתתפה במחנות הקיץ של קימאמה בארץ ולאחר שיצאה לחופשת סקי משפחתית החליטה להצטרף גם לסקימאמה. מאז, כבר ארבע שנים ברציפות שהיא חוזרת למחנה הסקי. "זה משהו מדהים", היא מספרת, "בבוקר, בסקי, מכירים ילדים חדשים ויש צחוקים של קבוצה ואווירה טובה. בערב מתערבבים עם כולם, לא רק עם בני הקבוצה שלך, ויוצרים קשרים מדהימים". יהל מספרת שמלבד הגלישה המהנה, גם פעילויות הערב מוצלחות מאוד. היא אוהבת את פעילויות הגיבוש ואת המשחקים שמחזקים את הקשר בין החניכים ואת הפעילויות החווייתיות המיוחדות, כמו מצעד הלפידים בשלג. לדבריה, רמת הגלישה שלה השתפרה מאוד מאז שהצטרפה למחנות של סקימאמה, ובנוסף "אני מכירה שם חברים חדשים ולומדת להכיר טוב יותר את עצמי".


פעילויות הגיבוש והמפגש עם החברים החדשים מהנים לא פחות מהסקי

יהל מספרת, כי בפעם הראשונה שהשתתפה במחנה הסקי, חששה קצת לנסוע לחו"ל בלי ההורים, אך מהר מאוד, כבר ביום הראשון, החששות התפוגגו, הודות למדריכים המנוסים שאפשר לפנות אליהם בכל בעיה. "אנחנו מאוד סומכים על המדריכים, שמהווים סוג של אבא או אמא. אנחנו יודעים שהמדריכים תמיד עומדים לרשותנו, וזה מאוד מרגיע ועוזר". מאז הפעם הראשונה ההיא, יהל כבר ממתינה בציפייה בכל שנה למחנה של סקימאמה, שם תפגוש שוב את החברים שפגשה בשנים הקודמות ותכיר חברים חדשים.

מידע מעשי
מחנה סקימאמה יתקיים במהלך חופשת החנוכה, 24-17 בדצמבר 2014. המחיר – 1,650 אירו, כולל טיסות, העברות, 7 לילות פנסיון מלא (3 ארוחות ביום, ארוחות ביניים וכיבוד), סקי פס לכל מרחב הגלישה באתר, הדרכת סקי באנגלית 5 ימים מלאים לכל רמות הגלישה (אין צורך בידע מוקדם), יום טיול בהדרכה, ביטוח מלא ב"הראל" (כולל כבודה, הטסה רפואית, ביטוח סקי), השכרת ציוד גלישה (מגלשיים ומקלות או בורד, נעליים, קסדה), אטרקציות ופעילויות נלוות, צוות מדריכים ישראלים של קימאמה לאורך כל היממה, תכניות חינוכיות ופעילות שונות. פרטים נוספים והרשמה באתר האינטרנט ובטלפון: 09-9500544

– כתבה פרסומית –

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.