תפריט עמוד

ספרד: חיזוק הקשרים עם ישראל

רשת הרובעים היהודיים, שהוקמה ביוזמת ממשלת ספרד, מסמלת הרצון של ספרד לשמר את העבר היהודי המפואר ואת הקשרים הטובים בין ישראל לספרד

רשות התיירות של ספרד קיימה ביריד IMTM בתל אביב אירוע תיירותי מיוחד לסוכנים ומפעילי תיירות בכירים משתי המדינות במטרה לחזק את קשרי התיירות בין ישראל לספרד. באירוע השתתפו נשיא רשת הרובעים היהודיים בספרד (Red de Juderias), לואיס חואינו, והקונסול לענייני תיירות בשגרירות ספרד בישראל, קרלוס הרננדז, לצד סוכני ומפעילי תיירות בכירים משתי המדינות.

ספרד היא אחת מיעדי התיירות המובילים בעולם. היא מהווה ערב-רב של היסטוריה מפוארת, ארכיטקטורה מרהיבה, נופים עוצרי נשימה ותרבות מפותחת של שירה, ריקוד, קולנוע, ציור וספורט. נופיה של ספרד מגוונים, וכוללים יערות סבוכים, מישורים ירוקים, הרים, מפרצים סלעיים, חופים חוליים, ערים גותיות מרשימות ואינספור טירות ומבצרים.


קתדרלת פלמה דה מיורקה

המורשת היהודית בספרד מפוארת. כיום חיים בה כ-30 אלף יהודים, רבים מהם במדריד וברצלונה, וקיימות כעשר קהילות נוספות המאוחדות תחת איגוד הקהילות היהודיות של ספרד.
כסמל לרצון לזכור ולשמר את המורשת היהודית שהייתה כל כך משמעותית בתרבות ספרד, ממשלת ספרד יזמה בשנים האחרונות את הקמתה של רשת הרובעים היהודיים ברחבי המדינה – Red de Juderias. הרשת מורכבת מ-24 ערים, בהן ברצלונה, קורדובה, ג'ירונה, לאון, טולדו ואחרות. במסגרת היוזמה נערכות פעולות שימור ושיקום למקומות ולמבנים המייצגים את תולדותיה של יהדות ספרד, לצד פעילויות תרבות וחינוך. כל תייר שיבקר באותם רובעים יוכל לזהות בקלות את אבני הריצוף המיוחדות, עליהן מוטבעת יציקת מתכת עם המילה "ספרד" בעברית.

מישראל יוצאות טיסות ישירות רבות לספרד, גם טיסות סדירות וגם טיסות שכר. חברת הרכבות הספרדית (Renfe) מפעילה את אחת מרשתות הרכבות הטובות בעולם ואת מערכת הרכבות המהירה (AVE).


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.