תפריט עמוד

ספורט בקיץ 2008

אירוע הספורט החשוב ביותר של הקיץ הקרוב הוא ללא ספק המשחקים האולימפיים שיתקיימו באוגוסט בבייג'ין. אבל יש אירועי ספורט נוספים מעניינים לא פחות. אם אתם בסביבה, אל תחמיצו

אליפות אירופה בכדורגל
טורניר יורו 2008 נפתח בשבוע הראשון של חודש יוני ויימשך עד 29 בחודש – מועד קיומו של משחק הגמר. שתי מדינות מארחות את הטורניר – שווייץ ואוסטריה. השלב המעניין והמסקרן ביותר ייפתח ב-19 ביוני – עם תחילת משחקי רבע הגמר. שמונה נבחרות יעלו לשלב זה. ארבעת משחקי רבע הגמר יתקיימו בין הימים חמישי לראשון (19-22 ביוני). שני משחקי חצי הגמר יתקיימו בתאריכים 25-26 ביוני ומשחק הגמר יתקיים ביום ראשון 29 ביוני.

המשחקים מתקיימים בשמונה איצטדיונים:
איצטדיון ארנסט האפל בווינה – מכיל 49 אלף מקומות.
איצטדיון זלצבורג נבנה במיוחד לכבוד הטורניר ונחנך ב-2007. מכיל 30 אלף מקומות.
איצטדיון טיבולי נאו באינסברוק נחנך ב-2004 ומכיל 0 אלף מקומות.
איצטדיון וורת'רסי בקלגנפורט נחנך ב-2007 ומכיל 32 אלף מושבים.
איצטדיון לצינגרוד בציריך נחנך בשנה שעברה ומכיל 31 אלף מושבים.
איצטדיון סנט ג'ייקוב פארק בבאזל נחנך ב-2001 ומכיל 33 אלף מקומות.
סטאד דה ז'נב נחנך ב-2003 ומכיל 31 אלף מושבים.
סטאד דה סוויס בברן מכיל 32 אלף מושבים.

אליפות הטניס בווימבלדון
טורניר הטניס בווימבלדון, אליפות הטניס הפתוחה של אנגליה, נחשב ליוקרתי ביותר העולם. אלה לא בהכרח פרסי הכסף הגבוהים. היוקרה של טורניר הדשא בלונדון נובעת בעיקר מן המסורת שלו ומן ההכרה הבינלאומית בכך שכאן נקבע למעשה מיהו הטניסאי הטוב בעולם. יש כמובן עוד טורנירים חשובים אבל אין טורניר יוקרתי ווימבלדון.ב-2008 יתקיים הטורניר בין 23 ביוני ל- 8 ביולי. מכירת הכרטיסים כבר בעיצומה ולמשחקים המכריעים קשה מאוד כבר להשיג כרטיס. כרטיס שמקנה זכות כניסה לשני ימי תחרות בשלבים המוקדמים עולה 129 לירות שטרלינג.
השנה ינסה הטניסאי השווייצרי רוג'ר פדרר לזכות בטורניר ווימבלדון בפעם השישית ברציפות. רפאל נדאל אמנם גבר עליו בגמר הטורניר בפריס, אבל שם משחקים על מגרשי חימר "איטיים", עליהם הכדור קופץ בלאט. ולכן אין להסיק מכך הרבה לגבי סיכוייו של פדרר להמשיך את השושלת המכובדת שלו.

המשחקים האולימפיים בבייג'ין
אירוע הספורט הגדול בעולם ייפתח ב-8 באוגוסט בבייג'ין, בירת סין. במשך 16 ימים, עד 24 באוגוסט, יתחרו הספורטאיות והספורטאים הטובים בעולם בעשרות ענפי ספורט. היוקרה שמונחת על המאזניים באירוע כזה גבוהה יותר מכל תחרות או אירוע ספורט אחר. יש עדיין כרטיסים במחירים לא זולים לרוב הארועים והמארגנים כבר חוששים שלא יצליחו למלא את כל המושבים. השידור בטלוויזיה יהיה בכל מקרה איכותי פי כמה ממה אפשר יהיה לראות באיצטדיון האולימפי. האתר הרשמי של המשחקים האולימפיים

משחקי ההרים בסקוטלנד
הם הודפים סלעים, מטילים עמודי חשמל, מתגוששים ללא חוקים ברורים ויורים בחץ קשת. משחקי ההרים הסקוטיים הם כל מה שלא תראו במשחקים האולימפיים. מדובר במסורת בת מאות שנים, שהתפתחה באזורים ההרריים והכפריים של סקוטלנד. עיקרה הפגנות גבריות מרשימות של כוח פיסי, מיומנות בהאבקות וטכניקה די מוגבלת של הדיפה והטלה. למרות שכאירוע ספורטיבי אין למשחקים האלה חשיבות גדולה, כאירוע מסורתי, עממי שמשמר בקפדנות את המסורות של אזורי הכפר וההר בסקוטלנד יש להם חשיבות גדולה ואפשר להפיק מהם הנאה עצומה. בדרך כלל מגיעים המשחקים האלה לשיאם בתחרויות של ריקודי עם, בהן משתתפות גם נשים בלבוש מסורתי.במהלך הקיץ מתקיימים כמה עשרות ארועים כאלה, כמעט כולם בסופי שבוע.
בין הבולטים כדאי לחפש את המשחקים של העיר קופאר (Cupar) בחבל Fife. אירוע זה מתקיים השנה ביום ראשון, 6 ביולי.

או את המשחקים של לוכקארן (Lochkaren), המתקיימים תמיד בסוף השבוע השלישי במהלך חודש יולי. יש כאן המוני גברים בחצאיות משובצות ובגרבי צמר ארוכים, שנושפים בחמת החלילים המפורסים עד שפרצופם מאדים. משחקי ההרים בשווייצריה
הגרסה השווייצרית של משחקים ההרים הסקוטיים משעשעת ומהנה לא פחות מאחותה. בסוף השבוע האחרון באוגוסט מתקיים בעיר סנט אורסן (St. Ursen) בדרום מערב שווייץ פסטיבל גדול למדי של ספורט עממי ובו האבקות, הטלת סלעים וריקודי עם. ההבדל המרכזי הוא שכאן לא תזכו לשמוע חמת חלילים. זמרת יודל לעומת זאת יש כאן בשפע.

אתר הפסטיבל

מרוץ פחיות בירה באוסטרליה
ספק גדול אם דארווין, על שמו קרויה העיר באוסטרליה בה מתקיים האירוע, מתגאה בממשיכי דרכו. זו לא בדיוק פסגת ההתפתחות האבולוציונית, אבל תושבי דארווין משיקים בכל שנה במהלך חודש יולי סירות שבנו בכוחותיהם הלא מקצועיים. הייחוד של הסירות טמון בכך שכולן ללא יוצא מן הכלל עשויות מפחיות בירה. חלק מכלי השיט אמנם טובעים במהלך המירוץ, אבל המשתתפים, ששתו את תכולת הפחיות עוד בטרם החלו בעבודת הכנת הסירות, אינם נראים מוטרדים במיוחד. תחרות נשיאת הנשים
נדרש רעיון מקורי במיוחד כדי לעלות מקום נידח כסונקאיארבי (Sonkajavi) על המפה העולמית. אבל תושבי העיר הפינית מצאו רעיון שמקנה להם כיום מקום של כבוד ברשימת אירועי הספורט הביזאריים בעולם.

בסונקאיארבי תתקיים השנה זו הפעם ה-16 ברציפות התחרות השנתית לנשיאת נשים. לתחרות מתקבלים רק זוגות נשואים. בכל אחד מן הזוגות נושא הבעל את אשתו על כתפיו ורץ איתה בין תחנות שונות כדי להשלים מסלול מכשולים סבוך ומייגע. הפסוק שאומר שאישה עלולה להיות ריחיים על צווארו של הגבר זוכה כאן להמחשה ממשית במיוחד. תושבי סונקאיארבי המנוסים טוענים שבני הזוג ממשיכים בדרך כלל לקיים יחסים טובים לאחר סיום התחרות.

השנה תתקיים תחרות נישאת הנשים ב-5 ביולי.

פסטיבל נאדאם במונגוליה
למונגולים יש שלוש תשוקות עזות במיוחד: הם אוהבים סוסים, האבקות ויריה בחץ וקשת. שלוש האהבות האלה מתאחדות במהלך שני ימי פסטיבל נאדם (Naadam). לצד אלה רווי הפסטיבל באירועי מוזיקה, באוכל ובריקודים עממיים. הפסטיבל מתקיים מדי שנה באמצע חודש יולי.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.